K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2011, 17:17   #21
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
tak til jer for jeres svar

Jeg ved snart hverken ud eller ind. Men jeg ved at når min krop siger stop, så er der ikke mere at komme efter den dag.
Og jeg ved at selv om jeg kun har jobbet 30 minutter, 50 minutter eller 120 minutter og kroppen siger: stop! så er det nytteløst at jeg holder pause for så at komme tilbage med "fornyet energi".

Een ting er at smerterne øges, i takt med at disse øges, så formindskes min hjernekapacitet også. Jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det ellers.
Men jo flere smerter, jo mindre kan jeg bruge min tankevirksomhed, min hukommelse svigter, mit syn driller, tinnitusen øges osv osv. Og det nytter ikke at jeg holder 1 times pause eller for den sags skyld 2 timer.

Jeg har dog ikke prøvet den model der hedder: gå på job, klare det du kan, gå hjem og hvil dig, kom tilbage på job og så videre. (altså hvis man siger en arbejdsdag er 8 timer og jeg skal forsøge at være effektiv 3-4 timer, så er jeg hjemme de timer jeg holder pause i)

Jeg stresser indvendig og kan ikke styre den stress. Det kan jeg ikke forklare, men dem der har prøvet det, ved hvad jeg mener.

Synes det er "nederen" som mine ville sige

Ville det være en idè at gå på nettet og google dine diagnoser, og så printe ud hvad du syntes kan forklare din jobkonsulent præcis hvad du mener, at når du kommer dertil hvor det bliver for meget, så er du færdig på jobbet for dèn dag og at det ikke hjælper dig at holde èn eller flere lange pauser. Med dit piskesmæld, som gør at du taber koncentration/glemmer, bliver stresset og sikkert frustreret også, så kan det måske være meget godt at printe en forklaring ud. En jobkonsulent har ikke forstand på sygdomme og deres indvirkning, og har sikkert heller ikke alle oplysninger der ligger i din sag. En jobkonsulent skal kun koncentrere sig om at hjælpe dig med et job og dine skånehensyn, og SKAL dælme lytte efter dig og hjælpe dig med en løsning på jobbet som DU kan leve med.

Men det er meget almindeligt, at nogle prøver forskellige "modeller" af i praktiktiden, nogle har brug for en fridag eller to, andre fordeler de 15 timer på andre måder.

Men at køre hjem, for at holde pause og så komme igen - dèn model har jeg godt nok aldrig hørt om.

Jeg syntes du bør tale med din læge, det er ok at holde de pauser man har brug for - men det er ikke ok, at du skal have det som beskrevet. Så må din læge sygemelde dig, indtil kommunen har fattet at de bør kigge på pensionsmuligheden.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 17:51   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Jeg har dog ikke prøvet den model der hedder: gå på job, klare det du kan, gå hjem og hvil dig, kom tilbage på job og så videre. (altså hvis man siger en arbejdsdag er 8 timer og jeg skal forsøge at være effektiv 3-4 timer, så er jeg hjemme de timer jeg holder pause i)
Jeg går ud fra, at du skriver dagbog når du er i afprøvning, og af dagbogen må det så fremgå, om du er "fit for fight" efter et par timers pause.

Mener du selv, at du vil kunne yde noget på en arb.plads hvis du arbejder i f.eks. 3 timer, går hjem og hviler i 2 timer, og så på arbejde igen.
Du skal jo stadig være i stand til, at have et liv efter arbejdet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 22:53   #23
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Nu ved jeg ikke, hvor længe, du har været ledig som fleksjobber, men når en fleksjobber har været ledig i 12 måneder og inden 18 måneder, skal de lave en "revurdering", hvor de skal lave en redegørelse. Bla. her skal de faktisk finde ud af, hvordan din arbejdsevne er. Og her er der nogle, som kommer i arbejdsprøvning. Men redegørelsen er vigtig. Jeg fornemmer, de glemmer, hvad redegørelsen egentlig går ud på.

Se denne brochure HK pjece om fleksjob på side 44 om opfølgning efter 12 måneder: http://www.e-pages.dk/hk/515/

Og her er et uddrag af loven, læs § 74C:
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=127214#K7Stk. 3. Grundlaget for vurderingen skal bestå af

(nedenstående hvad redegørelsen skal bestå af)

1) en redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne fortsat anses for varigt nedsat, og

4) en redegørelse for, at det er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.


Du kunne evt. printe paragraffen ud og vise den til din sagsbehandler og oplyse dem, at de ikke har nogen grund til at presse dig op i timer, så længe der ikke er nogen lov om det. For det kan du ikke - og bed dem om at gøre det som der står i § 74 C. hehe

Måske skulle du også lige høre din sagsbehandler ad, hvilken match, du står i. Og få endelig din læge med indover - hvis lægen mener, en arbejdsprøvning kun vil forværre dit helbred, så bør du næsten stå i match 3, så de ikke må sende dig ud i nogen aktiviteter. Det bør de tage hensyn til, synes jeg.

Det var lige mine tanker....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 09:46   #24
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Føler med dig. Kender det desværre så godt.
Garantere at Du også sover rigtig dårligt...Øv

Gør det Du orker, smil og meddel at Du jo gør dit bedste.
Så er der INGEN der kan brokke sig.
Kram.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 10:18   #25
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Tak igen

Jo jeg skriver dagbog (og har gjort det i hele forløbet), også selv om jeg går hjemme, for det har min læge bedt om. Han får en kopi pr. måned hvorpå jeg har skrevet mine smertetal. Han er nogenlunde tilfreds, når mine tal er 5 og derunder, men oftest ligger tallet på 6 eller 7.

Modellen med at arbejde i den tid jeg kan og så gå hjem for at komme igen, er som jeg har beskrevet, den eneste model jeg endnu ikke har afprøvet. Det er altså, trods alt , ikke jobkonsulenten der har sagt det (endnu)

Jeg vil lige kigge nærmere på det link med § der er sat ind, måske jeg kan "flække" noget sammen til ´ham konsulenten´

Min læge er altså med inde over min sag, jeg har også en advokat på som det første års tid var rigtig god, men det sidste 1½ års tid, har jeg ikke følt at hun var interesseret i min sag. Men på den anden side, hvad skal hun også stille op. Jeg overvejede, sammen med min kære husbond, at bede hende komme med til næste møde på jobcentret. Måske det ville hjælpe på jobcentrets forståelse...

Jeg ved det ikke, er i syv sind. Det er forfærdeligt gerne at ville men ikke at kunne. Som jeg ofte siger: Hvis jeg nu manglede en arm eller et ben, eller gik med hovedet under armen, så kunne man se hvad at "der er noget galt" , men disse "usynlige" sygdomme øv hvor er det altså træls

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbudt arbejde, dog på mindre timer end jeg er visiteret til! Mani Spørgsmål ang fleksjob 18 13-12-2011 12:47
Job færre timer end visiteret til Cillenolle Spørgsmål ang fleksjob 3 16-02-2011 20:32
Visiteret til fleksjob. Rikkesejer Spørgsmål ang fleksjob 7 16-12-2010 09:34
Kan man uddanne sig, når man er visiteret til flexjob på 20 timer? Novasmor Spørgsmål ang fleksjob 2 05-05-2009 13:30
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension