K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2011, 20:53   #1
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Førtidspension og husejer

Hej
Jeg vil høre om nogle ved om man som mig er gift og er indstillet til førtidspension og skal købe hus om man blir trukket i sin fp?
Jeg ved det er indtægtsbestemt hvor meget jeg vil kunne få i fp og vi har prøvet og lave en ca beregning, men det er nu hvor vi bor til leje sker der noget hvis vi så bliver husejere?
Håber nogle ved det og kan hjælpe.
Knus mcan
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 21:06   #2
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
I sagens natur kan der ikke svares entydigt på dette spørgsmål og slet ikke i dette forum.

Det påvirkes af din kones indtægt, formuegrænse og ejendommes værdi osv.

Der er hos Landsforeninger for Førtidspensionister flere beregningsgrundlag, som du/I kan anvende som en start og så gå videre til jeres hjemkommune med dine specifikke spørgsmål.

http://www.foertidspensionist.dk

Du har pligtig til, at oplyse om alle ændringer i din førtidspension herunder kontanter (altså ikke indestående i pengeinstitut) værdi af biler, skibe og andre fartøjer, private tilgodehavender, fast ejendomi udlandet, egenkapital i virksomhed og værdipapirer og alt andet som SKAT ikke måtte have registreret om dig/jer!

Formuegrænsen 2011 ligger max. mellem 686.900 hvis man søger boligsikring og 736.200 hvis man søger boligydelse og her kommer værdi normalt over for ejendom, så man skal tænke sig om hjem der skal stå som ejer af ejendommen osv.

Mvh. Gert

Sidst redigeret af LimoGert; 28-05-2011 kl. 21:27.
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 21:48   #3
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Nå så må i da meget undskylde hvis man ikke svare på det i dette forum og jeg er altså en dame.
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 21:59   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mcan Se meddelelser
Nå så må i da meget undskylde hvis man ikke svare på det i dette forum og jeg er altså en dame.
Man kan altså spørge om alt her i dette forum :-) ved ikke lige hvad den kommentar skulle gøre godt for... men sådan er der jo nogen der er :-) som kom glad igen med dinne spørgsmål

Mai-Britt det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 22:11   #5
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Tak Mai-Britt jeg havde da ellers også det indtryk af at herinde kunne man spørge om alt, så blev faktisk lidt ked af det svar.
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 22:31   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja men økonomiske spørgsmål er lidt sværre og give et ordenligt svar på
da alle tal skal på bordet
du giver os ikke et tal

så ved faktisk ikke hvordan man skulle give dig et ordenligt svar
ud over det Gert har skrevet til dig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 22:34   #7
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
[QUOTE=mcan;164939]Tak Mai-Britt jeg havde da ellers også det indtryk af at herinde kunne man spørge om alt, så blev faktisk lidt ked af det svar.
[/QUOTE

Med hensyn til dit spørgsmål, så vil jeg hvis jeg var dig vente med at købe hus til du er bevilliget fp, og når du har fået bevillingen ja så tager du på pensionskontoret og får dem til at regne ud hvad du får hvis du bor til leje og hvis du køber et hus til så og så meget :-9 det ville være den måde jeg vil gøre :-9 det på. Jeg ved faktisk ikke om det bliver medregenet for det er jo penge som du skylder på huset med mindre du betaler det kontant :-)

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 22:56   #8
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Pyhh det med tal kan jeg slet ikke overskue :-/
Men det er ikke et hus vi køber kontant vi skal låne til det hele, og det er svært og vente med huskøb da fp jo kan trække meeeget ud, de har god tid på jobcentret syntes jeg.
Jeg tænkte slet ikke på og skrive tal, det var bare hvis nogle er husejere og gift og den ene er på fp om man kan klare det økonomisk, den fp beregning vi selv har prøvet og lave viste at jeg skulle kunne få udbetalt 8000kr mener jeg det var og så tænkte jeg bare om jeg blev straffet ved og være husejer,vi ville sidde billigere i et hus end i den lejebolig vi har nu, Åhh syntes det er svært og forklare.

Men takker for jeres svar :-)
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 23:05   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis i skal låne til det hele
vil jeg give det råd og vente på papir på en F'P
ellers bliver det nok også svært og låne

man kan godt have hus, selvom man er på FP
men banken kigger jeres økonomi igennem som alle andre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 23:06   #10
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
har i brug for præcise udregninger hvorfor fik i det så ikke i banken.. de er de bedste til at råde folk i investeringer.. og kan give et langt bedre udkast i jeres økonomi da de kender jeres tal.. og nemt kan sætte dig ind som førtidspensionist også..

men umiddelbart så vil du får et større fradrag og hvis du ikke opbruger det hele. kan det overgå til din partner. da jeg formoder i er gift..

men har du ikke fået den FP inden 2012 aftalen træder i kraft.. så vil jeg nok være rigtig nervøs..

og har så et lille spørgsmål.. har du ikke været inde med samme spørgsmål tidligere i et andet bruger navn.. da jeg ser en del lighed i den måde du svare på..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Selvforsørger"/husejer/tilskud? Tassi Alt det andet 13 23-09-2011 11:10
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Kontanthjælp - Husejer... Lonnie74 Alt det andet 5 19-10-2010 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension