K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2012, 00:43   #1
Gerbilwoman
Elsker at være her på K10
 
Gerbilwomans avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Vestsjælland
Alder: 43
Indlæg: 94
Styrke: 16
Gerbilwoman er ny på vejen
Tandlægehjælp.

Jeg skal søge kommunen om tandlægehjælp imorgen.

Jeg har en rodbehandlet tand i venstre side af munden som er knækket, i højre side har jeg huller både i over og undermund. Kan ikke tygge med venstre side pga risiko for a resten af tanden knækker, og det er ekstremt smertefuldt at tygge med højre side af munden - spiser nok dobbelt så mange smertestillende som jeg må og det hjælper ikke ret meget så jeg har ekstremt ondt konstant.

SAMTIDIG; er jeg så tandlægefobisk at jeg er nødt til at være i narkose for at modtage behandling, jeg har papir på min tandlægefobi fra psykiater.

Jeg er fuldstændig desperat efter flere mdr med voldsom tandpine, kan jeg mon bede om at snakke med en på rådgivning & udbetaling imorgen der evt. kan tage stilling med det samme?

Jeg burde vel få tilkendt hjælpen når jeg nu kan fremvise papir på fobien jeg er så desperat at for min skyld kan de sgu nøjes med at flå de ødelagt tænder ud, bare smerter stopper!!

Aner ikke hvad jeg gør hvis de siger nej, jeg magter simpelthen ikke de smerter længere og jeg har ingen mulighed for at låne pengene
__________________
Most people would succeed in small things if they were not troubled with great ambitions.
Gerbilwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 00:55   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Har du fået lavet et overslag fra en tandlæge.. for det vil de nok bede om..

Med hensyn til fobien, så drejer det sig vel om ekstraudgiften til narkosen..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 00:57   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men jeg håber du får hjælp.
Jeg ville bare fortælle, nu hvor vi lever på enden sygedagpenge, kontanthjælp eller pension og jo ikke lige ligger inde med en halv million for hver gang tandlægen skal lave noget, så så jeg i mit fagblad at man nu kan få tandforsikring, hvor man betaler en 5-600 kr om året og så er man dækket ind for 30.000 kr om året. Prøv evt og google "tandforsikring".

Kunne være det kunne bruges til en anden god gang

God aften til dig
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 01:24   #4
Gerbilwoman
Elsker at være her på K10
 
Gerbilwomans avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Vestsjælland
Alder: 43
Indlæg: 94
Styrke: 16
Gerbilwoman er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Har du fået lavet et overslag fra en tandlæge.. for det vil de nok bede om..

Med hensyn til fobien, så drejer det sig vel om ekstraudgiften til narkosen..
Ja jeg har et overslag, det er dog et år gammelt men det er der. Jo den helt store udgift her er narkosen, det er DYRT.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men jeg håber du får hjælp.
Jeg ville bare fortælle, nu hvor vi lever på enden sygedagpenge, kontanthjælp eller pension og jo ikke lige ligger inde med en halv million for hver gang tandlægen skal lave noget, så så jeg i mit fagblad at man nu kan få tandforsikring, hvor man betaler en 5-600 kr om året og så er man dækket ind for 30.000 kr om året. Prøv evt og google "tandforsikring".

Kunne være det kunne bruges til en anden god gang

God aften til dig
Tak for info, det vil jeg lige søge på, jeg vidste slet ikke man kunne forsikre sig på den måde. Det er nemlig kun mand og barn der er sikret i hoved og mås via vores forsikring, jeg kunne desværre ikke godkendes pga sygdom

Glemte lige at sige at jeg både har prøvet beroligende og akupunktur mod tandlægefobien men det hjalp slet ikke, akupunkturen gjorde det faktisk værre, jeg endte med at sidde rystende af skræk og tudbrøle af angst
__________________
Most people would succeed in small things if they were not troubled with great ambitions.
Gerbilwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 09:53   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal jo nok indhente et up-to-date overslag. Men det beder kommunen nok om, hvis de ønsker det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 19:41   #6
Gerbilwoman
Elsker at være her på K10
 
Gerbilwomans avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Vestsjælland
Alder: 43
Indlæg: 94
Styrke: 16
Gerbilwoman er ny på vejen
Lige et spørgsmål mere, jeg sidder netop nu med ansøgningsskemaet og har udfyldt det meste.

Må kommunen kræve at min samlever (vi er IKKE gift) betaler med sine efterlønspenge?
__________________
Most people would succeed in small things if they were not troubled with great ambitions.
Gerbilwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 20:34   #7
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Nogle kommuner har en omsorgstandpleje hvor også psykisk syge går ind under.
Der er en egenbetaling på xxxx kr, derefter betaler man ikke mere indenfor det år.
Undersøg om din kommune har sådan en ordning, jeg kender til flere der har fået ordnet tænder hos omsorgstandplejen, i fuld narkose.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 20:56   #8
Gerbilwoman
Elsker at være her på K10
 
Gerbilwomans avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Vestsjælland
Alder: 43
Indlæg: 94
Styrke: 16
Gerbilwoman er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Nogle kommuner har en omsorgstandpleje hvor også psykisk syge går ind under.
Der er en egenbetaling på xxxx kr, derefter betaler man ikke mere indenfor det år.
Undersøg om din kommune har sådan en ordning, jeg kender til flere der har fået ordnet tænder hos omsorgstandplejen, i fuld narkose.
Googlede lige og det kan jeg desværre ikke, jeg er ikke pensionist, som er et af kravene

http://www.slagelse.dk/Voksne+og+Ael...standpleje.htm
__________________
Most people would succeed in small things if they were not troubled with great ambitions.
Gerbilwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 22:19   #9
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gerbilwoman Se meddelelser
Googlede lige og det kan jeg desværre ikke, jeg er ikke pensionist, som er et af kravene

http://www.slagelse.dk/Voksne+og+Ael...standpleje.htm
Ok, jeg ved bare at i København er det IKKE et krav at man er pensionist.
...
har nu set på dit link, sådan du tilbud er der også i København, men ud over det så er der et tilbud til folk med psykiske sygdomme, der er klinikker flere steder i byen.

Sidst redigeret af Papaya; 17-06-2012 kl. 22:22.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 19:29   #10
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
I min kommune betaler de ikke til tandbehandling af den størrelses orden de ber en om at få /tandentænderne rykket ud og evt få en potese og det betaler de
og er så sikker på der ikke kan komme andre udgifter til på den front

har selv lige haft søgt til en tand jeg knuste ved et fald og der skulle bygges en ny tand op til 5000 kr 1 af de synlige hjørnetænder i overmunden
svar den kunne blive rykket ud da den ikke var absolut nødvendig at det ville se tosset ud var ligegyldig så fik O kr i tilskud
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægehjælp Diablo Alt det andet 3 26-05-2013 08:10
Tandlægehjælp..... phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 06-12-2011 16:23
Tandlægehjælp? Pinny Alt det andet 1 19-11-2011 19:39
Tandlægehjælp Atheist87 Alt det andet 20 26-01-2011 23:19
Tandlægehjælp - §82 zuza Nyt om loven 0 10-09-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension