K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2010, 17:34   #1
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Obama smækker pengekassen i overfor de arbejdsløse

Nu smækker Obama pengekassen i overfor landets arbejdsløse.
Og så oven i købet midt i en krisetid , hvor det nærmest er umuligt at finde et arbejde.

Hvad tænker manden på.

http://borsen.dk/nyheder/politik/art...as_ledige.html

Sidst redigeret af halse; 30-11-2010 kl. 17:54.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 23:36   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Og jeg er SKUFFET sys så bestemt han lovede mere/andet end FJOG behandling af sine undersotter
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 23:49   #3
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
ej men det må da også være svært at rydde op efter 8år med den magt liderlige Bush

ligemeget hvad den mand gør kan det aldrig være værre end det bush har gjort mod usa og ja resten af verden ...

min familie i usa er lykkelige over at nu når de kommer på hospitalet med feks mavesmerter/ og skal indlægges i tre dage skal de ikke betale 52000kr for opholdet og det er pga obama..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 07:27   #4
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Man er blevet påtvunget at have en sundhedsforsikring , som årligt koster ca. 80.000,- for en familie med 2 børn , ellers vanker der bøder.
USA har ikke fået et skattefinianseret sundhedsvæsen som vi kender det fra Europa , det er stadig baseret på private forsikringsordninger. Dog kan de fattigste få et økonomisk tilskud , men for mange lavtlønnede er det stadig et anseligt beløb de skal finde på et i forvejen presset budget.
Jeg har derfor svært ved at bryde ud i vild jubel over denne "reform".

At Bush på mange måder var værre , undskylder ikke Obama's efter min mening usympatiske priotering.
Det ville ikke være svært at finde pengene andre steder. I øvrigt var det Bush der underskrev loven om i alt 99 ugers arbejdsløshedsunderstøttelse , pudsigt det netop er Obama der fjerner dette sikkerhedsnet , og så midt i en krisetid.

Sidst redigeret af halse; 01-12-2010 kl. 07:58.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 10:16   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
halse -
må lige bryde lidt ind!
Som når tingene sker i Afrika f.eks. må der tages små skridt!
man kan jo ikke ændre alt på 1/2 år vel...det tager tid!
Han er jo også nød til at have amerikaner med...så de ikke står ved krydset og ikke aner hvem der kørte dem over!

Omstrukturering tager tid - så'en er det!

Se bare hvor stille og roligt - Pia K får ændret alle danskeres holdninger!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 11:06   #6
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Omstruktureringer og ”små skridt”.
Som taget ud af munden på VKO , når også de går målrettet efter landets svage.
Mon ikke dem som står helt uden forsørgelsesgrundlag , allerede fra denne måned mener der er tale om ganske alvorlige skridt.

Hvis du hentyder til sygereformen , ja så er der måske nok tale om små museskridt i den rigtige retning. Men jeg har ærligt talt svært ved at se hvordan dette skulle retfærdiggøre fjernelsen af arbejdsløshedsunderstøttelsen , som mit indlæg handlede om.

Jeg forstår ikke nogen kan få sig selv til at forsvare/forklare dette tiltag , som er helt og aldeles usympatisk.
At riget fattes penge er ingen undskyldning , der er massevis af andre steder hvor der kan spares.

Sidst redigeret af halse; 01-12-2010 kl. 11:09.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 11:21   #7
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
USA har altid været hårde ved deres arbejdsløse. I USA er det et personligt problem at være arbejdsløs, da man ikke ville se det som et spørgsmål om efterspørgelse på arbejdskraft.

Det er også USA "vi" har fået ideen om aktivering fra.

Den kultur som USA har er efter min mening sindsyg og desværre også den vi ønsker i Danmark.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stigmatisering af psykisk syge, i Obama tale. Hva´nu Politik og Samfund 19 28-05-2013 20:50
Nye regler om kommunernes forpligtelse overfor fleksjobbere? svømmer Spørgsmål ang fleksjob 21 12-02-2013 17:39
Brutal kurs overfor langtidssyge i Kolding Hejdien Politik og Samfund 5 16-03-2010 15:39
Oplysningspligt overfor kommunen Trine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-01-2009 19:03
Udtale sig overfor pensionsnævn optimisme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-02-2007 00:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension