K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2012, 14:27   #1
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Barsel og sygedagpenge?

Hej kære mennesker herinde

Mit spørgsmål er enkelt - håber jeg;

Jeg er på sygedagpenge og gravid. Hvad sker der, når jeg går på barsel? Mister jeg så min indtægt i det år, jeg er på barsel eller?

Jeg er gift, og ikke berettiget til kontanthjælp osv.

Tusind tak på forhånd for svaret og alt styrke til jer derude, der er så mange for hvem dette er en særlig svær tid
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 16:23   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej du mister ikke din indtægt, du går over på barsel løn som er det samme som sygedagpenge,det kan du få ca et år minus ferie alså lidt over 10 mdr.

men det er ikke sikkert du kan komme tilbage til sygepenge.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 12:44   #3
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Mange tak for svaret : )

Det er ikke sikkert, at jeg kan komme tilbage på sygedagpenge, skriver du - skyldes det, at der efter endt barsel skal foretages en ny vurdering af ens helbred, eller?
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 14:43   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er ikke sikkert du er syg nok til at komme på sygepenge og din tid kan også være brugt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 16:15   #5
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Ok : ( Så, det er måske bedst at få en abort eller? : (

Jeg tror nemlig ikke, at jeg har ret til flere sygedagpenge, jeg har fået det i over to år - og er lige nu på det, fordi min sag er sendt videre til førtids-pensionsteamet (men chancen for førtidspension er desværre lig nul)
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 09:31   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er selvfølig noget du må gøre op med idg selv. lige nu har du jo ret til barsel, hvis du ikke ryger ud af sygedagpenge systemet først, for så hedder det kh også på barsel, mne det gør det jo også hvis du ryger ud af systemet, måske drejer det sig mere om, hva du kan overkude det er jo ret hårdt for kroppen¨, at være gravid og der er utroligt hårdt, at have små børn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 10:52   #7
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Det har du ret i. Jeg kan bestemt ikke overskue, at være i kommunens kløer samtidig med at jeg er gravid/har et lille barn - de seneste års kamp med kommunen har forværret mit helbred i alvorlig grad : ( Hvis jeg fik fred, ville det være en andens sag.

Og slet ikke uden indtægt, jeg er naturligvis ikke berettiget til kontanthjælp, når jeg er gift.
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 11:01   #8
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kiarra Se meddelelser
Det har du ret i. Jeg kan bestemt ikke overskue, at være i kommunens kløer samtidig med at jeg er gravid/har et lille barn - de seneste års kamp med kommunen har forværret mit helbred i alvorlig grad : ( Hvis jeg fik fred, ville det være en andens sag.

Og slet ikke uden indtægt, jeg er naturligvis ikke berettiget til kontanthjælp, når jeg er gift.
Når man går på barsel så skal du have en eller anden form for ydelse. Som ledig nej der kan du ikke få kontanthjælp når du er gift, men hvis du er på barsel og ikke er berettiget til dagpenge eller sygedagpenge så skal du have en kontanthjælp uanset om du er gift eller ej.

Der er forskel på at holde barsel og være ledig eller syg på en kontanthjælp
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 11:33   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er ikke helt rigtigt, hvis du ikke er beritiget til kh eller sygepenge er der heller ikke nogen barsel, men skal jo have noget og få barsel fra.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 16:21   #10
sabjohnsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
sabjohnsen er ny på vejen
Hey
undksyld jeg skriver sådan midt i det hele om det her men jeg søgte rundt og fandt ud af du havde skrevet et indlæg med sygedagpenge og barsel jeg står selv i samme situation og er ikke medlem af en a-kasse og kan ikke få kontakt hjælp da jeg er gift har været sygemeldt siden 1 dec 2010. hvad endte det med? fik du barsel selv om du ikke havde a-kasse? håber du vil svare mig kunne ikke se hvordan jeg kunne sende dig en privat besked desværre :/
sabjohnsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge, ret til barsel? ingen a-kasse sabjohnsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 13-12-2012 22:06
Sygedagpenge/barsel September12 Alt det andet 1 23-09-2012 15:28
sygedagpenge og graviditet/barsel imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 05-09-2011 15:25
Tæller barsel med i de 52 uger på sygedagpenge? Kvinde30 Alt det andet 6 05-05-2009 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension