K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2013, 10:10   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Den praktiserende læges rolle.

I forbindels med udarbejdelse af en rehabiliteringsplans forberedende del står der at den skal indeholde "den praktiserende læges vurdering af personens situation i forhold til at kunne arbejde".

I min situation har min praktiserende læge næsten ikke været inde over forløbet. Behandling og medicinering er foretaget af sygehus og speciallæge. Det eneste min læge har deltaget i det sidste år er fornyelse af recepter.

Vil man i tilfælde som mit derfor benytte sygehus/speciallægers vurdering, eller SKAL det være den praktiserende læge? Hvilket kan virke lidt som en "omvej" i visse tilfælde...
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 10:23   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Din praktiserende læge er jo informeret vedr. din behandling samt medicinering via journal fra sygehuset.

Alt hvad der bliver noteret ned i din sag bliver automatisk sendt videre til egen læge.

Der skulle jo i fremtiden komme et større samarbejdet mellem kommunen og den praktiserende læge, hvor de går lidt fra speciallæge erklæringer - de koster jo som regel osse flere penge end at indhente oplysninger fra egen læge.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 10:31   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
prøv at se lægeerklæringen her: http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter.../la265pdf.ashx

så kan du jo nå at overveje inden lægebesøget om din alm. praksiserende læge ikke kan udfylde den?
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 10:33   #4
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Jeg har selv sørget for at min egen læge fik alle sygehus og speciallæge papirer tilsendt hen ad vejen.
Lægeerklæringen du skal have lavet til forberedene del skal laves i samarbejde med dig, så jeg vil foreslå at du tager kopier af attesterne og lægger op til din læge på forhånd så han/hun er opdateret inden lægeattesten skal laves
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 10:37   #5
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Mange tak for svar I søde mennesker!

Lidt træls...jeg kender nærmest ikke min læge. Er knyttet til et læge hus med 3-4 læger og har ikke nogen speciel tilknytning til nogen af dem...Ville føle mig mere tryg ved at det var den behandlende læge der stod for erklæringen..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Jeg har selv sørget for at min egen læge fik alle sygehus og speciallæge papirer tilsendt hen ad vejen.
Hva hulen! kan man ikke engang regne med at de automatisk har adgang til alt i journalen?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 10:41   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Inde på www.sundhed.dk kan du se dine journaler, tilsidst i mine journal notater står der at oplysningerne er videresendt til egen læge dermatolog reumatolog osv.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 10:43   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
nej det kan du ikke. Jeg er fx af arbejdsskadestyrelsen sendt til 2 neurologer pga. ryggen. De rapport er ikke sendt til min egen læge, ligeledes ortopædkirurgisk journal er der kun sendt en opsummering + konklusion til min egen læge.
Hvis du vil være sikker på at egen læge har alt og ikke kun udskrivelsesbreve o.lign, så aflever det selv
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 10:44   #8
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Hva hulen! kan man ikke engang regne med at de automatisk har adgang til alt i journalen?
Jo dine læger og sygehusene imellem har selvfølgelig
men jeg er blevet sendt rundt i det ganske land til div speciallæge-erklæringer og tests, købt og betalt af jobcentret og det er især dem jeg har fået til at sende videre til egen læge.
Jeg har også en fast aftale med egen læge om opfølgnings-samtale hver anden måned, for ikke at havne i din situation
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 10:56   #9
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
endnu engang tak
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 00:15   #10
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
nej det kan du ikke. Jeg er fx af arbejdsskadestyrelsen sendt til 2 neurologer pga. ryggen. De rapport er ikke sendt til min egen læge, ligeledes ortopædkirurgisk journal er der kun sendt en opsummering + konklusion til min egen læge.
Hvis du vil være sikker på at egen læge har alt og ikke kun udskrivelsesbreve o.lign, så aflever det selv
Min læge har alle journaler fra andre behandlingssteder. Men ved ikke om det er et krav.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - Egen læges indflydelse ? blæst Spørgsmål ang fleksjob 9 13-08-2013 15:00
Praktiserende læge aktindsigt jomfruen Alt det andet 6 21-01-2011 05:55
En læges udtalelse ang. erhvervsevne! Heart2breake Alt det andet 19 16-12-2010 10:06
Vedr. Ens egen læges rolle og vurdering i pensionssag, samt status fra psykiater. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-11-2009 09:45
Generel helbredsattest.. egen læges holdning??? schildt Dit og Dat 12 04-06-2008 23:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension