K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 06:30   #11
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg finder det absurd...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Klaus K Se meddelelser
Hej alle...

Dejlig side - har virkelig hjulpet mig meget. Nu er det ikke mig, der er syg og bliver trynet af systemet, men derimod min far...

Han har fibromyalgi - og vi har kæmpet længe, for at få den hjælp, som han vel egentlig har ret til.

Jeg vil ikke kede jer med hele den lange historie - men derimod be om hjælp.

Min far har nemlig søgt førtidspension selv efter § 17. Han har som sagt fibromyalgi - og efter tre virksomhedpraktikker, bliver han sendt til psykiater, som mener, at han har en angstlidelse også.

Der kommer et foreløbigt afslag - begrundet i at han ikke har prøvet fleksjob.

Vi var så til 7A-møde med Jobcentret - som ikke vil sende ham i fleksjob, fordi han kan behandles for angstlidelsen (han går igang til april).

Så min far er for syg til revalidering - for rask til førtidspension - og for syg til fleksjob.

Så nu er det kontanthjælp - som han jo så ikke kan få grundet at han er gift med min mor, der tjener alt alt alt alt for "mange" penge.

Jeg henviste selvfølgelig til retssikkerhedsloven § 7a - og Helsingør-dommen - principal-afgørelser fra Ankestyrrelsen - men de var fuldstændig kolde i R.... - og vi var velkomne til at klage - og de sagde, at de regler gjaldt ikke, fordi der stadig er behandlingsmuligheder - og at retssagen fra Helsingør intet var værd - for det er en ny individuel sag hver gang.

Selv sagt, skal vi jo igang med at klage og anke osv. - men jeg mangler noget hjælp.

Hvordan kan man nægte fleksjob, fordi han skal i behandling for angst - når hans primære lidelse er fibromyalgi.

Hvilke love osv. kan jeg bruge i klagerne osv...

Og er der nogen, der ved om det er lovligt?

Håber I kan forstå, hvad jeg leder efter - ellers skriv gerne, så prøver jeg at svare...

På forhånd tak...
helt absurd, at man siger at behandlingsmulighederne ikke er udtømte - og går i gang med at behandle en "påført" - måske ikke-eksisterende angstlidelse - hvorimod man helt ser bort fra det, der invaliderer personen, nemlig fibromyalgien. (behandler man iøvrigt den????)
Gud bevare Danmark.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 10:08   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville fremhæve den lægelige argumentation, ift hovedlidelsen. Husk den varige tilstand og selve funktionsnedsættelsen.

Hvis der ligger noget på angstlidelsen, vil det være godt, hvis en læger har eller kan oplyse betydningen af dette for arbejdsevnen, kontra den eksisterende fibromyalgri.

Dernæst skal I sørge for at fremhæve resultaterne fra hans virksonhedspraktikker.
Er der lavet vurderinger af arbejdsevnen, og hvad siger de om arbejdsevnen.
(desværre kan de afvise disse da det ofte kræver en bred afklaring at arbejdsevnen. for enten fleks eller pension. dette foretages bedst i et Reva-center hvor div profesionelle personale forefindes eller kan indhendtes).

Men forsørg at holde fokus på hovedlidelsen, og hvilken betydning dette har for arbejdsevnen.
Indlæg gerne citater der bakker op om argumentet.

Desværre er loven skruet så bredt sammen, at kommunerne har ret til at skønne helt ud over hvad der er rimmeligt. Dette skøn skal være særdeles og åbentlyst forkert, før klagesystemet ændre dette.

Men klag endelig, for det er muligt at få medhold.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 10:26   #13
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Klaus

Sender jer lige et opmuntrende

Ja i mit hoved forstår jeg ikke man ikke forebygger istedet for at folk skal helt ned og ligge under gulvtæppet. Det er 1000 gange værre at få dem op

Hvorfor er det at kommunerne ikke bare kan accepterer at folk har en fysisk sygdom, nej man skal lige hives igennem en psykiater el psykolog

For kommunerne tror desværre ikke på folk, de mener de bilder sig ind de er syge uanset hvad arbejdsprøverne har sagt. Og så har utrolig mange sagsbehandler haft de samme sygdomme som en selv

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 15:55   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Som jeg læser dit 1. indlæg, er der vel tale om afslag på førtidspension, da det er førtidspension, han har søgt. Ikke fleksjob.

Det er arbejdsevnen, man skal se på og ikke diagnoserne.

Hvis de i begrundelsen kun har fokuseret på hans angstlidelse og ikke på hans fibromyalgi, så kan der godt tyde på, at de har glemt noget der.

Er der tale om en stop af en ydelse ? Hvilken ydelse, sygedagpenge?

Husk hvis han vil klage over afgørelsen, skal det gøres inden 4 uger. Man kunne f.eks. klage over, at man selv mener, at man ikke kan klare en revalidering. Forklare hvor mange timer, man har kunnet klare i virksomhedspraktik. Og ville han mene en revalidering er formålsløst, så bør fleksjob kunne komme på tale..

Revalideringsmuligheder og fleksjob bør være afprøvet før en førtidspension kan blive en realitet. Hvis det er formålsløst med en revalidering og et fleksjob, så er det førtidspension.

Men hans læge/speciallæger bør også bakke op om ham, hvis de mener, hans funktionsnedsættelse er i så svær grad, at han ikke kan arbejde ret mange timer ugentligt.

Hvis der er nogle nye helbredsoplysninger i forbindelse med hans angstlidelse eller fibromyalgi, så tag det med i oplysninger i klagen. Husk klagen bør komme fra ham selv, da han selv er parten i sagen. Hvis du som søn vil køre hans sag, skal din far give jobcentret fuldmagten til dig (et lille brev med underskrift på, at du må køre din fars sag).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 22:33   #15
Klaus K
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
Klaus K er ny på vejen
Hej alle...

Mange tak for svarene og mailsene - det hjælper det hele...

Men for lige at tage det hele oppefra og ned:

Mht panikangsten - så blev den først konstateret efter de tre virksomhedspraktikker - hvilket vi også har sagt flere gange, at han jo ikke havde angst under dem, men først fik dem efter.

Men det er de ligeglade med.

Revalidering har han været igennem - og det mente de ikke, at han kunne længere, og så kom han så på sygedagpenge, som de så ville stoppe, og så søgte han FP efter § 17 - og det er så den vi indtil videre har fået et foreløbigt afslag på - og afslaget er som sagt begrundet i, at han ikke har prøvet fleksjob.

Samme dag var vi til møde på jobcentret - som ikke vil forlænge sygedagpengene - fordi han ikke lever op til de regler - og samtidig sagde de, at de ikke ville indstille ham til fleksjob, fordi han var syg og kunne behandles.

Der er ingen steder skrevet af nogen læge, at en eventuel helbredelse af angstlidelsen - ville kunne bedre hans fibromyalgi - som jo egentlig er logik. Det er jo en fysisk sygdom - kontra en psykisk. Men kan jo heller ikke forbedre en diabetes 1 ved at kurerer en depression.

Men de mener at der er mange med fibromyalgi, der sagtens kan arbejde trods det - og de mener, at en bedring af angsten muligvis kan bedre hans firbromyalgi - men der er ingen læge ej heller nogen former for anden evidens i den retning.

Det har vi også påpeget flere gange - men uden held.

Men det er selvfølgelig det, som vi igen igen vil fremføre når vi anker. Netop at det var fibromyalgien, der startede det hele - og det er det der gør, at han ikke kan arbejde.

Vi har også klaget til Borgmesteren - netop at man kan side som min far, og fortælle hvordan man har det udfra sin fibromyalgi - og så vender de det hele om til at være pga angsten - hvilket intet hold har i virkeligheden. Den klage har hun blankt afvist - så nu er det ombudsmanden - så må vi se om det hjælper

Det skal dog siges, at vi fik en super-duper-behandling hos pensionen - og hun var rigtig flink.

Hun blev også noget forbavset over, at jobcentret ikke havde sendt al registreringen af mine far virksomhedspraktikker med arbejdstid osv til hende - hun troede ikke, at det eksisterede - og det var jo meget beklageligt i forhold til min fars sag.

Heldigvis så gemmer min far alt - virkelig alt - så alle papirerne havde han - så nu må vi se, hvad hun nu siger - men højst sandsynligt et afslag.

Hun noterede dog, at min far ikke længere mener at han lider af angst.

Så det er håbet - et lille - men et håb - ellers kører vi bare på...

Endnu en gang tak for hjælpen og støtten indtil videre...
Klaus K er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på fleksjob m.m. YRMB Alt det andet 30 11-01-2011 22:40
Afslag på fleksjob fra ankestyrelsen, hva gør jeg? metropol Spørgsmål ang fleksjob 22 16-04-2010 17:51
Fleksjob afslag jfm Spørgsmål ang fleksjob 2 15-02-2010 08:40
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05
Afslag på fleksjob dino Spørgsmål ang fleksjob 5 25-04-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension