K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2013, 09:21   #1
Mgk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mgk er ny på vejen
Kontanthjælp og Forsørgerpligt

Min kone får kontanthjælp og i Matchgruppe 3 . sats 10500kr

Jeg er på Su men har lige fået bevilliget Handicaptillæg med tilbagevirkende kraft gældende fra februar og har derfor fået udbetalt cirka 35.000kr

Nu lyder mit spørgsmål så

Hvordan skal de modregnes og kan Handicaptillæg betragtes som indkomst eller formue?


Damen på kommunen sagde at beløbet skulle modregnes fuldt altså cirka 60.000kr før skat fordi det var EN udbetaling.. selvom jeg har på skrift fra su styrelsen at det er månedlige udbetalinger bare først udbetalt i august. kan det være rigtigt?



Jeg er fuldt klar over at det vi rammer over 21.000 skal modregnes i kontanthjælpen og har derfor også lagt penge til side til det de måtte have til gode fra februar og til nu.. Men kommune damen sagde pr. telefon at når der betales skat af handicaptillæget så mente hun det er formue og min så ikke ville få kontanthjælp de næste 3 til 4 måneder.... hun valgte så og slutte af med og spørge hvad handicaptillæg var da hun ikke havde hørt om det før. Betryggende at det er hende der har sagen

ER der ingen paragraffer der siger at når det er under uddannelse så skal det ikke modregnes ?

Håber nogle har nogle kloge ord eller ideer til hvem man kan kontakte

På forhånd tak

Morten
Mgk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 11:13   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
http://www.su.dk/SaerligStoette/hand...r/default.aspx

Handicaptillæg går jo i stedet for indtægt fra studiejob, som du ikke kan varetage. Formentlig skal beløbet behandles som alm indtægt fra studiejob.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 16:52   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Prøv at søg lidt på tråde om de der har fået sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, og se hvordan de har tacklet det i forhånd til at de er på kontanthjælp..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 22:48   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mgk Se meddelelser
Damen på kommunen sagde at beløbet skulle modregnes fuldt altså cirka 60.000kr før skat fordi det var EN udbetaling.. selvom jeg har på skrift fra su styrelsen at det er månedlige udbetalinger bare først udbetalt i august. kan det være rigtigt?
Mit råd er, at du skriver til kommunen og forelægger problemet og beder om svar på dit spørgsmål.

Hvis svaret går dig imod, så klager du over det.

På den måde kommer der forhåbentlig andre øjne på sagen, så den kan blive ordentligt belyst.

Sørg altid for, at have alt på skrift, så det kan dokumenteres.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgerpligt Nucca Politik og Samfund 12 16-08-2013 08:50
Forsørgerpligt / fleksjob mik16 Spørgsmål ang fleksjob 29 27-07-2013 09:00
Gensidig forsørgerpligt Helle Fischer Spørgsmål ang fleksjob 4 13-07-2013 09:25
Kontanthjælpsreform, gensidig forsørgerpligt... Apollonia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-05-2013 10:37
Forsørgerpligt Mariba Alt det andet 6 02-02-2011 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension