K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2012, 23:48   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Enhedslisten

Det holder aldrig op med at overraske mig hvor totalt langt ude mange i Enhedslisten er og det ærger mig helt vildt, for netop enhedslisten står jo fremhævet som dem der kæmper for de svage, nu hvor de andre svigter. Men sandheden er stadigvæk at for en stor del af dem, så handler det om den fjollede revolution og ikke rigtigt det andet.

Ville ønske der var et alternativ til den blå-røde regering der ikke var så langt ude. (det var egenligt der SF burde være, men det kan de ikke finde ud af)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 00:08   #2
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hej.
Har du prøvet at tale med medlemmer af Ø i stedet for bare at læse om os i pressen?

Kærligst
Medlem.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 00:15   #3
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Ja, det har jeg faktisk og med en del af specielt den gamle garde (før skiftet efter valget) der netop mener dette.

Og ja, det er også i pressen, hvor medlemmer netop udtaler sig om emnet. Det er rigtigt ærgeligt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 00:20   #4
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Well, det er en broget flok, og dem jeg omgåes er ikke gammelkommunistiske - jeg fornemmer at det nok er der skoen trykker.
Det sagt ønsker jeg også en revolution, ikke i kommunistisk forstand, men en gennemgribende ændring i samfundsordenen. (Jeg er så mere anarkist end kommunist )
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 01:18   #5
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Én ting vil jo også altid være hvad enkelte medlemmer af et parti mener, noget helt andet er den officielle politik der bliver ført.
Tror du kan finde udliggere og skræmmende eksempler i alle partier (dog udgør de næsten de fleste i DF efter min mening ).
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 01:35   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det holder aldrig op med at overraske mig hvor totalt langt ude mange i Enhedslisten er og det ærger mig helt vildt, for netop enhedslisten står jo fremhævet som dem der kæmper for de svage, nu hvor de andre svigter. Men sandheden er stadigvæk at for en stor del af dem, så handler det om den fjollede revolution og ikke rigtigt det andet.

Ville ønske der var et alternativ til den blå-røde regering der ikke var så langt ude. (det var egenligt der SF burde være, men det kan de ikke finde ud af)

Enig, de er sq godt nok nødt til at tage sig sammen, og få skrevet Parti/principprogrammet om


Sakset derfra:
Derfor er det nødvendigt at gennemføre en revolution - i betydningen et gennemgribende systemskifte, hvor en mobiliseret og velorganiseret arbejderklasse og dens allierede fratager den herskende klasse de enorme magtmidler, den reelt bestyrer i dag.
Konkret drejer det sig selvfølgelig om overtagelse af de økonomiske nervecentre (arbejderovertagelse af de større virksomheder, demokratisk kontrolleret samfundseje af bank- og kreditvæsen), men også om at erstatte centrale dele af statsapparatet med nye folkemagtsorganer. Frem for alt opløsning af politiet og militæret, der gang på gang har vist sig som kapitalmagtens sidste, alt for effektive, allierede.

Citat slut.




.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 06-08-2012 kl. 01:47. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 09:21   #7
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Demokratiet var også engang en revolution.
Hvorfor skal det altid forståes negativt?

Jeg vil glæde mig til at få en folkeejet bank.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 10:35   #8
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg er som sådan enig i revolutionssnakken er fjollet.

Men det må efter min mening betegnes som endnu mere fjollet , hvis dette afholder en fra at stemme på dem.

Alle ved jo revolutionen ikke bliver gennemført.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 13:42   #9
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hehe, nej uden den paragraf kunne de ikke få DKP med i Listen i sin tid
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 21:33   #10
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
VS støttede i sin tid også op om revolutionen i deres principprogram , SAP kender jeg ikke meget til. Men jeg vil tro alle oprindeligt stiftende partier ( VS , SAP og DKP ) bakkede synspunktet op.

Selv støtter jeg ikke revolutionstankerne. Men var jeg medlem af EL , ville jeg alligevel afvise at fjerne punkterne fra selve principprogrammet.

Indføjelserne må formodes at afholde nogle af de mest midtsøgende kræfter på venstrefløjen i at melde sig ind , og opnå indflydelse på realpolitikken. Dette ser jeg som den største fare for partiet , særligt nu hvor det vokser eksplosivt.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enhedslisten Abraxus Politik og Samfund 1 28-02-2013 23:52
Jeg er FÆRDIG med Enhedslisten! :( logikeren Politik og Samfund 38 25-07-2012 10:03
Regeringen og enhedslisten andersand10 Politik og Samfund 2 22-06-2012 17:43
Enhedslisten: Nej til collagekurser ekseleven Politik og Samfund 0 13-04-2012 11:10
Enhedslisten ude af førtidspensionsreform Webmaster K10 Nyheder 0 14-03-2012 11:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension