K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2008, 11:51   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
hvad den pågældende i gennemsnit har modtaget i arbejdsindtægt eller anden indtægt, der træder i stedet for arbejdsindtægt, i de forudgående 3 måneder
Gad vide, om det betyder, at der er håb forude for fleksvisiterede på starthjælp eller kontanthjælp med loft?!

Det vil jo betyde laaangt mere udbetalt, hvis en ledig flekser på starthjælp kan få blot 3 måneders arbejde.

Men.... der står jo "kun" noget om ledighedsydelse, ikke noget om kontanthjælp.

Men det er vist helt klart værd at undersøge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 12:07   #22
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
TIL WEBMASTER!

Tak for svaret samt linket som jeg lige var inde at se på! Den her K10 er da alletiders og sikke en forstand man dog får.

Som jeg i et tidligere indlæg skrev, skulle jeg bare ha' kendt K10 da jeg påbegyndte min ansøg om flex-job; der var jeg temmelig usikker/utryg ved hele situationen! Dog havde jeg et fint ansøgningsforløb med fagforeningens socialrådgiver som bisidder ved vigtige møder, en meget sød jobkonsulent fra BOMI og endelig en behagelig og rar sagsbehandler i jobcentret. Hele processen tog ca. 3 mdr. til visiteringen til flex-jobbet blev givet. Nu er det så selve jobbet jeg jagter!
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 12:24   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af A-M U Se meddelelser
Den her K10 er da alletiders og sikke en forstand man dog får.
Ja der er meget information her på siden....

Det er bare sørgeligt at man har behov for at være så klog når man skal have med kommunerne at gøre...

Det burde jo være sådan at de personer der arbejder der....ja de ville gøre alt for at hjælpe syge borgere...i det mindste bare følge loven...

Som man kan læse i rigtig mange sager her på K10....ja så er det ikke altid det forholder sig sådan...

Jeg tænker tit på de mennesker der IKKE har overskud til at få den nødvendige viden der skal til når man har en sag hos kommunen...

Det er forfærdeligt at det skal være sådan....her i vores "velfærdssamfund"
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 12:36   #24
Kalle271285
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 33
Styrke: 16
Kalle271285 er ny på vejen
Ja lige netop... det er svært ikk at ha over skud til det hele... når man næsten ikke har overskud til at få en hverdag til at hænge sammen så kan man heller ikk ringe der ind hver dag og rykke for noget... og vis man ikke gør det sker der ikke en skid,, jeg har så funde en sød dame der forstår mig og hjælper mig igemmen og sidder bi,,,, jeg får det helt dårlig når jeg tænker over hvordan der var før jeg fandt hende,,, så MEGA til alle der står alene og ikke har nogen til at hjælpe en igemme dette uforstålige stystem,,,
__________________
Mvh Kalle
Kalle271285 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:19   #25
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
FLEX-JOB-BEVIS, HVAD ER DET?

Støder tit på begrebet "flex-job-bevis" - hvad er det? Måske jeg er dum - men det eneste bevis jeg har fået på, at jeg er visiteret til flex-job er et brev fra jobcentret, hvor der står, at jeg er visiteret til flex-job den og den dato. Er det sådan et brev der menes med flex-job-bevis?
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:28   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan læse om fleksjobbeviser her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...=fleksjobbevis

Der er også et link, hvor du kan se beviset og evt. printe det ud.

Jeg kan anbefale at bruge søgefunktionen her på siden, så kan du finde en masse nyttig viden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:50   #27
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
Mange tak; jeg iler hen på linket!
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 09:39   #28
sastine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2007
Indlæg: 1
Styrke: 0
sastine er ny på vejen
Hej...

Jeg blev visiteret til fleksjob i 2002, og har kun haft et fleksjob i den periode. Det måtte jeg desværre give op, da arbejdspladsen pludselig krævede for meget, og det pludselig ikke var et fleksjob mere, forstået på den måde at de forlangte mere end jeg kunne klare, de viste det godt, men blev alligevel ved med at læsse opgaver over på mig.

Det var et nederlag af de store da jeg måtte gå til kommunen og sige at jeg ikke kunne klare det. Heldigvis var de meget forstående, og sagde at jeg skulle stoppe pr. omgående.

Lige nu er jeg på kursus.. igen.. igen.. igen.. igen.

Men nej det er ikke nemt at finde et fleksjob, men alle siger at man ikke skal give op, så det gør jeg ikke...

Men psykisk har jeg det ikke godt mere
sastine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 13:51   #29
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
TIL SASTINE:

Du har ret i, at man går psykisk ned på at finde/vente på et flex-job. Ofte tænker jeg, hvorfor begrebet findes, når det nu er så vanskeligt at få et job. Den lange tid der kan gå med at få flex-job gør, at man får sværere ved at vende tilbage til arbejdsmarkedet. Især hvis man ikke er helt ung.

Jeg synes, at regeringen totalt overser os flex'ere i modsætning til den gruppe der IKKE vil arbejde. Denne gruppe bli'r konstant holdt i ørerne medens vi andre kan gå ledige i årevis. Jo, vi kan som du nu er, komme på kursus. Men vi vil ud at virke rigtigt og få en fast og tryg hverdag og ikke bare være i beskæftigelses-terapi. Og så skal arbejdsgiverne lære/opdage, at vi ikke er et ustabilt folkefærd men kun nogle der ikke magter et fuldtids-job længere - altså er vi helt normale!!
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 15:31   #30
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
" Og så skal arbejdsgiverne lære/opdage, at vi ikke er et ustabilt folkefærd men kun nogle der ikke magter et fuldtids-job længere - altså er vi helt normale!! " citat.

Du har så evigt ret, dette foreslog jeg rådgiveren, på mit Privat Aktør kursus:

Synliggør os, overfor arbejdsgivere, lad os komme ud til forskellige virksomheder i området, og inviter`evt. arbejdsgivere, til at komme på kurset, både dem der har fleksere, og de der evt. kunne være interesseret.

Jeg ved godt dette er jobkonsulenternes arbejde, men der sker jo nada, de har svært nok ved bare at, overholde vores krav på samtale hver 3 måned!!

Min såkaldte rådgiver skrev det ned, så måske det kommer De næste kursister tilgode.

helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kan vi stille op ? Birkes-musen Politik og Samfund 8 02-01-2012 11:14
Der er meget stille i oppositionen ! buster Politik og Samfund 0 26-02-2010 01:02
Hva hulen skal jeg stille op? Linedk De Unge 4 14-02-2010 19:06
Hesten stod stille Maj-Britt At søge førtidspension 25 27-04-2009 16:49
Min Sag står Stille Kimmo89 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 10-03-2009 22:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension