K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2010, 09:48   #41
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
De der 6 ugers kursus
er selvvalgt til ligeh vad du vil hvis jeg har forstået det rigtigts
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 11:33   #42
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
helene :-) Nej selvfølgelig kan man ikke det... Jeg tænkte mig ikke om der

C.l.e.o :-) De 6 ugers kursus er noget du helt selv vælger. der kører kurser på landets AMU-centre og mange af dem kan tages indenfor de seks uger. Det er kommunen der betaler kurset hvis de vurderer det har relevans for dig og din fremtid på arbejdsmarkedet :-) Håber du kan finde noget du kan bruge så du har bedre muligheder med de timer du kan klare :-)

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 14:37   #43
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
TAK det må jeg lige kikke på.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 16:16   #44
mum
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
mum er ny på vejen
Jeg bliver helt forvirret af de oplysninger man får forskellige steder fra.Da jeg i 2005 blev visiteret til fleksjob havde jeg en jobkonsulent med til jobsamtaler som hun fandt,men samtidig fik jeg en folder med jeg kunne udlevere til arbsgiver når jeg selv søgte.Fik først job i 2007 gennem en ny jobkonsulent.Der var jeg i 9 måneder,men blev fyret p.gr.a. for mange sygedage(var da sygemeldt med slimsæksbetændelse i låret).Har så været ledig siden,da det brev jobkonsulenten skrev til min sagsbehandler "Forsvandt" og den revalidering hun foreslog ikke blev fulgt op.Og jeg fik ingen penge i 3 måneder!!!Skulle med fagforeningens hjælp "tilbage" i systemet.Fik ny sagsbehandler på jobcenter.Derefter 3 uger på kursus ved anden aktør.Taget ud af det for at komme på revalideringscenter.Der fandt vi ud af at jeg kan arbejde 15 timer om ugen.Samtidig igennem læge og psykolog.Blev færdig med alt det 1.0ktober 2009. Nu er jeg i den situation at sagsbehandleren ikke synes der er udsigt til et job som passer mig og mine skånehensyn,men der er heller ikke grundlag for førtidspensionering.Fagforeningen siger jeg selv skal søge og at der kun er en nedre grænse på 0 for ikke at få arbejde, så min sagsbehandler er forkert på den.Samtidig har jeg læst i Ugebladet Søndag nr. 33/2009 på Hanne Reintofts side "Når man er visiteret til fleksjob,er det kommunen,der skal finde jobbet.??
Og det med de 6 ugers selvalgt kursus er der ingen der snakker om.Er der nogen der har prøvet at få det igennem ????Eller er det kun noget vi kan læse om.Afslag er de jo gode til..
mum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 17:10   #45
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg vil mene, at man også selv må bidrage... men jeg kan ikke se, at der nogen steder står, at man SKAL.

Derimod får jobkonsulenter penge for at skaffe arbejde til ledige.

Der står sådan her i fleksjobpjecen:



Som jeg læser det, er der kun pligt til at lade sig henvise til anden aktør, men ingen pligt til at søge job selv... kun en ret til at få udstedt et fleksjobbevis.

http://www.clh.dk/?id=1414#c3618

Det er et krav, at personer har mulighed for at vælge mellem flere aktører.

Det er kommunen, der i forbindelse med samtalerne hver tredje måned har ansvaret for at vejlede om muligheden for at vælge mellem flere aktører.


[/B]

Jeg er lige blevet henvist til anden aktør, men er da aldrig blevet oplyst om miin mulighed for at kunne vælge mellem flere....
Blev ringet op sidste onsdag, at nu havde hun sendt mig videre.. torsdag ringede ny aktør for møde fredag, og skal så starte der mandag 12/7-10...

Men der er da aldrig, hver tredje måned ved samtale, nævnt noget som helst der ligner teksten fra pjecen he he

Skal revurderes, igen, selvom jeg først kan få reumatolog til at kigge på ryggen efter tredje operation, som ikke hjalp, om 2 måneder...

så må nu møde op dopet af div smertestillende, 1 times transport hver vej, hurra hvor det går... må man godt ha så lang transport?? er visiteret til 4 timer dagligt inkl. pauser, og jobbet skal være en kompi af stående og siddende da jeg kun kan sidde 20 min ad gangen..
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 13:07   #46
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Hvad gør man så, når ens socialrådgiver kigger smilende, og ryster på hovede, og siger Jeg aner det virkelig ikke. Der ER ingen jobs på så få timer . Du skal jo have pension.
?????????????????????????????????????????????????? ???????????????
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 13:11   #47
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Hvad gør man så, når ens socialrådgiver kigger smilende, og ryster på hovede, og siger Jeg aner det virkelig ikke. Der ER ingen jobs på så få timer . Du skal jo have pension.
?????????????????????????????????????????????????? ???????????????
Du beder om at få det på skrift.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 13:15   #48
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
helene :-) Nej selvfølgelig kan man ikke det... Jeg tænkte mig ikke om der

C.l.e.o :-) De 6 ugers kursus er noget du helt selv vælger. der kører kurser på landets AMU-centre og mange af dem kan tages indenfor de seks uger. Det er kommunen der betaler kurset hvis de vurderer det har relevans for dig og din fremtid på arbejdsmarkedet :-) Håber du kan finde noget du kan bruge så du har bedre muligheder med de timer du kan klare :-)

mimse

Kan godt se at det er et noget ældre indlæg det her , men sætter lige link ind til de uddannelser man kan vælge imellem alligevel kan være der er nye brugere med

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126443

og så scrol ned i bunden
  Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 10:15   #49
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Ja hvad gør man egentlig.

Jeg mener at loven forpligter kommunerne til at være behjælpelige med at finde et flexjob, det er jo klart at det ikke er muligt at lovgive således at kommunerne skal skaffe et flexjob. Hvad betyder så det, ja det bedste svar må vel egentlig være at det afhænger af ens bopælskommune, da det langt fra er den samme service man får i alle kommuner.
Et godt råd i den forbindelse er at får du nej fra kommunen så spørg skriftligt,
der skal så svares med udgangspunkt i lovgivningen, så der kan et nej nogen gange blive til et ja. Ligeledes får du ja af kommunen, så sørg for at få det på skrift, det er herretræls at få ja til eksempelvis at man må have formue på ledighedsydelse og derefter finsde ud af at medarbejderen ikke helt havde styr på tingene eller ikke havde kompetencen til at træffe afgørelsen.
Jeg kan anbefale LASF som gerne svarer på spørgsmål om lovgivning og regler.
Pas påmed at sætte din lid til piecer og hjemme sider som ikke er officielle eller opdaterede, politikerne laver jo ****et om hele tiden ! Så der kan man også brænde fingrene.

Med venlig hilsen Demo
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal finde stedet for arbejdsprøvning? ayla Spørgsmål ang fleksjob 8 20-04-2009 16:40
Skal man bare finde sig i alt ? onboard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-02-2009 16:54
ansættelse i fleksjob som konsulent Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 7 28-06-2008 18:50
Hvem skal finde arbejde? Kims Dit og Dat 23 15-12-2006 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension