K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2012, 01:19   #31
Chara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Chara er ny på vejen
Hej igen

Flere spørgsmål angående ressourceprofilen og min sag generelt:

Allerførst; kan det passe, at kommunerne selv må bestemme, om borgeren skal skrive under på ressourceprofilen? Jeg skulle nemlig ikke skrive under på min. Jeg fik at vide, at det var en standard-procedure, som Aalborg Kommune har valgt ikke at benytte.

For det andet; jeg har i dag modtaget en indkaldelse til jobsamtale med min gamle sagsbehandler med henblik på, at få afklaring omkring min arbejdsevne. Jeg kan se, at den er udskrevet d. 23-07-2012. Problemet er bare, at jeg ikke har fået et afslag på førtidspensionen endnu, og i brevet fra kommunen står der, at afgørelsen først vil blive truffet d. 30-07-2012. Desuden står der, at hvis jeg har nogle kommentarer at tilføje inden afgørelsen træffes, så skal jeg sende dem inden d. 25-07-2012.

Indkaldelsen til jobsamtale er altså skrevet to dage før mine kommentarer skulle sendes og syv dage før afgørelsen om pension bliver truffet - men lyder det ikke som om, de allerede har besluttet sig, og at eventuelle kommentarer, jeg måtte have til sagen, ikke ville blive taget med i vurderingen af sagen? - Eller er det helt normalt? Jeg synes godt nok, at det er lidt mystisk.

Jeg har skrevet til min sagsbehandler og spurgt, om jeg skal forstå indkaldelsen sådan, at jeg har fået afslag på pensionen.
Chara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 07:56   #32
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du stiller din sb de spørgsmål, du har stillet her. Ellers har denne jo ikke en chance for, at svare dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 14:14   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chara Se meddelelser
Hej igen

Flere spørgsmål angående ressourceprofilen og min sag generelt:

Allerførst; kan det passe, at kommunerne selv må bestemme, om borgeren skal skrive under på ressourceprofilen? Jeg skulle nemlig ikke skrive under på min. Jeg fik at vide, at det var en standard-procedure, som Aalborg Kommune har valgt ikke at benytte.

For det andet; jeg har i dag modtaget en indkaldelse til jobsamtale med min gamle sagsbehandler med henblik på, at få afklaring omkring min arbejdsevne. Jeg kan se, at den er udskrevet d. 23-07-2012. Problemet er bare, at jeg ikke har fået et afslag på førtidspensionen endnu, og i brevet fra kommunen står der, at afgørelsen først vil blive truffet d. 30-07-2012. Desuden står der, at hvis jeg har nogle kommentarer at tilføje inden afgørelsen træffes, så skal jeg sende dem inden d. 25-07-2012.

Indkaldelsen til jobsamtale er altså skrevet to dage før mine kommentarer skulle sendes og syv dage før afgørelsen om pension bliver truffet - men lyder det ikke som om, de allerede har besluttet sig, og at eventuelle kommentarer, jeg måtte have til sagen, ikke ville blive taget med i vurderingen af sagen? - Eller er det helt normalt? Jeg synes godt nok, at det er lidt mystisk.

Jeg har skrevet til min sagsbehandler og spurgt, om jeg skal forstå indkaldelsen sådan, at jeg har fået afslag på pensionen.
Jeg behøvede heller ikke skrive min ressourceprofil under - min sagsbehandler sagde, at det ville sinke processen hvis jeg ført skulle returnere den underskrevet og lagde vægt på, at den jo også kunne forsvinde i posten.
Så vi aftalte, hvis jeg var enig i ressourceprofilen, så ringede jeg bare og sagde det, så ville hun så haste den videre i systemet.......jeg bor i København.

Når man har en sag om førtidspension, så fægter man med to sværd i to afdelinger. Et er der hvor sagen er, og et andet er der hvor man modtager kontanthjælp/dygedapenge mm fra - de to arbejder ikke sammen. Så mens man er ved at søge førtidspnsion, kan man godt få breve om handleplan mht arbejdsevne, fra den anden afdeling - de krydser totalt hinanden, dette er normalt. Men frustrerende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 21:58   #34
Chara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Chara er ny på vejen
Okay Mange tak for svaret!

Jeg har ellers skrevet en lang smøre til min SB om, om det dog er fordi de allerede ved, at jeg får afslag, at de vil have mig til samtale, og om mine kommentarer slet ikke tæller med i vurderingen og alt muligt. Det er virkelig svært at finde rundt i regler og ting og sager! :/ Men man får jo heller ingenting at vide om hvordan tingene hænger sammen, eller hvad man kan forvente, at der vil ske. Meget frustrerende!
Chara er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvilke rettigheder vedr. pensionsansøgning nuller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 01-03-2013 10:22
Hvilke rettigheder har jeg? pan1234 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 29-02-2012 18:59
Hvilke rettigheder har jeg? lesk Alt det andet 6 15-11-2010 20:50
Socialsager i København er fyldt med fejl... forvired Dit og Dat 0 27-08-2009 23:30
Hvilke fejl? Risa Politik og Samfund 3 06-11-2008 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension