K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2010, 23:06   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Hvor meget hjælp kan man forvente af sin fagforening?

Jeg har meldt mig syg for en uge siden med henblik på flexjob.

Jeg har en fagforening med en socialrådgiver, som jeg er henvist til, men ikke har talt med endnu.

Hvor meget hjælp kan jeg få af sådan en?

Tror I jeg kan få ham til at tage med til møder med kommunen?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 23:15   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej nilla

hvis alt går som det skal, kan du få god hjælp af socialrådgiveren i din fagforening
du kan godt få vedkommende med som bisidder, skal bare tale med vedkommende om det osv.
socialrådgiveren kan hjælpe dig med love og pgr. skrivelse til kommune og det der må have med sagen at gøre.

ønsker dig held og lykke med din sag, håber du får den hjælp du måtte have brug for

der er også gode sager herinde, men desværre ikke dem der er flest af
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 23:22   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der findes både gode og dårlige fagforeninger...så det er svært at sige hvad du kan forvente dig...

Selv inden for samme fagforening kan der være stor forskel fra afdeling til afdeling....

Herinde høre vi om folk der får alt den hjælp man kan ønske sig....men vi høre desværre også om dem der intet hjælp får...

Så det er svært at sige...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 09:33   #4
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Indtil videre har de "syltet" mig i fagforeningen i 6 uger. Men igår aftes kom der pludselig en mail fra fagforeningen at de undskyldte at de havde haft rod i systemet, men nu skulle hun nok sørge for at jeg fik hjælp
Puha, håber han vil hjælpe
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 10:12   #5
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hej Nilla.

Som web skriver så er der forskel selv fra afdeling til afdeling inden for den samme fagforening, men jeg håber du er en af de heldige der rent faktisk får den hjælp du har brug for.

En god ide er, at du laver en klar aftale med socialrådgiveren/sagsbehandleren på fagforeningen om hvad du ønsker hjælp til og får underskrevet både en fuldmagt og mandatarerklæring. Førstnævnte er til at vedkommende kan få en kopi af din sag fra kommunen, sidstnævnte er at din pågældende fagforening kan køre en sag for dig.

Hvor meget hjælp man får kommer selvfølgelig også an på hvordan ens sag kører på kommunen og det kommer også an på hvor engageret den socialrådgiver/sagsbehandler man får på fagforeningen er.

Jeg har oplevet på en stor LO-fagforening at de var nul og en dyt interesseret i at hjælpe mig og det var tiltrods for jeg havde været medlem i mere end 15 år. Så skiftede jeg til en af de gule (og meget udskældte) og jeg har nu i et år haft fagforeningen på sidelinjen. I perioder mere tavs end andre, men de er der når det gælder.

Du kan sagtens få vedkommende med som bisidder ved samtaler, det er faktisk meget almindeligt. I det hele taget er fagforeningen en god sparringspartner at have, hvis kemien vel og mærke er der mellem ens sagsbehandler og en selv.

Men, jeg vil så sige - og her taler jeg af erfaring - det er begrænset hvor meget magt ens fagforening har overfor kommunen når ens sag kører... uanset om den kører godt eller skidt. Hverken du eller din fagforening har nogle sanktionsmuligheder overhovedet, det er KUN når kommunen fx ikke forlænger dine sygedagpenge eller på anden måde beviseligt ikke overholder loven, at der kan gøres noget... nemlig i form af at klage.

Men, derfor er det alligevel ret godt at have sin fagforening med i ryggen, for mit vedkommende har min sagsbehandler lagt pres på kommunen flere gange og har endda talt med kommunen fordi jeg er gået i baglås osv.
Min sagsbehandler har også her - inden hun gik på påskeferie - igen haft fat i struben på kommunen og gjort dem bekendt med, at de ikke overholder loven omkring opfølgningssamtaler. Så på den måde er det ret godt at have sin fagforening bag sig til at knurre lidt når kommunen er på vej ud i gråzonerne. Der er det som om det får kommunerne til at ryste lidt mere i bukserne når det er en fagforening der siger noget end når det er borgeren selv.

Et sidste tip er, at I aftaler konkret hvordan jeres kommunikation skal være, pr. mail, telefon osv. Om du skal sende alle mails/breve til kommunen videre til fagforeningen som orientering. At få på plads hvad af papirer etc du selv får tilsendt du skal sende kopi af til fagforeningen osv. Det er en rigtig god ide at have de ting på plads, så der opstår så lidt kommunikationsbrister som muligt.

Håber du kan bruge mit input til noget
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 26-03-2010 kl. 10:15.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 10:16   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Hej Nilla.

Som web skriver så er der forskel selv fra afdeling til afdeling inden for den samme fagforening, men jeg håber du er en af de heldige der rent faktisk får den hjælp du har brug for.

En god ide er, at du laver en klar aftale med socialrådgiveren/sagsbehandleren på fagforeningen om hvad du ønsker hjælp til og får underskrevet både en fuldmagt og mandatarerklæring. Førstnævnte er til at vedkommende kan få en kopi af din sag fra kommunen, sidstnævnte er at din pågældende fagforening kan køre en sag for dig.

Hvor meget hjælp man får kommer selvfølgelig også an på hvordan ens sag kører på kommunen og det kommer også an på hvor engageret den socialrådgiver/sagsbehandler man får på fagforeningen er.

Jeg har oplevet på en stor LO-fagforening at de var nul og en dyt interesseret i at hjælpe mig og det var tiltrods for jeg havde været medlem i mere end 15 år. Så skiftede jeg til en af de gule (og meget udskældte) og jeg har nu i et år haft fagforeningen på sidelinjen. I perioder mere tavs end andre, men de er der når det gælder.

Du kan sagtens få vedkommende med som bisidder ved samtaler, det er faktisk meget almindeligt. I det hele taget er fagforeningen en god sparringspartner at have, hvis kemien vel og mærke er der mellem ens sagsbehandler og en selv.

Men, jeg vil så sige - og her taler jeg af erfaring - det er begrænset hvor meget magt ens fagforening har overfor kommunen når ens sag kører... uanset om den kører godt eller skidt. Hverken du eller din fagforening har nogle sanktionsmuligheder overhovedet, det er KUN når kommunen fx ikke forlænger dine sygedagpenge eller på anden måde beviseligt ikke overholder loven, at der kan gøres noget... nemlig i form af at klage.

Men, derfor er det alligevel ret godt at have sin fagforening med i ryggen, for mit vedkommende har min sagsbehandler lagt pres på kommunen flere gange og har endda talt med kommunen fordi jeg er gået i baglås osv.
Min sagsbehandler har også her - inden hun gik på påskeferie - igen haft fat i struben på kommunen og gjort dem bekendt med, at de ikke overholder loven omkring opfølgningssamtaler. Så på den måde er det ret godt at have sin fagforening bag sig til at knurre lidt når kommunen er på vej ud i gråzonerne. Der er det som om det får kommunerne til at ryste lidt mere i bukserne når det er en fagforening der siger noget end når det er borgeren selv.

Et sidste tip er, at I aftaler konkret hvordan jeres kommunikation skal være, pr. mail, telefon osv. Om du skal sende alle mails/breve til kommunen videre til fagforeningen som orientering. At få på plads hvad af papirer etc du selv får tilsendt du skal sende kopi af til fagforeningen osv. Det er en rigtig god ide at have de ting på plads, så der opstår så lidt kommunikationsbrister som muligt.

Håber du kan bruge mit input til noget
Jamen det kan jeg, tusind tak
Jeg vil helst at al kommunikation er via mail og desværre sidder fagforeningens socialrådgiver i KBH og jeg sidder i Århus Men hvis bare han holder styr på at de overholder reglerne osv. Jeg husker ikke så godt mere og har svært ved at læse pga. dobbeltsyn og sløring, så jeg ved lige hvad jeg kan bruge ham til
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 10:27   #7
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Jamen det kan jeg, tusind tak
Jeg vil helst at al kommunikation er via mail og desværre sidder fagforeningens socialrådgiver i KBH og jeg sidder i Århus Men hvis bare han holder styr på at de overholder reglerne osv. Jeg husker ikke så godt mere og har svært ved at læse pga. dobbeltsyn og sløring, så jeg ved lige hvad jeg kan bruge ham til
Det burde ikke være noget problem, at han sidder i KBH og du i Århus.

Jeg sidder i O'ense og min sagsbehandler sidder i Esbjerg. Vi har aldrig mødt hinanden face to face i det år hun har hjulpet mig, vi kommunikerer mest pr mail og nu har jeg så stor tillid til hende, at vi også taler i telefon.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 12:26   #8
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Desværre er jeg med på den vogn, der IKKE får hjælp af fagforeningen. Simplethen fordi jeg blev indmeldt i den EFTER jeg blev sygemeldt. Så selv om det var da jeg stadig fik løn fra min gamle arbejdsplads, kan de kun hjælpe mig med MEGET få ting - og slet ikke anke, klager, breve eller andet.

Så jeg kæmper alene. Om det havde været anderledes, hvis jeg havde valgt en ikke-gul fagforening ved jeg ikke. Socialrådgiveren er meget venlig, men hun kan bare ikke gøre noget pga lovgivning....
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 13:49   #9
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Desværre er jeg med på den vogn, der IKKE får hjælp af fagforeningen. Simplethen fordi jeg blev indmeldt i den EFTER jeg blev sygemeldt. Så selv om det var da jeg stadig fik løn fra min gamle arbejdsplads, kan de kun hjælpe mig med MEGET få ting - og slet ikke anke, klager, breve eller andet.

Så jeg kæmper alene. Om det havde været anderledes, hvis jeg havde valgt en ikke-gul fagforening ved jeg ikke. Socialrådgiveren er meget venlig, men hun kan bare ikke gøre noget pga lovgivning....
Det havde ikke gjort den store forskel om du havde valgt en gul eller fagforening under LO, har en bekendt der meldte sig ind i en LO-fagforening lige efter hun blev sygemeldt og de ville heller ikke hjælpe hende. Og det simpelthen fordi skaden var sket FØR indmeldelse.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 17:07   #10
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Det havde ikke gjort den store forskel om du havde valgt en gul eller fagforening under LO, har en bekendt der meldte sig ind i en LO-fagforening lige efter hun blev sygemeldt og de ville heller ikke hjælpe hende. Og det simpelthen fordi skaden var sket FØR indmeldelse.
ØV da!!! Jamen så må jeg nøjes med at glæde mig over jeg ikke betaler "fuld" pris for en hjælpe organistation, der IKKE kan hjælpe mig
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget er nok ? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 16 12-02-2013 08:53
Hvor længe kan jeg forvente sygedagpenge? odense Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 08-02-2012 13:32
hvor længe kan man forvente at skulle vente... malenemuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 30-06-2011 09:46
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13
Hvor meget for i i løn. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 30-01-2007 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension