K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2011, 20:23   #1
Emma79
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Emma79 er ny på vejen
økonomi ftp, med samlever.

Nu er jeg begyndt i min 3 arbejdsprøvning da dem der afgør pensionen ikke kan bruge de 2 første (ikke godt nok beskrevet siger de)

så må jeg gennem møllen igen og smadre mit liv i 2 mdr, og helingstiden derefter. min sagsbehandler siger at alle lægelige papirer er mere end 100% i orden. (ulykke i 2003 og har stort set været på kontanthjælp siden da pga smadret nakke, med diverse følgesygdomme)

så jeg forventer at få ftp inden året er omme. hvis ikke ved jeg ikke hvad jeg gør....

nå men sagen er den at jeg bor sammen med min kæreste gennem 10 år i eget hus (uden friværdi). vi er ikke gift men har et barn sammen.

vi har IKKE fælles økonomi, og deler diverse boligudgifter osv. jeg havde regnet med at jeg ville få de 169.000 om året og med tiden måske kunne arbejde 3-4 timer om ugen, så kunne tingene måske hænge sammen for mig i fremtiden.

men nu kan jeg se at med hans indtægt og hvis han bruger hele mit (vores) fribeløb på de 107.000 så kommer jeg ned på 129.000 om året, det er mindre end min kontanthjælp ????? og det beløb har drænet mit liv fuldstændigt de sidste 7 år.

er det korrekt at hvis han tjener 400.000 om året så ender jeg dernede ? selvom vi ikke har fælles økonomi og han har en kæmpe gæld han betaler af på ?

forstår det slet ikke, så er det ligefør nogle mennesker kan blive tvunget til at blive singler, boede jeg alene og i lejebolig ville jeg få 204.000 om året samt bligstøtte på 2500 og diverse tillæg man kan søge om. det er jo en kæmpe forskel for mig når vi i forvejen ikke har fælles økonomi.

måske man skulle dope sig fra sans og samling i denne arbejdsprøvning, og intet andet foretage end arbejde og så ligge syg indtil man skal møde igen. så jeg kan komme op på de 15 timer og blive godkendt til flex, så får jeg mere på ledighedsydelse, og de ser ikke på hvad min samlever tjener, selvom han ikke deler sine penge med mig. men det duer heller ikke da jeg kommer direkte fra kontant hjælp så vil jeg skulle fortsætte på det indtil jeg finer et flexjob hvilket nok er som at finde en nål i en høstak. ihvertfald hvis jeg skal passe det i 8 mdr for at være godkendt til ledighedsydelse bagefter.

øv hvor er det bare træls... 30 år, smadret af en idiot jeg ikke så mig i trafikken og nu skal jeg straffes for at min kæreste har holdt ved mig på trods af det ikke var det liv vi havde planlagt sammen som han på nogen måde har fået.
Emma79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 00:15   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Umiddelbart ser det ud til, at du har helt styr på hvordan tingene hænger sammen.

Når dine 2 tidligere arb.prøvninger ikke har været godt nok beskrevet, så kan det hænge sammen med hvis du har haft for meget fravær.

I en arb.prøvning bør man møde op hver eneste dag, så vidt man overhovedet er i stand til det.
Også selv om det betyder, at man går hjem efter et kvarter.

Hvis du ringer og melder dig syg kan de påstå, at de ikke har kunnet bedømme dig, men hvis du møder op kan de se med egne øjne at du evt. ligner en hængt kat.

Derudover er det en rigtig god idé at skrive en udførlig dagbog, jeg brugte denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 00:33   #3
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Ja det ser ud til at du har helt styr på det -
Jeg kender godt det du beskriver med pensions afhængighed af samlevers indkomst !
Desværre er der tilsyneladende intet at gøre, man kan have nok så meget hver sin økonomi, det "forstår" kommunen intet af ! - Iøvrigt er det lidt "sjovt" at tænke sig: Hvis din samlever intet tjente; altså en indkomst på O - vil kommunen stadig mene at det er en økonomisk fordel at være samlevende, idet man jo så deler udgifterne (selv om du betalte alt) - tja lovgivningen kan være en spøjs ting
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 09:21   #4
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Undskyld mig, men man bliver ikke rig af at være FTP !

Du lyder lidt som om at du tænker mest på det økomomiske, og jeg forstår dig da godt ! Men er man syg, så er man syg og skal være glad for at man kan få noget !

Jeg bor sammen med en brøk-FTP'er, så der er ikke mange penge at lege med, men vi klarer os - og vi har da været nødtil at ændre mange ting i vores liv , for at få det til at løbe rundt !

Og ja, du ville få meget mere hvis du boede alene - men sådan er det desværre bare !

Man må desværre vælge - at bo alene og få flere penge, eller at være 2 og få det bedste ud af livet ( med 1 man elsker og holder af )

Jeg har valgt det sidste
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 09:31   #5
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 48
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg kan sagtens følge dig....står i akkurat det samm bare med 3 børn som "gidsler" i dette....men men men hellere 129.000 end 0 kr som jeg har haft siden midt marts 2011..... Og ja økonomisk ville jeg få mer ud af ikke at være gift, men jeg ville ikke kunne klare at bo alene sammen med mine 3 børn...så man lærer at være glad for lidt ;-))) Og så må man jo til at overveje om det ikke nu er på tide at få fælles økonomi.....
Pøj pøj
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomi - kontant gave - gæld - samlever osv Whattodo Alt det andet 2 26-04-2012 12:37
for høj samlever indtægt pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-06-2011 18:12
pensionst med samlever på su de4aks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-09-2010 12:46
Samlever indkomst??? ca83 Alt det andet 6 02-08-2010 11:26
Samlever indkomst custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 30-07-2010 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension