K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2009, 15:48   #21
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Næ jeg er ikke medlem og nu har en anden fået den...men jeg vil klage til Karen Jespersen over det for det er hende der har lavet den lov for at udelukke indvandrere i ghettoer og få danske arbejdende ind i stedet for men hvor skal folk så bo når de er syge eller ledige ...

det er uhyrligt at lave sådan en lov direkte for at ramme de svageste i samfundet så de ikke kan få en lejlighed som alle andre kan...

Nu vil de også lave det for førtidspensionister .

Nå men jeg klager over det til Borgmester og regering.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 16:59   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har da aldrig hørt noget lignende.... Jeg troede da ikke, der var sådanne krav i en lejerbo..
Hvis jeg var dig, ville jeg da liige troppe op igen på den der kontor og bede dem om en ordentlig forklaring, hvorfor det hænger sammen... Det kan da ikke være rigtigt... Jeg ville bede om en snak med chefen og ikke den som tog tilbuddet fra dig igen... dumme ansat...
Tjekkede lige deres hjemmeside - der står da ikke rigtig nogen krav, kun at de går efter almindelige krav...

Hvad med at kontakte deres bestyrelse? http://www.lejerbo.dk/bestyrelser/hovedbestyrelse.aspx

Aj altså jeg ville klage og brokke mig !!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 18:26   #23
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Jamen, man tror jo det løgn, hva sker der for hende Karen J. efter hun er blevet minister, for velfærd???????.
Mennesker der er blevet syge, som igen skal kæmpe med fuldstændige tåbelige regler. Godt du klager Stella.

M.h.t flexjob, ja det tror man på i starten, endelig afklaret, er super glad, begynder at søge job, går ledig længe, mister efterhånden troen på det nogensinde kan lade sig gøre at få det job, starter i ny arb. prøvning, bliver sgi tilbudt en fastansættelse, jublende glad, lige indtil job konsulenten fortæller, at skal jeg ha det job, så skal mit time antal sættes op. Prøver at forklare, at det kan jeg ikke klare, er forsøgt tidligere med meget dårlige erfaringer. Fortæller at denne praktik har fungeret så godt, ingen syge dage,syntes dog stadig det svært med smerter og dårlig nattesøvn, men VIL det bare så gerne, VIL ud af det system som nedbryder og mistænkliggør, borgere som altid har haft arbejde og passet det de skulle, lige indtil sygdommen rammer.
Jeg har det ligesom de fleste af jer andre, troede virkelig på at nu ville mit liv blive godt igen da flexbevillingen kom, tanken om flere arbejdsprøvninger ... gratis arbejdskraft.... hvor perioden altid lige kan forlænges... vi er jo glade for at ha" dig her, ja men hvor nedværdigende, føler sig sg som en andenrangs borger, eller som en tidligere skrev, et stykke kvæg, de kan skalte og valte med efter deres forgodtbefindende.
Fatter ikke at når jobbet endelig er der, så stiller kommunen sig på bagbenene
fordi timeantallet skal være det afgørende, lykkedes det ikke denne gang , tror jeg ikke på det mere. Ja vi mangler en lov om , hvor få timer et flexjob må være , så kommunerne har noget konkret at rette sig efter, istedet for de evige diskussioner om timer.
Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 18:35   #24
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Emma hvor mange timer forlanger jobkonsulenten du skal arbejde ?

HVOR KOMMER DEN JOBKONSULENT FRA ?

Bed din kommende arbejdsgiver om at skrive til kommunen at de gerne vil ansætte dig.

Det er nemlig ikke lovligt det de gør for der er ikke noget fast antal timer man SKAL arbejde i fleksjob så jeg ville klage over det til Borgmester og beskæftigelses ankenævn med det samme du kan gøre det på e mail.

Det er ikke rigtigt hvad den jobkonsulent siger og det er også helt vanvittigt når nu du HAR et fleksjob på hånden så giv ikke op og klag over det til din kommune og borgmester og beskæftigelses ankenævn.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3408



Og glemte at skrive at gud hvor har du ret i dine betragtninger her...

Sidst redigeret af Stella; 24-02-2009 kl. 18:42.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 20:11   #25
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Hej Stella. Jobkonsulenten er fra kommunen..... jeg er på 12 timer , han siger jeg skal på 18 timer, ved bare at det aldrig vil kunne gå.
Det er nu 3 mdr. siden min arb.giver og jeg første gang skrev til ham omkring en fastansættelse, fik så endelig svar fra ham at det skulle først i udvalg. Har holdt møde , hvor også arbejdsgiveren var med. Da min praktik var ved at udløbe, blev den da bare forlænget 1 mdr. mere ...... de skulle ha mere tid, da havde vi ventet 2 mdr........har lige haft kontakt (rykket) igen
(mail) hvor jeg fik af vide , at nu måtte jeg udvise tålmodighed !!!!
Vil lige nævne, at i min ressource profil står ca. 15 timer.........

Kære Stella , tusind tak for dine råd, vil fluks sætte i gang... De gav mig lige fornyet mod, håb og styrke. stort Emma og pøj pøj med dit.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 00:49   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Jeg er stadig ledig fleksjobber på 5 år nu ...og et andet spørgsmål

Er det overhovedet til at få en lejlighed som flekser ...har andre prøvet det her ?

Når man står på venteliste i mange år til en lejebolig og betaler for det så springer de en over alligevel og giver til de arbejdende folk.

Jeg fik en lejlighed i går I lejerbo men ved I så hvad der skete...de spurgte mig om jeg var pensionist eller efterlønner og jeg sagde nej...så sagde jeg at jeg er fleksjobber og så sagde hun at som fleksjobber kan man ikke få en lejlighed i det almennyttige boliger fordi så er man på overførsel og det er umuligt for folk på overførsel at få en lejebolig i København og resten af landet !!!!

Jeg er MÅLLØS...de gav mig en lejlighed og så tog de den igen fordi jeg er fleksjobber.
Jeg havde fået den ...men nix du er en sølle fleksjobber SÅ UD !

Må de det ?
Stella der er mange forskellige regler mht udlejning men den der du beskriver der den er vist helt ny,.. jeg kender til det der hedder grøn udlejning og til udlejning hvor dem i job springer dem over uden job...

Det har jeg selv prøvet men fik at vide at det var underordnet om det var ordinært job eller fleksjob et job var et job , min ledighedsydelse betragtes som dagpenge så nej jeg forstår den ikke helt .. var det den begrundelse de gav dig og du var ikke så heldig at få det på skrift vel...

jeg har lige været inde og læse deres hjemmeside og jeg kan kun finde en ting om afvisning af lejer og der står .....

Citat:
Afvisning

En boligorganisation kan afvise at udleje til en ansøger, hvis boligen vil blive beboet af flere end 2 personer pr. beboelsesrum.

En ansøger kan også afvises, hvis vedkommende skylder boligorganisationen penge fra et tidligere lejeforhold, eller hvis udlejningen vil belaste boligorganisationen og/eller de øvrige beboere.

Det kan f.eks. være tilfældet, hvis ansøgeren er en tidligere beboer, som er blevet sagt op p.g.a. generende opførsel.
Så jeg gad da godt høre deres begrundelse for at sige nej til en flekser ..

Citat:
Ved godt at Karen Jespersen har lavet det svineri så ingen arbejdsløs har ret til en lejebolig i det almennyttige ...

DET ER DISKRIMINATION .

Tror Karen J at ledige har mindre brug for en bolig end andre ? hun er en RACIST.
Ællingen er bindegal aldrig har der i dette land været så stor forskel på de forskellige mennesker og aldrig før har der været så stor en skel mellem lille og stor men vi skal sgi ikke finde os i at blive gjort til andenrangs mennesker flertallet af os har jo sygdomme der er kommet af at tjene det her samfund og fællesskabet og når vi så har brug for dem så skal de sq være der og ikke degradere os til andenrangs mennesker ..

Citat:
Nå men det var lige en tilføjelse til hvordan jeg har det som flekser i såkaldte demokrati DK...jeg har KVALME over det samfund de har lavet hvor de ledige bliver udelukket som dyr om natten og det FRA EN SÅKALDT VELFÆRDSMEDISTER eller var det socialminister det hed...

FØJ FOR DEN LEDE Karen J
Kan godt forstå at du er så gal at du damper sad selv med samme følese men Stella skal vi gøre noget ved det her , skal vi skrive sammen til llo og lejerbo og skal vi se om vi kan finde ud af hvor mange bygninger vi ikke er velkommen i fordi vi er blevet syge ,,., det kunne være spænende at finde ud af
Citat:
Ja skulle have det ud og nu ved I det lad være med at betale for ventelister i mange år for I får alligevel intet fordi i er fleksjobber eller kontanthjælpsmodtager eller FTPer snart...læs WEBS artikel på forsiden...JEG får kvalme over KAREN J og VKO

Føler med dig og syntes at vi skal prøve at finde ud af at gøre noget mere ved det her ....
  Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 01:49   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Se her, hvad regeringen IKKE skriver under på.

Citat:
Deltagerstaterne anerkender, at alle personer med handicap har lige ret til at leve i samfundet med samme valgmuligheder som andre, og skal træffe effektive og passende foranstaltninger til at gøre det lettere for personer med handicap fuldt ud at nyde denne rettighed samt fuldt ud at blive inkluderet og deltage i samfundet, herunder ved at sikre:

a) at personer med handicap har mulighed for at vælge deres bopæl, samt hvor og med hvem de vil bo, på lige fod med andre og ikke er forpligtet til at leve i en bestemt boform,

b) at personer med handicap har adgang til et udvalg af støttetilbud i hjemmet og på boligområdet samt andre lokale støttetilbud, herunder den nødvendige personlige bistand for at kunne leve og være inkluderet i samfundet samt for at forebygge isolation fra eller udskillelse af samfundet,

c) at samfundets tilbud og faciliteter til den almene befolkning er tilgængelige for personer med handicap på lige fod med andre og tager hensyn til deres behov.

FN’s Handicapkonvention, artikel 19
http://www.clh.dk/?id=1436

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 12:18   #28
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

Jeg har undersøgt det nu ...det hedder flexcibel udlejning det er lavet for at vappe indvandrere ud og kontanthjælpsmodtagere ud af de såkaldte ghettoer der skal omdannes til såkaldte pæne kvarterer uden arbejdsløse og ISÆR for at splitte indvandrer områder ... det hele betyder at folk uden arbejde bliver sprunget over opå ventelisten og de der arbejder får en lejlighed selv om de ikke har stået på venteliste ...

Det er noget Karen Jespersen har lavet i sit had til de fattige og de fattige indvandrere ISÆR...hun hader jo indvandrere det ved alle...

Nye muligheder i de almene boligområder

Københavns Kommune og de almene boligorganisationer i København har indgået en aftale om nye udlejningsformer i de almene boliger. Her kan du læse, hvilken betydning aftalen kan få for dig, som søger en almen bolig i København eller allerede bor i en almen bolig.

Formålet med aftalen
Aftalen skal skabe en sammenhængende by, hvor der er mangfoldighed i alle boligområder, og hvor alle er med til at løse de boligsociale opgaver. Boligområder med problemer og med en stor del af beboere uden for arbejdsmarkedet skal styrkes.
Borgere på arbejdsmarkedet skal have lettere ved at flytte ind i områderne, så der kommer en mere social balance. Beboere med behov herfor skal have støtte i egen bolig, og områdernes omdømme skal forbedres.


Hvis du er i arbejde
Har du fast arbejde i mindst 25 timer om ugen, får du med aftalen lettere ved at få en bolig i en lang række almene boligafdelinger. Din chance for at få et hurtigt boligtilbud vil være størst i afdelinger, hvor der i dag er relativt få beboere på arbejdsmarkedet
- og hvis din arbejdsplads ligger i Københavns kommune. Dine forbedrede boligmuligheder gælder afdelinger fordelt over hele Københavns Kommune.

Hvis du allerede står på venteliste til en almen bolig, kan du henvende dig til Lejerbo på tlf. 70 12 13 10 og blive registreret til fleksibel udlejning. Det samme gælder, hvis du endnu ikke er skrevet op, men ønsker at blive det. Du kan skrive dig op her på hjemmesiden www.lejerbo.dk.

Hvis du er ung/studerende, senior eller skilsmisseramt m.v.
Unge i job og uddannelsessøgende får lettere ved at få en bolig i en lang række boligafdelinger. Det gælder særligt unge i kommunen (alder?), som ønsker at flytte hjemmefra, og unge, der er under uddannelse i Københavns Kommune. I denne sammenhæng er man ung til og med 35 år.
Forbedrede muligheder får også seniorer (over 55 år), der ønsker at flytte til en mere ældreegnet bolig, eller som ønsker at flytte nærmere til familie og slægtninge.
Det samme Det gælder især i afdelinger, hvor der i dag er relativt få beboere på arbejdsmarkedet. gælder personer, der har behov for en hurtig boliganvisning efter en skilsmisse, separation eller samlivsophævelse, hvis de før skilsmissen m.v. havde bopæl i København. De forbedrede boligmuligheder gælder afdelinger fordelt over hele Københavns Kommune.
Hvis du allerede står på venteliste til en almen bolig, kan du henvende dig til Lejerbo på tlf. 70 12 13 10 og blive registreret til fleksibel udlejning. Det samme gælder, hvis du endnu ikke er skrevet op, men ønsker at blive det. Du kan skrive dig op her på hjemmesiden www.lejerbo.dk.

På starthjælp, introduktionsydelse eller længerevarende kontanthjælp?
Boligafdelingerne skal have en mere lige fordeling af beboere i og uden for arbejdsmarkedet. I visse "særligt udsatte boligområder" bliver du derfor ikke tilbudt bolig, hvis du og din partner i længere tid har modtaget kontanthjælp. Det gælder også, hvis du er på starthjælp eller introduktionsydelse.
Du vil - i et vist omfang - i stedet blive tilbudt en lejlighed i en anden afdeling.


Hvis du mangler bolig og har sociale problemer
Du har mulighed for at ansøge om en bolig over den sociale boliganvisning. Du har også mulighed for at få støtte til at bo i din bolig. Du søger gennem dit socialcenter.


Hvis du allerede bor i en almen bolig
De nye udlejningsregler, der skal sikre en bæredygtig beboersammensætning, følges op af en social og beskæftigelsesmæssig indsats, der kan bidrage til øget trivsel i boligområderne. Der ansættes bl.a. 10 boligrådgivere, som skal støtte beboere med behov for hjælp og til at styrke boligområdernes image. Der er også afsat penge til flyttehjælp til kontanthjælpsmodtagere, der ønsker at flytte ud af belastede områder.

Par og enlige får adgang til større boliger
Selvom der ikke er børn i din husstand, vil du som enlig kunne få en 3-rumsbolig på helt op til 90 m2 og et par vil kunne få en 4-rumsbolig på helt op til 110 m2. Børnefamilier vil fortsat have fortrinsret til boliger på 5 værelser og derover samt til boliger på over 110 m2.

Skriv dig op til bolig
Er du interesseret i de forbedrede muligheder for at få en almen familiebolig, kan du læse mere om aftalen mellem Københavns Kommune og de almene boligorganisationer i kommunen både på boligorganisationernes og kommunens hjemmeside.
Ønsker du at skrive dig op til fleksibel udlejning, kan du henvende dig til Lejerbo på tlf. 70 ... eller skrive dig op her på hjemmesiden www.lejerbo.dk.
Fleksible udlejningsregler for Lejerbo København

Ordningen gælder i perioden 1/1-2007 til 31/12-2010.

Der gives fortrinsret efter følgende kriterier:

Arbejdsmarkedstilknytning:

Flex 1 a: Fortrinsret for personer, der kan dokumentere, at de har fast arbejde i Københavns Kommune, dvs. har minimum 25 timers arbejde om ugen i mindst 1 år
.

Flex 1 b: Fortrinsret for personer, der har fast tilknytning til arbejdsmarkedet, dvs. har minimum 25 timers arbejde om ugen i mindst 1 år.

Unge i job eller under uddannelse:


Flex 2 a: Fortrinsret for unge bosiddende i Københavns Kommune, som er i job eller under uddannelse, og som ønsker at flytte hjemmefra.

Flex 2 b: Fortrinsret for unge, der er under uddannelse i Københavns Kommune.

Flex 2 c: Fortrinsret for uddannelsessøgende i øvrigt (uafhængig af bopælens og uddannelsesinstitutionens placering)


Seniorer i beskæftigelse eller pensioneret

Flex 3: Personer/familier i kommunen, hvor mindst et af husstandens medlemmer er over 55 år, og som ønsker at flytte til en bolig, der er mere egnet som ramme om et liv som ældre, eller som ønsker at flytte nærmere til familie og slægtninge.


Skilsmisseramte i beskæftigelse eller under uddannelse

Flex 4: Personer i Københavns Kommune, der i forbindelse med separation, skilsmisse eller brudt parforhold har behov for en hurtig boliganvisning, kan gives fortrinsret til en bolig, i indtil et år efter skilsmisse, separation eller samlivsophævelse.


Alt I alt kan de springe de folk over der har stået på listen i årevis og give lejligheden til en der har et job og noter at dette gælder også for førtidspensionister ...når de taler seniorer og pensionister så menes der folkpensionist sagde damen...

Loven er lavet og gælder til 2010

Jeg er ikke berettiget til flexibel udlejning fordi jeg ikke er pensionist eller efterlønner og blev så sat i en anden kategori...det betyder at jeg kan få tilbudt lejlighed men at det skal godkendes af kommunen først om jeg må leje den...fordi jeg er på overførselsindkomst.

her kan I læse reglerne for jeres egen kommune...


http://www.lejerbo.dk/Boliger/Fleksibel_udlejning.aspx


Gert Bjerregaard (V) vil give boligforeningerne mulighed for at afvise førtidspensionister. Han beder velfærdsministeren om at se på reglerne.

http://jp.dk/indland/aar/article1611876.ece

det er den samme lov ...igen LUSKE KARENS JUKS:

Sidst redigeret af Stella; 25-02-2009 kl. 12:36.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 12:40   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stella ja tænkte nok det var den , den har vi også her i kommunen og sjovt nok til alle de lejligheder der er til at betale for , så os med de lave indtægter kan pænt blive i de dyre lejligheder , men som du selv skriver så står der ...

Citat:
På starthjælp, introduktionsydelse eller længerevarende kontanthjælp?
Boligafdelingerne skal have en mere lige fordeling af beboere i og uden for arbejdsmarkedet. I visse "særligt udsatte boligområder" bliver du derfor ikke tilbudt bolig, hvis du og din partner i længere tid har modtaget kontanthjælp. Det gælder også, hvis du er på starthjælp eller introduktionsydelse.
Du vil - i et vist omfang - i stedet blive tilbudt en lejlighed i en anden afdeling.

Hvis du mangler bolig og har sociale problemer
Du har mulighed for at ansøge om en bolig over den sociale boliganvisning. Du har også mulighed for at få støtte til at bo i din bolig. Du søger gennem dit socialcenter.
Du er ikke på nogen af disse ydelser du er på ledighedydelse og det kan maks betragtes som dagpenge og ikke noget offentlig forsørgelse, jeg blev sq så arrig da jeg læste dit indlæg at jeg skrev til hele hovdebestyrelsen i lejerbo ...

En ting er at vi bliver syge , en ting er at vi ikke kan klare os på det ordinære arbejdsmarked mere , en ting er at vi for en stor dels vedkommen er blevet syge af at være på arbejdsmarked ...

Men en helt anden ting er sq da hvis de tror at vi skal behandles som en slags andenrangsmennesker fordi vi er blevet syge .. eller er blevet skadet på vores arbejde hvor vi gjorde en indsats for at betale til fællesskabet ... vi skal bestemt ikke finde os i at vi ikke kan få noget at bo i ....

Hvad vil du gøre med lejlighed nu ? kan i blive i den i har ?håber at der kommer en løsning til jer , i skal ikke finde jer i at blive afvist fordi du er flekser det er sq grotesk ...

Her er mailen jeg sendte til hovedbestyrelsen skriv til mig hvis du skal bruge adresserne , jeg skriver hvis der er nogen af dem der gider at nedværdige sig til at svare ....

Citat:

Til alle i Hovedbestyrelsen i lejerbo ..


Jeg læste i dag på hjemmesiden www.k10.dk en historie som gjorde mig noget så målløs og chokeret og som involverede lejerbo og derfor vil jeg nu søge beskæftigelse på om det kan passe at man har en så asocial politik i lejerbo og i så fald søger jeg lovbelæg for at det kan være rigtigt at i som udlejere kan tillade jer at behandle mennesker på den måde .


Jeg vil her sætte et citat ind som en af brugerne på hjemmesiden www.k10.dk skrev i dag....


Jeg er stadig ledig fleksjobber på 5 år nu ...og et andet spørgsmål

Er det overhovedet til at få en lejlighed som flekser ...har andre prøvet det her ?

Når man står på venteliste i mange år til en lejebolig og betaler for det så springer de en over alligevel og giver til de arbejdende folk.

Jeg fik en lejlighed i går I lejerbo men ved I så hvad der skete...de spurgte mig om jeg var pensionist eller efterlønner og jeg sagde nej...så sagde jeg at jeg er fleksjobber og så sagde hun at som fleksjobber kan man ikke få en lejlighed i det almennyttige boliger fordi så er man på overførsel og det er umuligt for folk på overførsel at få en lejebolig i København og resten af landet !!!!

Jeg er MÅLLØS...de gav mig en lejlighed og så tog de den igen fordi jeg er fleksjobber. Jeg havde fået den ...men nix du er en sølle fleksjobber SÅ UD !

Må de det ?
Citat slut ...


Dette var hvad vores bruger skrev og det var noget der i den grad fik mig og andre flekser op i det røde felt ...

Hvad er en flekser ?

En flekser er kort og godt en ganske almindelig borger som er blevet kronisk syg, tit og ofte efter mange mange år på arbejdsmarkedet , derfor har vi loven om fleksjob som jeg formoder at i er bekendte med , denne lov skal gøre at vi som syge borgere stadig kan fungere på arbejdsmarkedet , desværre er der inden for flekser en arbejdsløshed på 25 % så derfor er der jo mange ledige ....

Men dette gør dem ikke til andenrangs mennesker , disse mennesker har tjent dette samfund i en grad som har gjort en del af dem syge, kan det så virkelig være meningen at man skal dømmes ude af job, arbejdsmarked , og nu også boliger ...

Når jeg læser på jeres side hvem der kan afvises til en bolig fremgår det ....


Afvisning

En boligorganisation kan afvise at udleje til en ansøger, hvis boligen vil blive beboet af flere end 2 personer pr. beboelsesrum.

En ansøger kan også afvises, hvis vedkommende skylder boligorganisationen penge fra et tidligere lejeforhold, eller hvis udlejningen vil belaste boligorganisationen og/eller de øvrige beboere.

Det kan f.eks. være tilfældet, hvis ansøgeren er en tidligere beboer, som er blevet sagt op p.g.a. generende opførsel.

Og jeg vil ved gud ikke håbe at det er sætningen at borgerne kan belaste boligorganisationen og/eller de øvrige beboere.
der danner grobund for den horrible oplevelse som vores bruger har haft med jereres udlejning ...

Jeg vil se frem til at i kan bekræfte eller afkræfte at det fungere sådan hos lejerbo , i tilfælde af at det viser sig at i mener at der er lovbelæg for at afvise flekser fordi de er flekser som udtalt fra jeres afdeling så vil jeg meget gerne have det på skrift og vil med det samme gå videre med det ...

At en flekser som er ledig er på overførselsindskomst ja det er ganske rigtigt , det er flekser fordi man som flekser ikke kan stå i a.kasse men i stedet for den ydelse der hedder ledighedydelse , den får man i erkendlese af at man ikke længere har helbred til at være i a-kasse og at man stadig skal have en mulighed på arbejdsmarkedet ...

Jeg vil i samme sekund jeg får svar fra Lejerbos hovedebestyrelse sætte jeres svar på hjemmesiden www.k10.dk hvor mange af jeres andre lejere også kommer , samt de over en million besøgende vi har haft gennem de sidste tre år ...

I håb om en afklaring
  Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 12:45   #30
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Mange tak for det Hejdien

Glæder mig til at få et svar ...

vi kan blive i vores bolig heldigvis...vi har ikke sagt den op eller noget...det ville vi aldrig gøre før vi er i sikker havn et andet sted.

Sidst redigeret af Stella; 25-02-2009 kl. 12:56.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn fleksjobber KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 05-06-2013 10:31
syg fleksjobber garage50 Spørgsmål ang fleksjob 4 24-05-2013 08:17
må man eje APS som fleksjobber? socrates66 Spørgsmål ang fleksjob 8 08-07-2010 16:48
Fleksjobber SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 8 21-11-2009 02:01
løn som fleksjobber... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 19-11-2009 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension