K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2008, 13:35   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza tak for tallene , jeg har tænkt mig at svare ham igen ang hans tal, så nu er jeg slipper jeg for at lede , jeg er væk fra puteren det meste af dagen men skal nok sætte svaret til ham ind lige så snart jeg er færdig med alt det andet der hober sig op
  Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 15:27   #22
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Synes det er rigtigt godt gået af dig Hejdi. Synes du skal blive ved med at presse på for at få især oppositions partierne til at forholde sig til problemstillingen om at manglen på arbejdskraft er en illusion.

Der er måske mangel på arbejdskraft med specielle kvalifikationer men det betyder jo at man i meget højere grad skal åbne op for revalidering frem for bare at importere arbejdskraft.

Tallet for personer der ønsker at være på arbejdsmarkedet men ikke kan få plads, står i skærende kontrast til især regeringens og DF´s udsagn.

Keep on fighting
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 01:17   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

KH er MEGET utilfreds med Arbejdsmarkedskommissionens "prøveballon" om at stramme reglerne yderligere for fleksjobordningen mv.

Det er herligt at se, at HK kæmper for fleksjobbere.

Se her en smagsprøve:

Citat:
Arbejdsmarkedskommissionens forslag bomber de allersvageste

Arbejdsmarkedskommissionens forslag om at tidsbegrænse og forringe fleksjob ødelægger en velfungerende ordning, som både ansatte og arbejdsgivere er glade for. Debatindlæg af Mette Kindberg, næstformand i HK bragt i Berlingske Tidende d. 20.06.08.
Citat:
Hvad sker der, hvis regeringen forringer ordningen:


For det første forværres deres økonomiske situation. Det siger sig selv, at et stort løntab medfører nye bekymringer, oven i en, i forvejen langvarig og vanskelig helbredssituation. Dårlig økonomi har aldring ført til hurtigere helbredelse, tværtimod.


For det andet gøres fleksjobberne til anden klasses medarbejdere. Man ødelægger den gode integration af personer med nedsat arbejdsevne.


For det tredje vil presset på førtidspensionsordningen blive øget. Såfremt fleksjob bliver mindre stabile og attraktive, og borgerne samtidigt konstant bliver ofre for mistænkeliggørelse, indebærer det en alvorlig risiko for, at gode fleksjob bliver til dårlige fleksjob. Dermed øges presset på førtidspensionsordningen, hvilket ingen kan være tjente med.


Citat:
HK budskab til Arbejdskommissionen er klart. Man løser ikke problemerne ved at slå op i grønspættebogen for liberale økonomer.

Økonomiske forringelser er ikke vejen, til at løse de udfordringer, fremtidens arbejdsmarked står over for. Trusler om forringelser, kan give et forkert fokus, og dermed lægge sten i vejen for en konstruktiv debat.


Mette Kindberg, næstformand i HK Danmark
http://www.hk.dk/www/aktuelt/hk_mene..._allersvageste


Citat:
Mange medlemmer finder at ordningen er fin, mens processen frem mod godkendelsen af jobbet er meget lang og alt for bureaukratisk. Det gør ondt og er ydmygende at blive prøvet og kontrolleret over flere år, mens man svæver i usikkerhed.

Alligevel foreslår Arbejdsmarkedskommissionen nu at fleksjob skal være tidsbegrænsede, de skal vurderes jævnligt og måske endda forringes økonomisk. HK skal skarpt advare mod disse idéer.
http://www.hk.dk/www/aktuelt/hk_mene..._arbejdsmarked
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 27-06-2008 kl. 01:22.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 22:01   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sad og ledte efter et brev jeg ved jeg har lagt ind fra Claus Hjort hvor han skriver til mig at det er kommunens opgave at finde et fleksjob (og det skal jeg bare sige at han har sagt ) det brev har jeg så ikke lige fundet endnu

men faldt lige over den her tråd som vi havde på i 08 og syntes da at der er mange nyttige og spændene ting i den nu hvor vi igen oplever at hetzen sættes ind på fleks og pension kan kun anbefale alle at læse den (især de nye på siden og os med dårlig hukommelse, jeg havde glemt alt om den ) nå leder videre efter Hortens vise ord
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 15:20   #25
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Thumbs down

Min SB sagde for et par år siden !!! ifm min sagsbehandling......at det er MEGET svært at komme i Flex.
Det er som regel kun dem der allerede ER ansat i en virksomhed der kan fortsætte som Flex. Altså gå ned i tid pga div. handicap/sygdom/osv.

Det er jo så helt hen i vejret at påstå at Kontanthjælpsmodtagere kan få Flex.
Og det er jo pissenemt for div. levebrødspolitikere at lave love og regler på området.....
De glemmer bare at det kræver en anden part: Nemlig Arbejdsgiverne ude på det private arbejdsmarked.
Det er mig bekendt det eneste sted man kan Flexe, for komunerne ansætter jo ikke ligefrem Flexer i hobetal....
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De svære ord og forkortelser Andersine85 Alt det andet 15 26-10-2013 19:33
reform af fleksjob det bliver bare bedre og bedre MTVRV1 Politik og Samfund 11 27-02-2012 08:26
Svære at få FTP ? xlars38 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 48 28-07-2010 19:40
Det bliver svære og svære TylerGirl Hjælpemidler til handicappede 13 13-02-2010 00:50
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension