K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2009, 03:57   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Exclamation HMS syg og syltes(undskyld langt lidt rodet indlæg)

Jeg har taget en 3 årig htx og en 1 årig hh. Fik så at vide jeg ikke kan få en revalidering fordi jeg ikke vil kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet på fuld tid. DVS jeg skal finde ufaglært job når jeg engang skal søge job igen. Har været sygemeldt i over 1½ år nu så er netop røget på kontant hjælp. Havde dette bare været min skyld jamen fair nok MEN allerede efter 1-2 måneders sygemeldelse havde jeg et stk papir fra Riget hvor der stod "arbejdsprøvning kan klart anbefales" alligevel gik der over et ÅR før jeg blev henvist til reva huset..

Han(på reva) brugte så en masse tid på at finde en praktik plads(til arbejdsprøvningen) hans første forsøg viste sig at være på en kro som opfylder i en buffet hvilket jeg IKKE ville kunne holde til. Hans anden mulighed var på Amufyn. Den fik jeg MEN mit kæledyr lå for døden der. Var der ude mandag og imens var mit elskede kæledyr oppe ved en veninde for at blive undersøgt ORDENTLIG. Mandag aften får jeg at vide han nok ligger for døden men væske ballancen skal i orden for at han kan undersøges ordentlig. Ringer og spørger reva huset om jeg kan tage et par dage fri pga af det STOR tudende. Kan jeg godt men skal lige ringe til praktik stedet jamen fair nok. Tirsdag FØR jeg skal møde ringer jeg fortæller han er døende nok skal aflives næste dag så jeg ikke kan overskue at komme så om det er ok jeg er væk et par dage jamen fair nok. Onsdag aflives han torsdag ½ time efter jeg skal møde ringer de at de ikke gider have mig ud mere fordi jeg er for useriøs. kommune og reva hus mener JEG brød kontakt fordi der stod ved en dag kontakt praktik plads ved 3 eller flere revahus... dette mente DE skulle læses som ring HVER dag (ja for jeg kan jo læse underforstået)... Fagforening giver mig ret i jeg IKKE har brudt kontrakten og amu-fyn da IKKE var indstillet på at være praktikplads og det squ er ok at være ude af stand til at gøre noget pga sorg..

Derefter kan de IGEN ikke finde en ny praktik plads til mig og jeg jages over på deres værksted til kulbøtte arbejde. dvs monotont belastende lav en masse ENS idiot arbejde. Mine skåne hensyn er ingen monotont belastende bevægelser intet fysisk hårdt.... Der er jeg en 3-4 måneder og de konstatere jeg sørme ikke kan holde til ret meget de jager mig så til psykolog fordi TADA: Jeg lugter af ilder(lille kærligt mårdyr). Han skriver at jeg ikke viser tegn på smerter ved nogle små små øvelser på 2-3 min under en intelligs test. (FLOT hvem gør det på 2-3 min). Men konstatere min intelligent INTET fejler tværdimod MEN jeg dog har svært ved at tolke situationer rigtigt og derfor kan blive utryg ved det(oversat til dansk kommunens mistænkeliggørelse faktisk kun gør min psyke mere ustabil og mangler evnen til at tolke ting og derfor tit ser spøgelser fordi jeg mistolker situationer. Han mener KLART uddannelse kan anbefales.... (noget kommune nu har halvt om halvt nægtet mig fordi jeg ikke kan komme op på fuld tid). Men indikere dog ikke mine smerter er psykiske så fik da lidt fornuftigt ud af hans udtalelse.

Vi spørger igen hvad der lige er sket siden jeg ikke får tilbudt ny praktik plads men det har de altså opgivet at finde. Min kæreste kendte så en kunster der hedder Jens Galshøit og ringer og spørger om han kan have mig i prøvning et par måneder.Kan han da nemt og kommune ringer og får det på plads. Skal så først være ude hos ham 2 uger. Under mødet beslutter reva medarbejder vi tager 3 månder og han vil give mig kontrakten i løbet af næste uge... først over 4 uger efter får jeg den af kontanthjælp afdelngen for den skulle han da ikke ordne.


Får så da jeg snakker med dem at vide at nåja nu du er på kontanthjælp(dvs 4000 MINDRE før skat) så skal du jo vide HVIS du får mit flexjob skal du jo gå på kontant hjælp til du finder et flexjob SELV, du får selv løn under flexjob MEN fyres du inden der er gået 9 måneder vil du ryge på kontant hjælp igen er du der 9+ måender er du så beettiget til ledigheds ydelse(ca sygedagpenge satsen).....
Havde jeg fået flexjob under sygedagpenge havde jeg gået på sygedagpenge MENS jeg søgte flexjob HVIS jeg fik det.

SÅ fik jeg snakket med kontanthjælp og sørme om min praktik ikke er forlænget til august nu skulle have været afsluttet nu. De skal jo lige ind i min sag....
Snakkede med min social rådgiver. Endelig mødte jeg lidt forståelse før var jeg mødt af du er besværlig du lugter og tag en tudekks du er ung og frisk tag og træn attituden. Spurgte om hun kendte HMS gjorde hun sørme havde lige haft en klient der fik en pension på det. Fortalte jeg dagligt tog stærke smertestillende for overhoved at kunne falde i søvn og udviklede ressistens overfor dem hele tiden. PT er jeg på 2 codipar eller 2 muskelafslappende hver dag mindre fedt som 25 årig og har været gennem et hav af smertestillende fra dolol til ibumetin osv men de virker kun kort tid så skal finde ENDNU en pille der virker så jeg kan variere imellem dem mindre fedt smadre jo min krop. Kunne hun heldigvis godt se og virkede chokeret. Forklarede også jeg nu træner 3 gange om ugen med styrketræning(med program tilrettelagt af en fysioterapeut. 3 forsøg på at finde en lykkens gang) Havde 15 timer om ugen og bad om onsdagene fri og 4,4,0,4,3 timer de andre dage så.Var helt ok med hende (dette viser sig så nu faktisk er for meget så skal snakke med dem igen

Til september har jeg været sygemeldt i 2 år så.

PT venter jeg på en forsamtale på hospitalet skal checkes for fibromyalgi.
Dette er jeg teoretisk set blevet 1 gang før. Denne raumoutolog tog mig så ikke seriøst. Til spørgsmål fejler du andet end det du vil undersøges for nu sagde jeg. ja lider af HMS og får at vide nåååå du er hypermobil. Svarer nej har syndromet svaret JAJA kommer så så går hun rundt med en HAMMER slår lidt hist og her og checker min smidighed ved at strække arme og ben lidt. Jeg går med permanente smerter så siger altså ikke av hvis det gør ondt og hun kikker ikke engang på mit ansigt. Hendes dom: jeg er hybermobil og har INGEN aktive punkter til fibromyalgi og burde træne...

Min fagforening har sendt en rådmands klage ind og en klage til et eller andet ankenævn(kan ikke huske navnet) så venter svar på den klage


Er simpelhen så arrig kommunen er dovne skiderikker og hvem straffes det gør JEG. Mit liv er jo ruineret hvem vil lige ansætte en der måske ikke er der eller måske går hjem før tid og er UFAGLÆRT når det VRIMLER med studerende der gerne vil have et efter skole job..

Odense kommune skal i ALDRIG sygemelde jer hos


Har så lige nogle få spørgsmål:
Min tidl reva kontakt advarede mig om hvis jeg ikke kunne komme op på mindst 20 timer risikere jeg at ryge i grøften for syg til flex men ikke syg nok til pension. Kan det virkelig passe??

Hvor tit kan de forvente jeg tager medicin synes det er lidt vildt jeg dagligt tager den slags medicin er faktisk kun søndag jeg ikke tager medicin og prøver at lade vær tirsdag de dage venter jeg så til jeg er så udmattet jeg drætter om. Men selv på smertestillende vågner jeg flere gange hver nat eller vågner for tidligt

Hvor få timer kan man få flexjob på?

Undskyld mit lidt lange og forvirrende indlæg er bare træt af det hele selv om det (måske)lysner lidt nu..
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 08:31   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan aldring ryge mellem fleks og førtidspension.
Hvis du ikke kan bestride et fleksjob, skal du have pension.
Men fleksjob, kan bevilliges, blot du opfylder arbejdsevne på 1/3 del, og dermed kan opretholde tilskud på 2/3 dele.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 08:53   #3
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Man kan sagtens ryge i den mølle der hedder for syg til fleks, for rask til pension, men god nok til kontanthjælp. Der sidder jeg og glor og venter(samler kræfter) til næste slag med kommunen.

Nej, rent lovgivningsmæssigt burde det ikke kunne lade sig gøre, men det er altså virkeligheden. Jeg er 31 og et af deres mest latterlige argumenter er også min alder.

Har man hørt noget så dumt! Der er åbenbart en aldersgrænse her i DK for hvor gammel man skal være før man kan være kronisk syg.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 11:04   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er ikke noget der hedder hvor få timer til fleksjob , man kan visiteres helt ned fra hvad kommunen nu vil , men du skal tænke på at hvis og så frem du visiteres til et urealistisk job (et der ikke findes og hvor time antallet er for lavt ) ja så får du ikke noget job og derfor vil kommunen miste deres refusion efter du har været ledig et år ud af 18 mdr og det er ikke nogen god forretning for dem (de mister den også selv om det er kontanthjælp du er på )

At du skal kunne arbejde i 20 timer passer IKKE ... men man kan sige som udgangspunkt at kan du arbejde under 12½ time så mister arbejdsgiver penge på dig og det bliver mere end svært at finde job ...

Ligeledes SKAL kommune være dig behjælpelig med at finde job så hende der har sagt at du SELV skal finde job køre en velkendt skræmmeteknik som mest er udbredt ved jobkonsulenter men den holder ikke ...

Hvad ang praktikken så kan du på skrift bede dem om at lave en plan for dig hvad er formålet med praktikken hvorfor skal den forlænges hvad er det de mangler at udrede men husk at det skal foregå på skrift , du er heldig at du har din fagforening med dig og jeg håber at du vinder din sag for det lyder helt urimligt , men desværre er sådanne forløb heller ikke ualmindelige ...

Det bedste råd herfra vil nok være hold ud kæmp din sag brug din fagforening (og os ) og sørg for at alt mellem dig og dem foregår på skrift (og send med det samme en aktindsigt erklæring hvis ikke du har gjort det allerede ) så du kan se hvad det er de skriver om dig i dine papir sørg for hele tiden at minde dem om ting som de glemmer (på skrift ) og at din ressourceprofil er opdateret og i orden ....
  Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 11:15   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ja der er desværret det, jeg kalder for det sorte hul
hvor man er for syg til flexjob og for rask til førtidspension, der er mange der ryger i det

jeg kom så op af det i år, efter 12 år i systemet

du kan søge om førtidspension efter § 17 som er på det foreliggene der er i din sag
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 15:29   #6
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
bliver mere og mere spændt på hvad der sker på sygehuset om jeg får fibromyalgi til min diagnose eller ej. Hvis mine katte(HUSKATTE) går over mig gør det sindsygt ondt, min kæreste kan ikke holde om mig om natten mere. Mine smerter farter rundt og er FLERE steder samtidig og min søvn er meget forstyrret vågner flere gange hver nat selvom jeg får smertestillende. Lyder for mig som fibromyalgi... men KAN tage fejl ved man jo ikke før man er ordentlig testet. Pt er min diagnose: HMS med dyssociale og panoide træk og en meget lav social intelliens men høj alm intelligens. Sjovt de slet ikke har tager mig seriøst, Deres psykolog fortæller selvom at deres mistænkeliggørelse af mig gør mig utryk og småtrodsig som forsvars mekanisme.

Men kan det passe man daglig skal tage stærk smertestillende medicin for at sove eller er det bare mig der giver for meget af mig selv for at yde det optimale? Ved ikke hvad der er "forventet"?

Nåja har fået agt indsigt og fremstilles skiftevis som sød og hjælpsom og som en lille provo der Stinker af ildere og ikke vil gøre noget ved det. Meget barnlig journal de har lavet. Deres(inkompatente) fysioterapeut havde bla fortalt om hvordan jeg mødte op i militær bukser og en alt for stor hættetrøje(det var vinter og jeg er MEGET kulde påvirket). Flere steder fremhæves lugte som et kæmpe problem og kobles med dårlig hygiegne selvom jeg er i bad daglig før det havde de brokket sig over jeg stank af (hold godt fast nu) røg ... Deres læge konsulenter har også udtalt sig om hvad jeg burde kunne selvom de aldrig har så meget som set mig et sekund. SUK


Mange tak for de svar der kom nu

Sidst redigeret af Tzari; 05-06-2009 kl. 15:41.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 20:06   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Tzari, hvis din arbejdsevne anses for ubetydelig, alle behandlings-
muligheder er udtømte, så er det ikke sikkert diagnoserne du har
giver dig ret til førtidspension.
Har du en diagnose på fibromyalogi altså på skrift?
Der findes ingen fleksjobgaranti, jobcentret og kommunen kan evt. hjælpe
men man skal også selv søge.

Læs evt. mere om fibromyalogi på i de tråde, der er her.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-06-2009 kl. 04:02. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 20:16   #8
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Jeg har HMS(hypermobilitets syndromet) og mine psykiske træk på officielle papirer(fra Riget og fra kommunens psykolog).

Fibromyalgi skal jeg checkes for på sygehuset da den første ikke tog opgaven seriøst

Er ret splittet vil helst have et flexjob jeg kan holde til MEN kan se det er uholdbart jeg er på så meget smertestillende og hele tiden er udmattet.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 20:34   #9
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Der er netop nu en tråd som omhandler fibromyalogi, jeg håber
det er en med erfaring i det, du skal til.
Ja, det er ikke godt, når man skal have mere medicin, for at
arbejde, mht. din nattesøvn så har jeg hørt om en lykkepille,
som en med ovenstående lidelse tog, og den slog hende helt ud,
ergo hun kunne næsten ikke vågne igen, nu ser jeg hende ikke længere,
men gad vide hvad pillen hed, nu virker alt jo ikke ens på alle, får
selv en del medicin på grund af muskellidelse, og kæmper også
med søvnbesvær og får piller som døser, tager oveni Phennergan,
det er ikke smertestillende men virker søvndyssende.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 21:59   #10
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det kan være Saroten du tænker på Tanja

den virker på mange måder og især man bliver træt af dem
jeg kunne bare ikke tåle dem
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er grædefærdig(lægekonsulent)langt indlæg Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 66 22-08-2012 20:43
Fra JA til førtids til NEJ (langt indlæg) nkrogk Din historie 6 16-08-2012 21:06
Undskyld alle de indlæg! FrkSilverfox Dit og Dat 11 08-11-2011 19:27
undskyld min påtrængenhed, men har brug for lidt hjælp Fonze Alt det andet 2 14-03-2011 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension