K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2013, 22:47   #301
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja, det er stavet helt korrekt.'

Tag til mødet i morgen, så roligt og fattet som du kan være.

Jeg kan ikke huske, om jeg har skrevet lidt om det tidligere, men hvis kommunen ender med, at vil have dig i en afprøvning, så se, om du kan få din læge (måske en psykiater) til, at hjælpe dig med, at beskrive dine skånebehov.

Og så siger du ja til, at deltage i en afprøvning, som overholder dine skånebehov.

Og så må det være kommunens problem, at finde en afprøvning, som respekterer dine skånebehov.

Det vigtigste er, renehdal, at du bliver herinde, så vi kan råde og vejlede dig alt det vi overhovedet kan.

Så hvis din sb begynder at snakke om afprøvning, så kan du f.eks. sige:
"jamen jeg vil gerne deltage i en arbejdsprøvning, hvis det blive en arbejdsprøvning som respekterer mine skånebehov, så mine sygdomme ikke forværres."

Så har du ikke nægtet noget, og du er samarbejdsvillig.

Når du går fra mødet, så kan du evt. aflevere en begæring om aktindsigt i hvad der er kommet i din sag siden sidst du fik aktindsigt.
Du bør i så fald aflevere den ved skranken, mod kvittering.
På den måde får du at se hvad din sb skriver i din sag efter jeres møde.

Du printer simpelthen denne ud: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Og så skriver du på den: "jeg ønsker aktindsigt i de ting, der er tilkommet i min sag siden sidst jeg fik aktindsigt."

På den måde er det stadig gratis.
De har ret til, at kræve betaling for papirer, som man allerede har fået udleveret tidligere.


helenekr her fra K10 slap for arbejdsprøvning, hun blev vurderet ved, at 2 personer fra kommunen kom hjem til hende, hvor de så havde en samtale, eller måske var det 2 samtaler, eller noget i den stil.

Så der er altså mulighed for, at vurdere arbejdsevnen uden det vi normalt forstår ved en arb.prøvning.



Jeg skal nok prøve at være så positiv og medgørlig som jeg nu kan, trods det kan være svært med alt det jeg snart har været igennem.

Jeg følger dine råd og skriver så snart jeg kommer hjem igen
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 07:36   #302
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg skal nok prøve at være så positiv og medgørlig som jeg nu kan, trods det kan være svært med alt det jeg snart har været igennem.

Jeg følger dine råd og skriver så snart jeg kommer hjem igen
Held og lykke med det.

Eftersom dette er i direkte strid med det, som Mette Frederiksen (beskæftigelsesminister) har svaret på spørgsmålet fra Finn Sørensen (EL) d. 21/2-2012, så overvejer jeg meget kraftigt, at skrive til Mette Frederiksen, og oplyse hende om hvordan det fungerer her ude i virkeligheden.

Jeg synes, at jeg for nylig har læst om et par andre sager, her på K10, som er rendt ind i noget lignende.
Hvis nogen af jer kan huske disse tråde, så vil jeg blive rigtig glad for et direkte link til trådene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 12:12   #303
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg skal nok prøve at være så positiv og medgørlig som jeg nu kan, trods det kan være svært med alt det jeg snart har været igennem.

Jeg følger dine råd og skriver så snart jeg kommer hjem igen



Så har jeg været til møde og det gik faktisk bedre end jeg havde forventet

Hun vil afvente hvad min advokat fik ud af domstolen og indtil da skal jeg til en anden samtale hvor der så skal vurderes hvor de kan hjælpe med at støtte op om min hverdag i forbindelse med min familie osv osv.


Men men men, når det så er sagt så vil jeg blive sendt i et af de her fine forløb som selvfølgelig er skræddersyet til mig og den fik ikke for lidt

Men jeg håber nu at advokaten vinder på at vi køre sagen efter de gamle regler!!!

Men eller et positivt møde, men unødvendigt.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 13:30   #304
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lyder som om du har fået lidt mere ro i sindet. Det er da positivt. God vind.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 15:10   #305
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Lyder som om du har fået lidt mere ro i sindet. Det er da positivt. God vind.


Ja det har givet mig ro, indtil videre, men hun er en helt anden type end den sagsbehandler jeg havde i Kerteminde, og dernede der HAR de ikke blot et dårligt ry, nej de er direkte hårde ved folk og det der bukkede jeg totalt under..
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 21:56   #306
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Ja det har givet mig ro, indtil videre, men hun er en helt anden type end den sagsbehandler jeg havde i Kerteminde, og dernede der HAR de ikke blot et dårligt ry, nej de er direkte hårde ved folk og det der bukkede jeg totalt under..
Dejligt at høre.

Det er jo lidt underligt, men nogle gange går sådan et møde helt anderledes end man forventer.
Hvis man går til mødet i den tro, at nu er der ved at være styr på tingene, så går man nogle gange derfra, med en følelse af, at man har fået en spand l*rt i hovedet.
Og hvis man går til mødet med forventning om det værste, så går man derfra og er overrasket over hvor positivt det hele gik.

Noget underligt noget.

Det forløb din sb har talt om, må være et rehabiliteringsforløb (mener det er sådan det hedder).
Hvis det bliver lavet ordentligt, så tror jeg, at det kan være positivt.
Så måske lykkes det dem, at brygge noget sammen, som du kan bruge til noget.
Kommunen har jo nok et håb/ønske om, at de kan ende med, at få dig i fleksjob, men selvom dette ikke lykkes kan der jo sagtens være noget i sådan et rehabiliteringsforløb, som du kan bruge rent personligt, så du får lettere ved at leve med de ting, du nu engang har med i bagagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 08:17   #307
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dejligt at høre.

Det er jo lidt underligt, men nogle gange går sådan et møde helt anderledes end man forventer.
Hvis man går til mødet i den tro, at nu er der ved at være styr på tingene, så går man nogle gange derfra, med en følelse af, at man har fået en spand l*rt i hovedet.
Og hvis man går til mødet med forventning om det værste, så går man derfra og er overrasket over hvor positivt det hele gik.

Noget underligt noget.

Det forløb din sb har talt om, må være et rehabiliteringsforløb (mener det er sådan det hedder).
Hvis det bliver lavet ordentligt, så tror jeg, at det kan være positivt.
Så måske lykkes det dem, at brygge noget sammen, som du kan bruge til noget.
Kommunen har jo nok et håb/ønske om, at de kan ende med, at få dig i fleksjob, men selvom dette ikke lykkes kan der jo sagtens være noget i sådan et rehabiliteringsforløb, som du kan bruge rent personligt, så du får lettere ved at leve med de ting, du nu engang har med i bagagen.



JA det er noget underligt noget med de tanker og hvad de kan gøre


Det skal nok passe at det er sådan et forløb du snakker om, nu husker jeg ekstrem dårligt og kun brudstykker af sådan en samtale, men det er sådan et forløb, hun viste hendes folder, for det var så nyt at hun ikke engang selv kunne huske det hele endnu

Men hun kunne godt se at jeg burde have pension efter de gamle regler, men hun sagde også lige ud, at efter de nye regler er kommet skal man nærmest komme med hovedet under armen.

men jeg skal ned til noget der hedder "design" hvor de kigger på det vi udfyldte igår og så skal jeg ud i noget, men jeg aner ikke noget om hvad jeg kunne tænke mig osv. men det må jeg så finde ud af, for som hun sagde, det skulle passe til mig uanset hvad, og så skulle det også være sådan at jeg kunne være sammen med min familie, at mit tilbud ikke gjorde at jeg ikke kunne overskue min dagligdag.

Jeg er mere end overrasket over den sagsbehandler, jeg har i mit liv aldrig før fået så god en behandling, HUN arbejder for borgeren og mødte mig og mine problemstillinger, på mit plan!!!

Ja det burde sku som noget positivt i TV.

Men lad os se hvad der sker, min advokat har igår bedt om akter fra Kerteminde kommune.

Jeg skriver self. updates
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 22:03   #308
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg er mere end overrasket over den sagsbehandler, jeg har i mit liv aldrig før fået så god en behandling, HUN arbejder for borgeren og mødte mig og mine problemstillinger, på mit plan!!!
Det lyder rigtig godt, at du også får lov at opleve en ordentlig sagsbehandler.

Uanset hvad du kommer ud i, så skal du huske, at passe godt på dig selv, så du ikke ryger ned på det, for som du ved, så kan du jo ikke regne med, at de andre passer på dig.

Det kan også være en god idé, at skrive dagbog når du er ude i et forløb, og hvis du så sender kopi af den til sb hver uge, så kan hun hele tiden følge med i hvordan det går.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 20:30   #309
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Så kom dagen hvor et tilbagefald gjorde sit udslag, jeg var mødt op på Revahuset i Odense og de begyndte straks med alle de tilbud de havde, der brød det hele sammen igen, jeg troede min SB havde sagt at jeg kunne få hjælp af en psykolog, derfor tog jeg derned, men næ nej...

Det beviser endnu engang at jeg ikke magter noget!

SB på Reva spurgte om jeg ikke bare kunne en dag om ugen, hvor jeg så svarede at bare de sender breve hjem til mig, så er jeg ved at tage livet af mig selv, så hun fik ordre på at sende sagen retur til min SB med den besked at der IGEN ikke var nogen der havde læst mine lægepapirer, og ja jeg har nok misforstået noget ved det første møde med min SB men jeg har ikke bedt om at de skal sende mig ud i noget, troede virkelig jeg kunne få hjælp der til at leve et "normalt" liv, men nej.

Men fra nu af, hvis de så meget som prøver at sende mig ud i noget, så beder jeg advokaten om besvare deres breve, for jeg kan ikke holde til det, sidste gang var jeg døden nær og jeg kan ikke holde det ud.

Vi ser hvad der sker, jeg holder jer opdateret
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 21:07   #310
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Så kom dagen hvor et tilbagefald gjorde sit udslag, jeg var mødt op på Revahuset i Odense og de begyndte straks med alle de tilbud de havde, der brød det hele sammen igen, jeg troede min SB havde sagt at jeg kunne få hjælp af en psykolog, derfor tog jeg derned, men næ nej...
Det er rigtig godt, at du fik sagt fra, i stedet for, at lade dig køre længere ud.

Nu husker jeg ikke lige hvor meget kontakt du har til din alm. læge, og om han/hun støtter op om dig.

Men lige nu kan det være en god idé, om du kan få en snak med enten din læge, psykiater eller psykolog.

Fordi, at hvis din sb stiller sig på bagben, så kan du henvise til, at du har været i kontakt med læge, psykiater eller psykolog, og at sb er velkommen til, at kontakte denne.

Så det vil være rigtig fint hvis du kan kontakte din læge ell.l. i morgen, måske kan det være nok med en telefon-snak i telefon-konsultationen om morgenen.

Og når du snakker med lægen, så fortæl hvordan du havde det, da du var i Reva-huset.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension