K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2008, 13:53   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis man har microovn, så kan den hurtigt blive grim af mad-stænk. Istedet for at gnubbe og gnide, så tager man to citroner, halverer dem og stiller dem i microovnen med kødsiden opaf, og giver fuld effekt i 5 minutter. Så kan man tørre hele herligheden af uden så meget som at blive forpustet!

Og citronerne klare ALT, selv VIRKELIG slemme microovne!!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 29-11-2008, 14:35   #12
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hvis jeg skal varme noget mad på en tallerken i microovnen... lægger jeg en dyb tallerken over.. så slipper jeg helt for og gøre den ren..

Men den med citronerne.. virker bare har prøvet dette, da min mand altid stiller det ind uden noget over..

Rigtig godt weekend til alle.

Dejligt med nogle gode og nemme opskrifter.. der ikke tar alverdens tid når man ikke kan stå op så længe af gangen.
Skal se om jeg kan finde nogen til jer.. inden for nærmeste fremtid..
Kjersti er ikke logget ind  
Gammel 29-11-2008, 15:53   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
(det sad jeg lige og kom til at diskuttere med web forleden dag da han kom forbi mens jeg sad i sofaen med en opvaske balje og skrællede kartofler fordi de var for store til min elektriske kartoffel skræller )

Altså kartofler i den størrelse hedder BAGE kartofler og skal da bare i ovnen.. hihi.. men måske er det for dyrt i strøm..øvøv..
kunne du ikke nøjes med at skære kartoflen over, inden den røg i skrællemaskinen?
et godt råd når der handles er at kigge i posen med kartofler, om størrelsen passer, jeg får også nogengang nogen som er alt for små... og med min gode tupperware skrællekniv, er det bedst med store..

god dag til alle.
Huldra er ikke logget ind  
Gammel 29-11-2008, 16:37   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- og husk hvis man skal pille mange løg, at lægge dem i koldt vand 10 minutters tid inden man begynder. Så går det som en leg!

Hvis man en dag har overskud kan man sagtens skrælle kartofler til flere dage. De skrællede kartofler kommes i en beholder med koldt vand, og tilsættes en citronbåd - det gør at de ikke bliver misfarvede......

Hvis man er til pasta og spaghetti, så kan man med fordel også koge en ordenlig portion og lægge resten i en stor beholder med koldt vand, så kan man tage de kogte spaghettier op når de skal bruges (inden for 4-5 dage)...og lige varme dem i sovsen, eller bruge dem i pastasalat osv osv.

Jeg benytter mig selv af de der metoder når energien er i bund - laver store portioner når energien er til det, og fryser ned til tider hvor energien kræver det går stærkt. På den måde har man næsten altid noget godt og hjemmelavet i baghånden....
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 29-11-2008, 20:27   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
En rest pasta (fra fryseren) og en rest kødsovs (samme sted fra) kan blive til det, vi her i huset kalder "skrue-lasagne".
Nederst i et ildfast fad lægges det halve af kødsovsen, så pastaen, og så resten af kødsovsen, øverst mornaysauce +rasp, eller ost.
Trold er ikke logget ind  
Gammel 29-11-2008, 21:20   #16
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Jeg er sten sikker på, jeg ikke er den eneste, der har svært ved at tåle alle de nye mediciner og har problemer med kvalme når jeg er nødt til at tage et morfinpræparat.
Har heldigvis aldrig selv været nødsaget til, at tage morfin og lignende. Har dog lige læst på et andet forum, at et par Panodil skulle kunne tage kvalmen, så det er måske et forsøg værd.

Nå, tilbage til maden: Snittet hvidkål + gulerødder, ( evt. også peberfrugt og hvad man ellers har ) tilsat lidt karry og salt og smides på en wok. Evt. ovenpå kyllingestrimler, skinkekød i tern eller lignende- det smager supert og så er det billigt.
Buffy er ikke logget ind  
Gammel 30-11-2008, 00:05   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Venligst fortsæt den her tråd her http://www.k10.dk/group.php?groupid=11
 
Gammel 30-11-2008, 00:16   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buffy Se meddelelser
Har heldigvis aldrig selv været nødsaget til, at tage morfin og lignende. Har dog lige læst på et andet forum, at et par Panodil skulle kunne tage kvalmen, så det er måske et forsøg værd.
Jeg har ingen erfaring med den ægte morfin, kun den syntetiske.
Men der er min erfaring, at hvis man supplerer med panodil, så forstærker de 2 midler hinanden, så man får en god virkning, hvis morfinen (altså den syntetiske) ikke er helt nok til at tage smerterne. Men blandingen virker så også lidt mere sløvende (ihvertfald på mig).
Trold er ikke logget ind  
Gammel 30-11-2008, 00:17   #19
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
PRUT KÅL

Er der nogle som tør prøve denne herlige ret

Man tager et hvidkålshoved, snitter det fint.
Sætter en stor gryde over med lidt fedtstof og bruner paprika eller karry, så kryderietet lige svitser.
Tilsæt kålen og lad den simre med evt. gulerødder, selleri, kartoffel eller hvad du har af grønt.
Har du en rest kød, gerne røget men andet kan også bruges. Eks. fars, pølser fl.ben, det er kun fantasien der sætter grænser.
Lad det bare koge ca. 1 time eller længere, det sker der intet ved.

Jeg siger jer det er en dejlig ret. og den rækker til mange.

Ulempen kan dog være, at man ikke har das nok, dagen derpå.
Frygteligt pinligt

Det er vel også derfor retten hedder prutkål, prøv og vær skide ligeglad

bmdc
bmdc er ikke logget ind  
Gammel 30-11-2008, 02:39   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der kan snakkes videre i denne gruppe: http://www.k10.dk/group.php?groupid=11
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må politikerne godt snart træde i karakter overfor andre end os fattigrøve! Debutanten Politik og Samfund 3 16-03-2012 13:03
Gratis sunde glæder til fattigrøve Gadefejer Politik og Samfund 34 26-05-2009 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension