K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2013, 11:54   #1
valmuen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
valmuen er ny på vejen
Erhvervsevnetab og pension

Hejsa
Jeg har fået tilkendt førtidspension fra 1.3. 13.
Nu har jeg modtaget vurdering af TAE ( tab af erhvervsevne fra arbejdsskadestyrelsen) på 75% det vil i min situation sige en månedlig skattepligtig udbetaling på 21.052 kr. Mit spørgsmål er kommer det til at have indflydelse på min førtidspension??
Og hvis jeg vælger at få udbetalt det som engangsbeløb, kommer det så til at influere på min førtidspension??
Jeg vil blive rigtig glad for svar ;-)
valmuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 12:02   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja du må kun tjene 70000 kr om året udover din pension som enlig
så med 21000 kr pr måned, bliver du modregnet rigtig meget
30 kr pr 100 kr du er over 70000 kr
cirka 55000 bliver du modregnet i din pension

så vælg helt klart og få det udbetalt som engangsbeløb og hvor skatten er trukket
hvis du har den mulighed
du må nemlig godt have formue på en FP.

det er noget af en ordenligt erstatning, med så mange penge hver måned
er første gang jeg ser det
så med eller uden modregning, er du da sikkert en god økonomi

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-10-2013 kl. 12:06.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 12:03   #3
valmuen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
valmuen er ny på vejen
TAE

Hejsa
Jeg har fået tilkendt førtidspension fra 1.3. 13.
Nu har jeg modtaget vurdering af TAE ( tab af erhvervsevne fra arbejdsskadestyrelsen) på 75% det vil i min situation sige en månedlig skattepligtig udbetaling på 21.052 kr. Mit spørgsmål er kommer det til at have indflydelse på min førtidspension??
Og hvis jeg vælger at få udbetalt det som engangsbeløb, kommer det så til at influere på min førtidspension??
Jeg vil blive rigtig glad for svar ;-)
valmuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 12:17   #4
valmuen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
valmuen er ny på vejen
tak for dit svar ;-), det vil altså sige at TAE udbetalingen regnes som indkomst og ikke er fredet fordi det er en erstatning ? (ligesom da jeg fik erstatning for grad af erhvervsskade) Jeg er lidt tungnem ;-)
som engangsbeløb får man udbetalt 50% TAE og så skal der trækkes skat herfra, det ved jeg ikke hvor meget er .
Man må gerne have formue skriver du, uden der bliver trukket i pensionen, kan det så passe at der kan blive trukket i pensionen for renteindtægter fra formue?
Jeg blir helt i tvivl når du skriver at du ikke har hørt om så højt beløb før........jeg har ikke haft særlig høj løn, meeen der stå sgi ;-) 21052,- kr pr måned, dog ikke hvor lang tid, der går jeg ud fra det er indtil pensionsalderen?
valmuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 13:04   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
få de 50% sat på kreditbeskyttet konto - så skal der ikke svares skat af dem.

De sidste 25% vil du så få udbetalt månedlig og dem skal du betale skat af.

Hvis du kommer til at have mere end 70.000 om året i indtægt, vil det få indflydelse på din pension - jeg ved ikke præcis hvordan det bliver beregnet
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 13:59   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Hej jeg fik også 75 procent,,,jeg kabataliserede de 50 procent - engangsbeløb...

Hvis du vælger den løsning og resten blir fordelt over mdr til din pension,,,de kommer til at tælle som indtægt og evt renter..

Vælger du kun at få mdr udbetaling tæller alt som indtægt og det vil gå hårdt ud over din pension...

Det bedste er at få det udbetalt du kan og de er skattefrie ..det er resten ikke...

Jeg får også hver mdr- men får ik fuld FTP...

Jeg fik en revisor til at regne alt ud for mig,og ordne det med kommunen...de modregner jo i FTP-en..

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 14:06   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Har svaret dig i anden tråd....

Jeg fik at vide det bedste var at få udbetalt de 50 procent - da de var skattefri og det gjorde jeg ...jeg fik også 75 procent....

Resten får jeg hver mdr til pension..og dem modregner de, så jeg får ik så meget i FTP som normal ...

Og renter tæller også...

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 14:25   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@valmuen....Jeg har lagt de to ens tråde du har lavet sammen til en...

Når man laver to ens tråde om et emne...ja så forvirre det mere end det gavner...

Så jeg håber du vil holde dig til denne tråd @valmuen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 15:04   #9
valmuen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
valmuen er ny på vejen
Tusind tak Stribe :-)

Hej Webmaster
Det er helt fint.....og det er et helt igennem fantastisk forum :-)

Tusind tak for dit svar MTVR1 :-)

Tusind tak Tunmus :-)

jeg er meget taknemmelig for alle jeres svar, hvor er det dog godt at dette forum eksisterer :-)
valmuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension