K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2008, 22:47   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det har i høj grad med refusion at gøre.

Sygedagpengeloven er lavet om, så kommunerne får NUL kroner efter 52 uger, og det ses og mærkes tydeligt her på k10.

Det er jo billigere for kommunerne... og for staten, hvis borgerne tvinges på ægtefælleforsørgelse, kontanthjælp, starthjælp eller andet. Revalidering findes stort set ikke mere, men den er også dyr... cirka 15.000 pr. måned.

En langtidssyg på kontanthjælp med loft, som aktiveres med jævne mellemrum (i forhold til refusionsmulighederne) er langt det billigste... OGSÅ for staten, da EU med næsten 100 procents sikkerhed spæder til.

Næ, kommunerne må ikke "bare" fjerne" ledighedsydelse og erstatte den med kontanthjælp, men de prøver på det eller truer med det.

Der bliver brugt et utal af krumspring fra kommunernes, men også fra statens side for at spare penge.

Meget apropos den nyeste fidus med 450-timers reglen, som sandelig kommer til at ramme et hidtil uset antal mennesker... også her på k10.

Loven er møntet på udlændinge, som DF IKKE ønsker at forsørge, men snart kommer vi til at se et hav af langtidssyge, som mister deres forsørgelsesgrundlag, fordi kommunerne match-kategoriserer revl og krat som match-gruppe 4... med den store grønthøster.

De cirka 6-700, der hidtil har mistet kontanthjælp pga. 300-timers reglen bliver småting i forhold til det HELVEDE, vi kommer til at se meget snart pga. den nye regel.

Det bliver værre og værre at være langtidssyg i landet.

Hvor mange her på siden mon får ORDINÆR BESKÆFTIGELSE i 3 måneder på 2 år?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 22:54   #12
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Hvor finder i refusions satserne til forskellige ydelser henne ?
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 23:03   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan finde dem på www.adir.dk, hvor man så kan gå ind under de forskellige forsørgelsesydelser og lede videre. Typisk henvises man til www.retsinformation.dk, hvor love, bekendtgørelser og vejledninger findes.

Her er bl.a. den om sygedagpenge, som tydeligt viser, at stramningen af refusionen til kommunerne har betydet, at langt flere mister forsørgelse efter de 52 uger, fordi kommunerne er presset af staten:

Citat:
§ 62. Staten afholder 100 pct. af kommunens udgifter til sygedagpenge i de første 4 uger af en fraværsperiode under sygdom, jf. § 61.
Stk. 2. Staten afholder 50 pct. af kommunens udgifter til sygedagpenge fra og med 5. uge og til og med 52. uge regnet fra 1. sygedag i det aktuelle sygefravær og ansættelsesforhold.
Stk. 3. Kommunen afholder 100 pct. af udgifterne til sygedagpenge efter 52. uge.
Stk. 4. Der kan ikke ydes refusion, så længe kommunen ikke opfylder sin pligt til at følge op efter kapitel 6. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte nærmere regler herom.
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=120319

Refusionstaksterne til kommunerne for fleksjob er selvfølgelig også vigtige her på k10:

Citat:
Hvis kommunen ikke tilvejebringer det krævede dokumentationsgrundlag for at træffe afgørelse i sagen om fleksjob, får kommunen ikke refusion fra staten i en periode på 36 måneder, når der udbetales løntilskud til arbejdsgiveren, ledighedsydelse, særlig ydelse, kontanthjælp eller starthjælp.
Det fandt jeg i Fleksjobpjecen under nyttige links her på siden. Det direkte link er her: http://www.clh.dk/?id=1337

Den er forresten værd at læse igennem - der står mange guldkorn i. HK's pjece under nyttige links om fleksjob er også værd at læse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 23-09-2008 kl. 23:14. Årsag: tilføjelse om fleks-refusion
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 06:57   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Sådan har det hele tiden været nu er der dog lavet om i loven sådan at kommuen får frataget deres refusion hvis ikke en flekser er kommet i job inden for 18 mdr . og selv om borgeren kommer i job så får kommunen ikke refusion fra staten igen før borgeren har været i job i tre år ...
Gælder det også hvis man, som visiteret til flexjob, er på kontanthjælp?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 08:01   #15
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
TIL Hejdien!

Mange tak for din kommentar - altid dejligt med hjælp!

Du har åbenbart ret i nødvendigheden af at rette skriftlig henvendelse til job-konsulenten samt bede om skriftligt svar. Sørgeligt at det er kommet dertil. Her gik jeg og mente, at job-konsulenten var til for os flex-visiterede i jobsøgning.

Som "Vim" i sit indlæg skriver, mener jeg også, at ledigheds-ydelsen er tidsubegrænset(?). Man er jo ramt på økonomien i forvejen ved at overgå til ledigheds-ydelse fra syge-dagpenge. Jeg mener, ledighedsydelsen kun udgør 91% af højeste dagpengesats - eller er jeg forkert underrettet? Skal man så leve af kontanthjælp, ja, så kan vi godt "pakke sammen"!! Jeg skal ha' ledigheds-ydelse fra og med 1. oktober og er meget spændt på, hvad jeg får udbetalt. Beregner man ledigheds-ydelsen ud fra det timeantal man havde da man var i job - altså før man søgte om flex-job? Eller beregner man ud fra det beløb man fik udbetalt i syge-dagpenge?

Tak for linket til at finde job!
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 11:10   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold ja det gælder også hvis man er på kontanthjælp og visiteret til fleksjob...

VIM ang at flytte folk fra ledighedsydelse til kontanthjælp så er det klart ikke lovligt desværre ser vi den ene gang efter den anden at kommunerne køre efter devisen går den så går den ...

Men det er ganske rigtigt at ledighedydelse er der for at blive , derfor er der heller ikke nogen grund til at gå og bekymre sig før man ved at kommunen truer med at tage din ledighedydelse som feks set i Assens prøv at læse den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...Assens+kommune der har vi en masse om det da det gik op for os ...

du kan også prøve at læse den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1623 hvor en borger i Køge blev truet med at få frataget sin ledighedydelse på et meget tyndt grundlag og lod os sætte rub og stub på siden i hendes sag (og skulle lige hilse og sige at hun stadig er på ledighedydelse )

Men hvis i vil vide lidt mere om det emne så er de to tråde et meget godt sted at samle lidt viden

A-M U jeg må indrømme at jeg ikke lige kan huske hvad det er for en af dem der beregnes efter , hos mig er det efter min løn så jeg får vist det højste man kan få.. men det er fordi jeg kom fra fleksjob til ledighedydelse ...

men mon ikke der er en anden der kan svare på det

ellers må vi finde ud af det, det kunne jo være en meget nyttig viden at have
  Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 11:28   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske i kan bruge dette til noget..

Det er dog af ældre dato...så det skal man lige ha i mente..

Citat:
Beregning og udbetaling

Ledighedsydelse ydes for indtil 5 dage om ugen. Ydelsen udgør et beløb, der svarer til, hvad den pågældende i gennemsnit har modtaget i arbejdsindtægt eller anden indtægt, der træder i stedet for arbejdsindtægt, i de forudgående 3 måneder. Perioder med revalidering medregnes ikke. Ydelsen kan dog ikke udgøre mere end 91 pct. eller mindre end 82 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb.

Når en person, der modtager ledighedsydelse, samtidig har arbejde af kortere varighed, sker der fradrag i ledighedsydelsen. Fradraget i ledighedsydelsen sker i forhold til den arbejdstid, som den pågældende har i arbejdet. For personer, der ikke har en dokumenterbar arbejdstid, beregnes timetallet ud fra indtægten divideret med den omregningsfaktor, som er fastsat efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. (168,85 kr. for 2005). Ledighedsydelsen nedsættes med det beløb, som den pågældende eventuelt modtager fra arbejdsgiveren eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelsen.
Kilde: http://www.fleksjob2.dk/Lovgivning/A..._og_udbetaling
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 11:34   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
hvad den pågældende i gennemsnit har modtaget i arbejdsindtægt eller anden indtægt, der træder i stedet for arbejdsindtægt, i de forudgående 3 måneder

hmmm så må det være 91 % af sygedagpengene
  Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 11:37   #19
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
TIL Hejdien!

Ja, det er rigtigt, at når man først har haft et flex-job og igen overgår til ledigheds-ydelse, så beregnes der højere ydelse. Da jeg skulle ha' syge-dagpenge skulle mine lønsedler (seneste 3 mdr.) også fremlægges til at beregne syge-dagpengene ud fra. Nu må jeg så se, om jeg får et chok, når "løn"-sedlen kommer; jeg havde kun 32 timer pr. uge i det "normale" job!

Du ved så meget og måske ved du også om førtids-pension beregnes af den samlede husstands-indkomst. På den måde at forstå, at hvis man er gift, så en pensionen mindre end, hvis man er enlig. Men hvis man er samboende (altså ikke gift) - hvad så?
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 11:42   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu ved jeg ikke lige hvem den var henvendt til....

Men en søgning her på K10 af førtidspension enlig gav dette resultat

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...spension+enlig

Der kan du se hvad forskellen er på indtægt af enlige og samlevende er

Der gør ingen forskel om du er gift eller bare samlevende

Sidst redigeret af Webmaster; 24-09-2008 kl. 11:44. Årsag: tilføjelse
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kan vi stille op ? Birkes-musen Politik og Samfund 8 02-01-2012 11:14
Der er meget stille i oppositionen ! buster Politik og Samfund 0 26-02-2010 01:02
Hva hulen skal jeg stille op? Linedk De Unge 4 14-02-2010 19:06
Hesten stod stille Maj-Britt At søge førtidspension 25 27-04-2009 16:49
Min Sag står Stille Kimmo89 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 10-03-2009 22:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension