K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2012, 20:48   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Anmeldt!!

Jeg har før skrevet indlæg herinde, bl.a. en om at "staten bestemmer.." og "At sætte grænser.." (jeg kan ikke huske den præcise titel, men noget i den dur)

Men nu er det altså sket, det som jeg frygtede! Mine naboer har nu sendt en anmeldelse ind til kommunen, hvori jeg bliver beskyldt for socialtbedrageri, idet de påstår at jeg ikke bor alene! Problemet i dette er bare, at jeg rent faktisk BOR ALENE. Jeg har en kæreste, ja det har jeg aldrig benægtet, men vi bor IKKE sammen og har ingen fælles økonomi. Dette ved disse naboer også udmærket godt, men er blevet så sure og fornærmede over at jeg har sagt fra overfor dem og deres hakkeri. Det var grunden til, at jeg var bange for at sige fra overfor dem.

Hvis systemet så bare fungerede retfærdigt, så ville jeg ikke være bange, angst og nervøs, da jeg har rent mel i posen. Problemet er bare, at jeg ved at systemet ikke fungerer og at jeg ikke har nogen retssikkerhed eftersom jeg er i systemet og er førtidspensionist. Alt kan blive vendt og drejet og da der ikke er nogen klare regler for, hvad man rent faktisk må og ikke må, så er det virkelig svært at forholde sig til. Det er op til de pågældende sagsbehandlere at vurdere og så kan man så bare håbe på at de har fået det rigtige ben ud af sengen den dag og at de ikke har været oppe og skændes med deres mænd før man bliver kaldt ind til forhør.

Jeg er blevet kaldt ind til forhør, skal fremvise alle mine papirer og økonomi. Min kæreste tør ikke at besøge mig mere, da han ikke vil beskyldes for noget (forholdet bliver virkelig sat på prøve). Jeg græder og græder da det er meget ubehageligt at blive anklaget for noget man ikke har gjort. Jeg er ikke socialbedrager! Jeg er meget sensitiv og har overhovedet ikke nerver til at leve ulovligt, min post traumatiske stress er brudt ud og jeg er begyndt at tage sovepiller igen. Dem var jeg ellers lige blevet trappet ud af. Jeg har seriøst lyst til at begynde at ryge igen, det havde jeg også kæmpet mig ud af. Hele min krop gør ondt, jeg glemmer at spise, glemmer at drikke, jeg har ondt i maven og kvalme.

Jeg overvejer at flytte ud i en skov, langt væk fra al menneskelig civilisation. Enten det, eller simpelthen bare tage billetten en gang for alle, så er jeg da ikke en belastning for samfundet længere.

Jeg er blevet paranoid, hvem har anmeldt mig? Jeg kan jo ikke være 100 % sikker på, at det er de naboer jeg mistænker. Jeg kigger vredt på alle jeg møder, kamp-parat, hvem har ondt i bagen over at jeg engang imellem får gæster? Har jeg overhovedet lov til at få gæster på besøg? Må jeg inviterer nogen på middag? Og hvad hvis der kommer en uanmeldt gæst på besøg og har brød og kage med. Må jeg tage imod det? Eller er det imod kommunens regler? Må min kæreste hjælpe mig, hvis jeg er syg? Må jeg hjælpe ham, hvis han er syg? Er det tilladt at gå på en date? Har kommunens folk udspioneret mig? Fulgt efter mig? Overvåget min ven? Taget billeder af os? Kigget ind af mine vinduer? Og hvor længe har de gjort det? Uh det er klamt at tænke på.

Denne mistænkeliggørelse og mistro skal jeg åbenbart leve med resten af mit liv. Er det et liv? Jeg orker ikke at kæmpe mod kommunen. De hører og se jo kun det, som kan spare kommunen for penge, lige meget om det er sandt eller ej.

Suk

Sidst redigeret af Antoniette; 03-09-2012 kl. 20:58. Årsag: jeg har tilføjet noget mere..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 21:22   #2
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Folk har så ondt i røven.

Ja, man skal træde varsomt, selvom man ikke gør noget galt.

Jeg håber virkelig det kommer til at gå godt for jer, på alle måder. Jeg ved ikke rigtig så meget om det, men jeg håber du/i klarer den.

Det eneste positive jvi kan håbe på at få ud af det ellers, er at det måske kan hjælpe til at få nogle ordentlige retningslinjer frem, så andre ved om det de gør er rigtigt eller forkert.

Man aner jo ikke om man har helt rent mel i posen, når retningslinjerne ikke er klare.

fra

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 21:25   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Puh, Antoniette, slet ikke sjovt

Det vigtigste lige nu er nok viden:

Først et link til en udtalelse fra Ombudsmanden ang. en sag om social bedrageri. Den er lang og passer måske ikke helt på dig og din sag, men måske du kan hive noget ud, der kan hjælpe dig:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=141713

Og her et link til en anden tråd fra ladytass, der har været lidt af det samme igennem (husk også artiklen fra Information, som jeg linker til i tråden):

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...ialt+bedrageri

Her et link til Fredericia kommunes hjemmeside, med en forklaring på, hvad reelt enlig er, så du ved, hvad de ser på. Læg mærke til videoen ude i højre side - den øverste forklarer også begrebet reelt enlig:

http://www.fredericia.dk/Borger/Side...elt-enlig.aspx

Frem for alt: ro på, så meget du nu kan...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 21:55   #4
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Risa: Tak for link :-) Jeg kigger lige på det i morgen, da mit hoved er lige så kaotisk og tungt som en løbsk tyr lige nu.
Og til Piamus: Ja, det kunne da være rart med nogle helt klare regler på området.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 21:59   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Er kun forståeligt, Antoniette. Men jeg håber, du genfinder roen. Et roligt, velovervejet hoved er altid bedst, når man har med "væsnet" at gøre
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 22:03   #6
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Ja, jeg ved det, har det bare med at blive revet med af mine følelser. Har da taget en kort meditation i dag, så jeg forsøger da ;-)
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 23:13   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
helt ærligt kan ikke forstår dem som gør så meget ondt til andre mennesker..


hvordan kan de sove roligt om natten uden at tænker hvor meget de gør ondt til andre ..

så det er bare trist trist
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 01:02   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
STOOOOOOOOOOOOOOP!!!!!!

Kommunen MÅ IKKE kalde borgerne ind til afhøring!!!!!!!!!!!

Du skal have en redegørelse skriftligt og have en skriftlig partshøring iflg. forvaltningenslovens § 19, stk.1!!!!!!

Det er ulovligt at bruge metoder der minder om forhørsmetoder!!!!!

Her er der et link med paragraffer - og så skriver du til kommunen og smider disse paragraffer lige i hoved på dem.....DU SKAL IKKE GÅ DEROP!!!!!!!!

LÆS LINKET GRUNDIGT!!!!
http://www.k10.dk/showthread.php?t=23678

Sidst redigeret af Ninja; 04-09-2012 kl. 01:05.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 05:21   #9
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Hvis i er kærester kan du måske specielt ryge i de her to:

Citat:
Parterne opholder sig på samme bopæl

Om man udadtil fremstår som et par
Det er extremt vagt sprog.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 05:25   #10
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Og jeg bliver også bekymret om den her

Citat:
Ombudsmand er jurist og valgt af Folketinget til at behandle klager over offentlige myndigheder. Ombudsmanden kan kritisere og anbefale myndigheder at ændre deres afgørelser.
kritisere og anbefale, der står ikke noget om at han kan omstøde eller forhindre dårlige beslutninger.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver jeg anmeldt for bedrageri? logikeren Accept fra vores omgivelser 10 10-01-2011 15:51
Sorø Kommune Politi anmeldt telefonmanden Dit og Dat 3 23-12-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension