K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2011, 09:19   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Hvordan er det lige med godkendelse af RP ?

Har omskrevet / rettet Sb kladde til RP ,som jeg har haft til partshøring.
Har lige fået mail om at hun skriver mine kommentarer ind , og sender den til pensionsrådet.
Mailede tilbage , om jeg ikke skulle skrive under. Og at jeg jo reelt ikke kan vide hvad der bliver skrevet / ikke skrevet.
Hvordan forholder jeg mig?
Har læst herinde og fået råd om at jeg skal underskrive , er det ikke lovbestemt?
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:30   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal som udgangspunkt have den endelige ressourceprofil tilsendt(for du har ret i at du ikke kan vide, uden selvsyn, hvordan den ender), og JA, den SKAL underskrives.

Men mange kommuner er begyndt at sløse med dette.

Husker ikke lige hvor det står.
Prøv evt at gogle "Ressourceprofil" og se om du finder noget.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:36   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet prøv at læs her, du skal have den til godkendelse (og det er så der man underskriver) men der står ikke decideret i loven at den skal underskives , men en godkendelse må være en underskrift...

desværre er det lavet sådan at du ikke kan klage over en ressourceprofil før end der er lavet en afgørelse ,men en god ide at skrive til sagsbehandler at du gerne vil have den til godkendelse inden den sendes til pensionsteam for når man har den kan man skrive at man ikke godkender den og så lige underskrift hvis man ikke er enig .. og det plejer at få sagsbehandler til at lave arbejdet om ..
i skal lige være obs på at der står at en rp kun kan udarbejdes sammen med sagsbehandler men der er kommet en ny ankeafgørelse på det sådan at privat aktør nu også kan lave den og det så er nok at kommune sagsbehandler skriver konklusion og underskriver ... det skal nok blive rettet på siden på et tidspunkt
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:38   #4
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Jeg tror jeg fandt noget her:
https://www.retsinformation.dk/forms...id=31034&exp=1

Stk. 8. Kommunen skal forelægge den samlede beskrivelse og vurdering af ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer for borgeren. Hvis borgeren er uenig i beskrivelser og vurderinger, skal kommunen tage stilling til, om der er grundlag for at fastholde beskrivelsen og vurderingen på trods af uenigheden. Hvis kommunen vælger at fastholde beskrivelsen og vurderingen, skal borgerens bemærkninger tilføjes, således at de kan indgå i den samlede vurdering af arbejdsevnen.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:40   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
På selv Ressourceprofilens bagside/sidste side, er der netop lavet plads, og står "borgerens underskrift"!

Over dette sætter man selvsagt sin underskrift.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:44   #6
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Der er ikke afsat plads noget steder på min RP til underskrift. Og det var ikke nødvendigt i følge min SB. Den blev bare godkendt mundtligt, efter jeg havde gennemlæst den.

Så den SKAL ikke underskrives.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:46   #7
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Ja det så jeg. Mailede hele den rettede , og der var meget. Er spændt på hendes svar. Ellers må jeg vel printe hele "min" RP ud og forelægge den pensionsrådet .
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 10:09   #8
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Hvis i har læst nogle af mine indlæg , har jeg jo haft "problemer" med en vupti fremtryllet RP fra 2003 , og manglende aktindsigt.
Klagede til samtlige byrødder, og fik 1 svar fra borgmester: Den gamle RP, havde jeg ikke i partshøring da kommunen havde været inde og godkende den og der blev ikke truffet nogen afgørelse (revalidering).
Beklager at det tog Jobcenter over 2 mdr at fremsende al aktindsigt (måtte jo bede specifikt om akter der manglede i 1. omgang), og der er ikke kendskab manglende akter ( siger Jobcenter ).
Og hvis jeg har yderligere spørgsmål er jeg velkommen at kontakte jobcenter.

Skuffende , spild af energi . De passer bare på hinanden.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 10:17   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
arcibald, det er bare så øv at skulle bruge kræfter på de mest "simple" rettigheder, enig -og jeg mener og siger rettigheder

Ang RP så er det så sandt som det er sagt:

Man kan IKKE klage over RP MEN man kan klage over afgørelserne!

Lige præcis dette er det vigtigste at huske på UANSET om der er et felt i RP hvori man kan sætte sin underskrift eller ej.

Når og Hvis kommunen skal træffe en afgørelse(revalidering, flex, ophør af sygedagpenge, ftp etc) ja, så SKAL der i sagens natur jo være noget at træffe denne afgørelse på.

Lig med = er der INTET grundlag/manglende GODKENDT RP ja, så vil det jo være svært for evt Nævnet at godkende noget som helst!
-det vil i så tilfælde være ikke juridisk gyldigt, so to speak
(pst, en sådan afgørelse fra Nævnet modtog min mand og det endda en Formandsafgørelse dvs: Nævnet gav kommunen/sagsbehandleren en ALVORLIG opsang, iflg vores advokat. Nævnet nærmest "skreg" til dem: nu gider vi ikke høre mere om denne sag, kom igang med at gøre jeres arbejde = træf en RIGTIG afgørelse!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 05-05-2011 kl. 10:39.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 10:48   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, de 2 gange jeg har skulle godkende en Ressourceprofil har jeg ikke fysisk skrevet under, men i mailen retur til Sb skrevet at den var godkendt, og det er nok....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan skal det lige tolkes ?? 58hb Politik og Samfund 5 11-11-2012 04:25
hvordan er det nu lige med smerteklinik?? kandelsdorff Alt det andet 3 22-10-2012 14:39
befordrings godtgørelse -hvordan er det nu lige? buster Alt det andet 2 28-04-2010 18:17
Og hvordan tolker man så lige det..........? pusle Alt det andet 5 08-12-2008 15:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension