K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2009, 20:53   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
urigtige oplysninger i journal

Jeg havde på et tidspunkt lidt kontroverser med min daværende sagsbehandler på jobcentret hvorefter hun i min journal skriver at jeg BARE sidder på mit daværende praktiksted og intet laver og det læner sig op af et hyggeophold.
Det er jeg selvfølgelig utilfreds med men det kan jo ikke slettes
Min daværende praktikvært er på intet tidspunkt blevet kontaktet af nogen fra jobcentret og kan ikke genkende det hun har skrevet.
Hvad gør jeg ved den udtalelse da den jo nu ligger der og uanset hvad vil blive læst af et evt pensionsråd og sikkert vil rumle lidt i deres senere udtalser.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 21:37   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Har du mulighed for at få den praktikvært til at skrive lidt om dit forløb på stedet?
Så må du kunne bede om at få det lagt i din journal.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 21:42   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, så vend det på hovedet... og brug det MOD praktikstedet.

Forlang at få tilføjet i din sag, at praktikstedet INGEN tilbud havde om noget som helst, der kunne afklare din arbejdsevne... hvilket du naturligvis selv er meget interesseret i, så din sag kan afklares hurtigst muligt.

Vi læser jo om rigtig mange praktiksteder i pressen, hvor aktiverede blot drikker kaffe hele dagen, ikke?

Tror du ikke, det kan få dem op af stolen... begge parter.

Så må din sagsbehandler jo lære at formulere sig bedre, så det ikke ender med en kritik af praktikstedet i stedet for kritik af dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 21:47   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hmm.. det kunne sq også komme til at stå i min sag..

Jeg er jo på nr. 2 Privat Aktør kursus, og der sker nada.. så hvis De udtaler sig derfra til Kommunen, så vil ordlyden sq være den samme.. Altså ikke særlig aktiv, snakker o.s.v., men hvad Filen skal jeg ellers lave de 3 timer??

Hehe, er da bare til at tude over

Fortsat god sommer og fra helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 22:05   #5
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pinballs Se meddelelser
Jeg havde på et tidspunkt lidt kontroverser med min daværende sagsbehandler på jobcentret hvorefter hun i min journal skriver at jeg BARE sidder på mit daværende praktiksted og intet laver og det læner sig op af et hyggeophold.
Det er jeg selvfølgelig utilfreds med men det kan jo ikke slettes
Min daværende praktikvært er på intet tidspunkt blevet kontaktet af nogen fra jobcentret og kan ikke genkende det hun har skrevet.
Hvad gør jeg ved den udtalelse da den jo nu ligger der og uanset hvad vil blive læst af et evt pensionsråd og sikkert vil rumle lidt i deres senere udtalser.
Spring op og fald ned på det. Hvis du har passet dit arbejde i praktikken kan sagsbehandlerens udtalelse ikke bruges til ret meget. Der er mange sagsbehandlere der bare sidder og skriver noget ned uden, at vide hvad der foregår ude i verden. Men hvis det krænker din person så ville jeg helt sikkert få en advokat til at skrive til sagsbehandleren om, at udtalelsen trækkes tilbage. Det er jo strafbart, at krænke ens person.
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 22:26   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Den rigtige måde at tackle det problem er at søge løbende aktindsigt i ALT.
Hvis der står urigtige oplysninger skriver du tilbage og beder dem om at vedlægge dine meninger i din sagsnmappe så alle, encl dine nye sagsbehandlere bliver klar over at du er en aktiv klient.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 23:35   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Pinballs

Det du skriver, lyder jo som en hævnaktion fra din sagsbehandlers
side, så jeg vil klart anbefale dig at få en udtalelse fra praktikstedet,
du har ret til at få anført dine bemærkninger i RF, du kunne tilføje
i din udtalelse, at din sagsbehandler ikke var med dig i praktikopholdet,
og at personen som stod for det er af en anden opfattelse, og så vedlægge
udtalelsen, du skal under ingen omstændigheder finde dig i det!
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 10:40   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg ville skrive henvise til stedet hvor det står skrevet (marker det ) skriv så rettelse til altså hvordan du mener at det foregik , hvis ikke det er for lang tid siden så kan det være at de endnu kan huske det på praktikstedet , bed dem om at skrive at de ikke genkender det som er beskrevet , skriv så tillige i det brev du skriver at det undre dig at en sagsbehandler kan komme med en sådan udtalelse da vedkommen aldrig har været der end ikke til den obligatoriske opfølgninger ..

Og skriv så at det skal ligges i din sag , du skriver din sagsbehandler på jobcenteret , er det sagsbehandler eller er det jobkonsulent ?


Og husk så løbende aktindsigt
  Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 12:22   #9
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Du har krav på at få tilføjet dine egne kommentarer til dine papirer - til hver tid! Det kræver bare at du skriver dét du ønsker der skal stå og beder sagsbehandler tilføje det - og så søge aktindsigt så du også kan se at det er gjort
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 17:55   #10
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Tak for de gode ideer.
Praktikstedet kunne ikke forstå hvorfor der ingen opfølgning havde været og undrede sig over at ingen lavede kontakt til dem om hvordan det gik. De er ikke af samme mening som sagsbehandler og undrede sig over jeg pressede mig selv så meget, jeg forklarede dem at jeg ikke ville have skudt i skoene at jeg ikke havde prøvet, jeg havde ikke meldt mig syg og udeblevet men praktik vært har mange gange sendt mig hjem.
Den med mine bemærkninger i RP samt aktindsigt har jeg prøvet men kan ikke komme i skriftlig kontakt med jobcenter /aktør.
Opfølgning hvordan skal det foregå og hvor tit jeg spørger da jeg pr tlf fik anvist nyt praktiksted men denne samtale er anført som opfølgning men var intet andet end en besked.
Det nye sted jeg er har jeg fra praktikvært fået at vide at der er ringet og spurgt til om jeg møder og om jeg laver noget de var åbentbart lige glade om hvordan jeg havde det da der ikke blev spurgt til dette.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Persondataloven: sletning af urigtige oplysninger gunvor Den nyttige viden vi alle har 15 24-07-2017 21:36
Kan man slette urigtige oplysninger i journal? Teletrold Alt det andet 5 04-04-2013 13:19
Sletning af urigtige oplysninger Ricky M. Alt det andet 9 13-01-2012 10:48
Urigtige oplysninger lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 02-12-2007 18:02
§20-spørgsmål om at få fjernet urigtige oplysninger zuza Nyt om loven 3 29-10-2007 20:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension