K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2008, 12:26   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
sygedagpenge-ledighedsydelse

Mine sygedagpenge stopper her sidst i december , har så lige fået at vide af min sagsbehandler at jeg overgår til ledighedsydelse fordi jeg ikke er afklaret i forhold til fleksjob da jeg kun har 10 timer om ugen er det den rigtige fremgangsmåde ?

Jeg trode at enten var det ja eller nej til fleksjob ? , hvorlænge må det tage med de arbejdprøvninger ?

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 12:30   #2
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Så vidt jeg har forstået, så kan man da først få ledighedsydelse når man er visiteret til fleks, men jeg har måske misforstået noget?
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 12:56   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Jeg tror du har misforstået din sagsbehandler, man får ikke ledighedsydelse FØR man er visiteret til fleksjob. Der er jo den mulighed at du bliver visiteret fra den dato dine sygedagpenge stopper, og derfor overgår til ledighedsydelse....du er sikkert afklaret, på den måde at du er fundet egnet til fleksjob, og først når det endelige fleksjob er der, så bliver det afklaret præcis hvor mange timer du kan i dèt specifikke job.

Prøv at ringe igen til din sagsbehandler, det er nemt at misforstå reglerne...og så spørg`om du ER visiteret når dine sygedagpenge udløber....er du det, så overgår du direkte til ledighedsydelse.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 13:14   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af baldur Se meddelelser
Mine sygedagpenge stopper her sidst i december , har så lige fået at vide af min sagsbehandler at jeg overgår til ledighedsydelse fordi jeg ikke er afklaret i forhold til fleksjob da jeg kun har 10 timer om ugen er det den rigtige fremgangsmåde ?

Jeg trode at enten var det ja eller nej til fleksjob ? , hvorlænge må det tage med de arbejdprøvninger ?

mvh baldur
De kan ikke stoppe dine sygedagpenge og sætte dig på ledighedydelse før du er helt afklaret og udredt...

som andre også skriver så lyder det for mig som om du har misforstået noget eller at kommune laver et eller andet som ikke er helt i orden...

Hvis jeg var dig så ville jeg også kontakte sagsbehandleren ikke på telefon men på skrift ..

hvis dine sygedagpenge stopper sidst i december så skal der foreligge en skriftlig afgørelse om det samt en ankevejledning og en beskrivelse af hvad der nu skal ske..


det vil sige at der på den skal stå at du overgår til ledighedydelse eller at du skal søge kontanthjælp gør der det ?

Jeg ville med det samme skrive til sagsbehandleren da det hele jo er lige ved at ske .. i sygedagpenge loven står der ...


Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Det lyder som om du er midt i forløbet men at de endnu ikke har besluttet sig for fleksjob pga for få timer og så er der ingen afklaring .. og dermed er du ikke visiteret til fleksjob og så risikere du at du i det nye år får frataget den ledighedydelse igen hvis du feks får en ny sagsbehandler der opdager fejlen ..

Så jeg ville helt klart skrive til hende og spørge ind til hvad det betyder at du nu skal på ledighedydelse er det fordi du er visiteret til fleks er du det så er den god nok, er det ikke det ja så burde de forlænge dine sygedagpenge ...
  Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 15:50   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

Tak for svar alle.

Jeg er helt sikker på at min sagsbehandler sagde :at jeg overgår til ledighedsydelse uden at værre visiteret til fleksjob ,jeg vil modtage parpirene og blanketer en af de nærmeste dage ,hun sagde også at jeg ville få en ny sagsbehandler når jeg er overgået til ledighedsydelse.


En Århus historie måske.



mvh balur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 19:42   #6
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Når du er overgået til ledighedsydelse, så for man altid ny sagsbehandler..
så du må være godkendt til flex.. ellers er der noget galt.

Hilsen Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 19:20   #7
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej alle

Min sagsbehandler siger at jeg ikke er færdig visiteret til fleksjob ,men at jeg overgår til ledighedsydelse i det nye år ,jeg har været iarbejdsprøvning 10 timer om ugen i 3 måneder ,jeg har bedt om en skriftlig forklaring på dettre forventer at få den i morgen eller lørdag .

For jeg skal melde mig ud af fagforegningen og ind i fleksydelses ordningen hiv jeg overgår til fleks.

Men jeg kan se mange af jer som har svaret sætter spørgsmåltegn ved en måde det forgår på.

Masnge tak for svar mvh balur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 20:45   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej baldur ...bed om at få det på skrift...for det lyder da mærkeligt....

Men igen... alt er mærkeligt i disse tider...så hvis du er visiteret til fleks uden at være visiteret så TILLYKKE men jeg ville bed om det på skrift så jeg havde et bevis på det...

du skal ikke melde dig ud af fagforeningen det er ikke et krav...jeg vil foreslå dig at blive ved med at være medlem af fagforeningen men ikke a kassen...men jeg ville vente til jeg har et bevis på jeg er visiteret til fleksjob på skrift fra kommunen...


Sidst redigeret af Stella; 18-12-2008 kl. 20:48.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 23:58   #9
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

Sådan kan det også skrives : jeg er i arbejdsprøvning ,mine sygedagpenge udløber i december ,min sagsbehandler har fortalt mig at jeg overgår til ledighedsydelse i det nye år da jeg ikke er færdig afklaret ( arbejdsprøvet )

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fra sygedagpenge til ledighedsydelse??? bumb Spørgsmål ang fleksjob 1 02-02-2013 20:00
Fra sygedagpenge til ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 24-09-2012 17:29
sygedagpenge/ledighedsydelse trunte Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 13-03-2011 02:03
Fra sygedagpenge til ledighedsydelse ? Cillenolle Spørgsmål ang fleksjob 1 23-10-2010 09:29
Fra sygedagpenge til første ledighedsydelse Susanne 53 Spørgsmål ang fleksjob 3 24-09-2010 22:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension