K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 22:40   #51
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Åhh hvor jeg forstår dig jeg er heller ikke glad for tandlæger,men hver gang en tandlæge siger " jeg bliver nød til at hive den tand ud " peljer at sige så bliverdet da en tand bebre

Jeg bryder mig heller ikke om at skulle bedøves,men heller det end sidde og lide..også selv om jeg har fået en narveskade.

Bedøvelse skal der til.

Hvad med lattergas-kunne det gøre det lidt sjover eller det bruger man måske slat ikke mere.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:42   #52
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt, at du klarede den. Bare det at få renset tænder, kan være en hård oplevelse. Det syntes jeg da selvom det "blot" er hvert halve år.

Ved at du står igennem med det resterende også og håber derefter holder dig til vedligholdelse af samme !!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 07:18   #53
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og gid jeg kunne få alle mine tænder rodbehandlet så jeg aldrig mere skulle bedøves
Hmmm, efter en rodbehandling er tanden svagere end før.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 08:17   #54
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Joooo da, hvis jeg overhoved kan få hjælp til at afslutte projektet, så skal jeg da godt nok passe mine tider hos tandlægen fremover, for sådan en omgang skal jeg sgu ikke ud i igen...

Men det bliver jo også meget lettere efterfølgende, i og med jeg så kun har de 6 fortænder i overmunden og min undertænder er i rigtig fin stand....eller rettere det bliver de. Og hvis jeg bare går derop hver 6 måned, så kan jeg både selv betale regningen, og så kan det heller aldrig nå at blive så slemt.....så der er mange fordele

Jeg har næsten ikke ondt i dag, så det er dejligt, jeg gik også tidligt i seng for en gang skyld og fik sovet ordenlig igennem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 16:59   #55
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
OPDATERING

Jeg har i dag fået brev fra kommunen - et meget tykt brev! Og...................

De betaler HELE regningen på næsten 28.000 kr, og jeg skal IKKE betale noget som helst selv.
Ved egenbetaling står der 0 kr

Der står i konklusionen at jeg har faste udgifter for 8710 kr og mine indtægter udgør 15229 kr. Hvilket udgør et rådighedsbeløb på 6510 kr.

Kommunens rådighedssats er..

Enlig 3920 kr

barn 1000 kr

barn 1000 kr

barn 800 kr (fordi han er over 7)

Så ialt bliver det 6720 kr, og har derfor et MINUS på -210 kr om måneden, hvorfor jeg IKKE selv skal betale noget!

Hvad siger i så? Er det ikke bare FLOT??

Jeg er simpelthen så lykkelig!!!!!!

- og min sagsbehandler sagde, at hun regnede med jeg ville få svar senest d 20 Maj, og brevet kom her til formiddag. Det er helt vildt.

Jeg har endda været en tur ekstra i tandlægestolen, fordi tandlægekonsulenten ville have ekstra røntgenbilleder.........og alligevel nåede det det.

I brevet står der også, at behandlingen SKAL være gået i gang inden 60 dage, ellers ryger bevillingen. Så jeg kommer vist til at bruge sommeren i tandlægestolen, og er vel fit for fight til jul hvor jeg kan knase flæsesvære uden at ryge op gennem loftet af smerter.....

Weeeeeee
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 17:11   #56
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Thumbs up

Fedt, Helene!! Jeg er rigtig glad på dine vegne

Tænk engang, nogle gange ER kommunen og al dens gerning og alt dens væsen ikke crap alene! Det KAN faktisk lade sig gøre at få noget fornuftigt ud af sådan et forløb, det er da også værd at notere sig.

Rigtig meget held og lykke med det hele - og se frem til flæskesværen og et pænt og velfungerende tandsæt i det hele taget.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 17:30   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa det er SUPER flot, jeg er simpelthen så taknemmelig og aner ikke hvor jeg sende min tak hen......

Jeg har fået det de kalder et tandlægekort, så tandlægen laver bare det der skal laves, og sender regningen til kommunen efter endt behandling - jeg skal intet foretage mig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 18:16   #58
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Stort tillykke Helene... det er smadder flot ... og jeg er glad på dine vegne at du nu får lavet bisserne
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 19:54   #59
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Tillykke med udfaldet af ansøgningen...

Rådighedsbeløbet er det forskelligt fra kommune til kommune ?

Jeg søgte sidste år men fik afslag, da jeg havde et rådighedsbeløb på 3700 kr./mdr.

Jeg er enlig ikke forsørger på suppl. kontanthjælp, da jeg får udbetalt fra AP-pension.

Mine tænder er under caries angreb pga. sygdom... men ikke sjôgren´s syndrom eller pga. kræft, for så ville regionen dække ifl. sundhedsloven´s §116.

Knuz
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 21:01   #60
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
TILLYKKE HELENE
- hvor er det bare godt gået !

Persille : Man kan søge til tandbehandling på Ydelseskontoret - Engangsydelse - Lov om aktiv socialpolitik ( § 81 eller 82 tror jeg det er !) - jeg fik min tandbehandling bevilliget - fordi årsagen delvist var medicinske bivirkninger ! Visse tandproblemer hører dog under regionerne - men det ved din tandlæge mere om.

KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægehjælp. Gerbilwoman Alt det andet 17 20-06-2012 18:12
Tandlægehjælp..... phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 06-12-2011 16:23
Tandlægehjælp? Pinny Alt det andet 1 19-11-2011 19:39
Tandlægehjælp Atheist87 Alt det andet 20 26-01-2011 23:19
Tandlægehjælp - §82 zuza Nyt om loven 0 10-09-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension