K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2013, 14:34   #1
Holmgaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Holmgaard er ny på vejen
Journaliststuderende søger viden

Hej K10.

Vi er to journaliststuderende, som er ved at skrive en eksamensopgave omkring den nye fleksordning. I den forbindelse er vi meget interesserede i at høre jeres historier.

Vi har hørt, at et stigende antal virksomheder tilbyder fleksjob til en meget lav løn, fordi disse virksomheder ikke er underlagt en overenskomst, som sikrer fleksjobberen overenskomstmæssig løn, pension og feriedage.

Er der nogen af jer, som har været udsat for det? Og hvad gjorde I i situationen? Afslog i jobbet eller tog I imod tilbuddet?

Hvis I har oplevet ovenstående - eller noget lignende - vil vi meget gerne høre fra jer.

Vi kan kontaktes på tlf. 51 81 82 24 (Sandra Holmgaard), eller på e-mail: [email protected]

Med venlig hilsen
Sandra Holmgaard og Caroline Wigdal Grønne
Holmgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 17:14   #2
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Flexjob i 2013

Jeg har fået flexjob i år på den nye ordning.

Min timeløn + pensionsbidrag + ferietillæg er uændret.

Men selvfølgelig får jeg kun for de 13 timer jeg arbejder.

Så virksomheden har tilfulde indfriet min forventning.

Men den nye ordning stiller mig dårligere, da jeg jo ikke kan få samme løn + pensionsbidrag da jeg kun arbejder 13 ud af 37 timer pr uge.

Det betyder et fald i forhold til den "gamle Flexjob ordning". Godt nok får jeg et Flextilskud fra kommunen, men det er langt fra det samme som jeg ville kunne have fået på den gamle ordning.

Jeg mister også en stor del af min pensionsindbetaling de næste 19 år.

Held og lykke med jeres projekt.

Solstrålen
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension