K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2011, 20:11   #11
Stinna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
Stinna er ny på vejen
LUM og anna gw

selv min vaskemasine er brudt sammen ok man ska være glad for man har haft en..

jeg vasker 30 og 60 alt afhængig af indholdet..
sengetøj på høj og undertøj og karklude...
andet på 30 eller 40

men var det bare det - nu går jeg på møntvasken.

Men var det bare det - jeg sover uregelmæssigt glemmer at spise og drikke vædske osv...
men jeg vil stramme mig op stramme mig an.

jeg får svimmelhedsanfald - men..
Jeg vil gøre mig umage endnu engang.
Jeg er optimistisk. Der er jo ikke andet for.
Stinna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 21:39   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Naturligvis får du svimmelhedsanfald når du ikke får nok mad og drikke - især sidstnævnte.

Du har helt sikkert behov for hjælp i hjemmet. Jeg krydser virkelig fingre for dig

MEN - det positive er, at du har stor indsigt i situationen, du er virkelig reflekteret. Det er et rigtig godt udgangspunkt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 22:04   #13
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej igen Stinna!

Tak for respons på indlæg!

Her vil jeg følge op på nogle punkter i dit indlæg i eftermiddag:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stinna Se meddelelser

1. Så ville de hidkalde VISO, efter møde i januar...

Du må som borger gerne selv kontakte VISO - som er Servicestyrelsens Videnscenter om handicap og socialpsykiatri - om din sag - og få råd:

Kontakt til Servicestyrelsens VISO-medarbejdere:

Edisonsvej 18
5000 Odense C
Tlf.: 72 42 37 00
E-mail: [email protected]


2. I morgen går jeg til borgerrådgiveren, hvor jeg har aftalt møde...

God idé!

Læs evt. her om en sag med vigtig støtte hos borgerrådgiver:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15308&page=8


3. Jeg er sendt på kontant efter mirakuløst mange år på sygedagpenge men når de ikke har fortalt mig hvad jeg så skal når ressourceplanen ikke holde i den form de har udformet den - når de selv skriver jeg er uden arbejdsmarkedsperspektiv og har været igennem 2 arbejdsprøvninger og en revalidering hvor jeg brød sammen...

Det lyder som om du skulle have været visiteret til fleksjob eller førtidspension - ikke til kontanthjælp - jf. Helsingørdom:

http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Læs og forstå Helsingørdom - og tal med borgerrådgiver om Helsingørdom i relation til din sag - i morgen!


4. Min læge og min psykiater er forstående også - det er godt.

Ja - det er vigtigt!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 22:35   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Stinna,

Godt du kom på K10 Du har gode folk på din tråd, dejligt.

Jeg vil blot foreslå dig evt. at anmode din læge om at få en ny psykiater, det lyder ikke som om ham du har hjælper så forfærdeligt meget ?!

Jeg formoder at en af dine lidelse er angst, hvad medicineres du med ?

Det holder jo ikke at du skal til en psykiater et par gange om mdr. der bare siger "at det nok skal gå". Jeg har heller ikke megen terapi ved min psykiater, men han er trods alt forstående og evt. foreslående til alternativer når/hvis jeg føler brug herfor.

Held og lykke Stinna.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 23:14   #15
Stinna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
Stinna er ny på vejen
Hej Katharina,

Endnu engang mange tak for gode råd

Jeg tager det hele med til borgerrådgiveren.

En veninde sige lige til mig, efter jeg har læst afslag her til aften - om det ene og andet og ikke mindst udsmidning af sygedagpenge ophør af sygedagpenge - så at sige -

min veninde sige at det er grotesk at de i sygedagpenge siger, i brevet - det som om det er en forbrydelse, at jeg er uden arbejdsmarkedsperspektiv, som om det er mig der bare har fået en fiks idé, sådan beskriver de det rent sprogligt og sidder alt andet overhørigt - ikke mindst den kendsgerning at de har ladet mig sejle min sø i så mange år for blot at give mig selv skylden på den måde, uden at erkende deres egne fejl og at det i sig selv er udtalt invaliderende at være uden for arbejdsmarkedet i så lang tid..

Min veninde siger tvært om - at det ganske enkelt bare er mig der er realist - ydermere understreger hun overfor mig, det groteske og urimelige i at de bruger overfor mig, at jeg i 2009 efter næsten 8½ år udenfor arbejdsmarkedet, igen er realist og siger til dem jeg er i revalidering hos, at jeg ikke kan garantere, om jeg kan klare arbejdet. Det bruger kommunen så at sige sprogligt imod mig. Kommunen siger de citere fra hvad kommunens anden aktør har sagt at jeg har sagt - og ja selvfølgelig kunne jeg ikke garantere noget efter 8½ år og al den sygdom.

De ville sammen med kommunens anden aktør tvinge mig til udelukkende at sige ja ja, det fik jeg at vide slet skjult, det var bedst sådan, jeg kan klare det hele(efter 8½ år med alvorlig sygdom og uden for arbejdsmarkedet...) og der hvor jeg kom hen, der gjorde de således også regning uden vært, igen som mange andre, på trods af at jeg sagde jeg ikke var sikker på, at jeg kunne klare det - jeg kunne ikke sige med 100% sikkerhed at jeg kunne klare det - men jeg ville gøre mig bedste(og det gjorde jeg så i en sådan grad at jeg gik ned på det relativt hurtigt). Og på en god dag kan det se lyserødt ud, når jeg strammer mig op. At jeg så falder kvæstet om lige bagefter og spiser vingummier til aftensmad og alt andet sejler og jeg sover resten af tiden. Det var kun støttekontaktpersonen der så det. Men det har de også lige glemt at skele til. At min læge sagde han ALDRIG i de 25 år han har set mig har set mig så langt ude af en tangent - det ænsede kommunen heller ikke lige endsige hæftede sig ved på nogen som helst måde.

Men fordi jeg så brød på arbejdspladsen(faktisk i en telefon måtte jeg aflyse en dag) så sammen kunne de så ikke bruge mig og vendte i løbet af et døgn på en tallerken - og jeg fik aldrig nogen opfølgende samtale eller afsluttende samtale, som de ellers i ugen efter havde lovet mig. Jeg var der heller ikke mere end tre gange om ugen i tre uger eller en lille måned tre fire timer lidt fordelt efter hvad der var af møder ect..
Men kæden knak fuldkommen.

Jeg er bare blevet behandlet som L O R T på en flue
og nu er rollerne byttet, jeg er fluen - og jeg ryster deres eget kommunale **** af lige ned på diverse ansvarlige skrivebord. Man tror ikke sine egne ører som årene går. Det er ikke småting man oplever og høre om.

..og jeg håber der trods alt er nogle der har det ret råddent over det - jeg synes i hvert tilfælde de har opført sig som uempatiske idioter set i bakspejlet, og jeg er selvfølgelig blevet ret porøs og psykisk sårbar efter alle de år med uempatiske udspekulerede idioter, der bare udnytter folk som jeg i flæng., selvom jeg også kan lyde som en hårdkogt banan

Jeg ville gerne sige - pyt det har ikke haft noget at sige - men det kan jeg desværre ikke.
Situationen - regnestykket - facit - stirre mig lige i øjnene her - nu som jeg sidder på toppen af mit kaos - lige nu og ikke har den fjerneste idé om noget som helst, uden at jeg dog tror, at jeg er blevet patelogisk medicinkrævende deprimeret, hvilket i sig selv også må siges at være en slags mirakel.....min psykiater der fungerer som en slags forsinket fadersymbol for mig, han siger det skal nok blive bedre, når det hele falder på plads. Det sætte jeg så min lid til.

Han satser stærkt på, at jeg får medhold fra beskæftigelsesankenævnet - ellers ryger den til ombudsmanden, de sidder faktisk allerede på spring har jeg indtryk af og der er en rar dame jeg allerede har mødt forståelse fra, så der synes at være en slags håb endnu og hvis det ikke hjælper ryger den i retten.
Den tja min sag...det er svært at tænke det er mig det hele. Jeg er meget træt af det..

Jeg har aldrig interesseret mig for navneforandring og deslige, men det er ligefør jeg har lyst til at ændre navn...der er lidt for mange kedelige kommunale breve med et vist navn på. Jeg er faktisk i smug begyndt at kalde mig noget andet. Det hjælper ligesom lidt på psyken sådan helt spøjst, men effektivt i en håndevending..

Mvh
S - som svimlende soptimistisk siraf
fantasi og humor - uden det var livet nok endnu sværere
Stinna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 23:20   #16
Stinna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
Stinna er ny på vejen
Hej Enteneller tak for opbakning også dig

jeg har ingen psykiatrisk diagnose som sådan - men spørger du mig har jeg nok en rem af noget autismespektrum jeg har formået at kompensere for før jeg fik et hovedtraume...
men alvorlige hovedtraumer har også mange sammenfald ret problematisk som adhd og specialt da hvis man har mere end to brikker og traumet sidder lige i kusken - fx frontalt til højre...

Ingen medicin og min psykiater er bare en klog rar mand, jeg er eget tilfreds man hans virke i forhold til mig. Men ja min eks siger også - langt ude du ikke er nået længere - du lever som en 70 årig og kan ikke en skid...sådan var du ikke for bla bla år siden...

Sådan er det men det skyldes ikke noget jeg kan medicineres for - det er langtidsstress, posttraume over fejldiagnoser - trætbarhed svimmelhed koncentrationsproblemer støjfølsomhed tinnitus osv..

mvh
S
Stinna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 23:24   #17
Stinna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
Stinna er ny på vejen
Tak for opbakning igen igen, og ja jeg skal huske at drikke vædske - men en af mine sygdomme har gjort at jeg har fået et lidt anstrengt forhold til at lade vandet så at sige..

som jeg sidder her og skriver på en bølge af opbakningsoptur - lige så dårlig er jeg til at sætte grænser for hvornår jeg skal holde pause - drikke vædske osv...jeg bliver så ivrig som en marathonløber derudaf..og så pufffff - ryger al luft af ballonen og jeg kravler i seng og orker knapt tage sko af..

jeg gør mit bedste og tak for råd endnu engang
Stinna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 00:10   #18
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Stinna -tak for respons på indlæg igen!

Jeg har igen udvalgt punkter i dit oplæg, jeg vil kommentere:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stinna Se meddelelser

1. Jeg tager det hele med til borgerrådgiveren.

Som sagt lyder det som om du skulle have været visiteret til fleksjob eller førtidspension - ikke til kontanthjælp - jf. Helsingørdom:

http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Så: Læs og forstå Helsingørdom - og tal med borgerrådgiver om Helsingørdom i relation til din sag - i morgen!


2. Det var kun støttekontaktpersonen der så det. Men det har de også lige glemt at skele til...

Har du selv kopi af hendes beskrivelse? Så giv kopi af den til din sag i kommunen, og bed om at få dens konklusion indarbejdet i ressourceprofil.

4. At min læge sagde, han ALDRIG i de 25 år han har set mig, har set mig så langt ude af en tangent - det ænsede kommunen heller ikke lige endsige hæftede sig ved på nogen som helst måde.

Vigtig opbakning og forståelse fra egen læge - hører jeg! Bed egen læge om bedst mulig støtte i din sag - ved kopi af journalnotater om nye oplysninger om dit helbred - at have med til kommune - og bede om at få vedlagt din sag og indarbejdet i din ressourceprofil.

5. Jeg er selvfølgelig blevet ret porøs og psykisk sårbar efter alle de år med uempatiske udspekulerede idioter...

Har du talt med psykiater herom - så han kan måske beskrive dette - og give dig journalnotat med til kommune herom - som støtte i din sag.

6. Min psykiater, der fungerer som en slags forsinket fadersymbol for mig, han siger det skal nok blive bedre, når det hele falder på plads. Det sætter jeg så min lid til.

Godt at høre!

7. Han satser stærkt på, at jeg får medhold fra beskæftigelsesankenævnet - ellers ryger den til ombudsmanden, de sidder faktisk allerede på spring har jeg indtryk af og der er en rar dame jeg allerede har mødt forståelse fra, så der synes at være en slags håb endnu...

Så psykiater støtter med fokus på struktur og perspektiv og optimisme i din sag!

Sidst redigeret af Katharina; 01-03-2011 kl. 01:03.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 08:39   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Selv Miljøstyrelsen siger, at man kan vaske ved 30 og 40 grader.
Jeg vasker da (naturligvis) viskestykker og karklude samt for det meste sengetøj og håndklæder ved 60 grader, men konsekvent at vaske ved 65 grader er da både skidt for miljøet, for elregningen og for tøjet.
Ja det har de gjort i mange år, men nu er de kommet i tanke om at vi vasker ved for lave temperaturer fordi de ikke dræber det der skal dræbes, de har lige kørt en kampanje med det i tv også.

Men det kunne jeg da godt have fortalt dem, ville blive konsekvensen af de masive kampanjer for at få os til at vaske ved lave grader, for 60 grader er ikke nok.... De glemte bare lige at fortælle at man ved hver 2. - 3. vask bør vaske ved normale temperaturer, så går man ikke galt i byen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 09:04   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du er selv ovre i autismespektraet lidt sjovt for jeg sidder altså og tønker ADHD ell (som er i det spektrum)
Det er altså vigtigt du får undersøgt, prøv lige at gå ind på adhd.dk og læs et par af deres foldere.
Hvis det klinger, så er det af sted til læge igen igen, og bede om en udredning hos en psykriater. Her er det dog en god ide lige at ringe til foreningen først og spørge hvem de vil anbefale, til en lidt bredere udredning, og bed om navne på nogen i sygesikringen de er nemlig gratis for dig at benytte, så længe du har en henvisning fra din læge.

Hvor læge er det siden at du fik afslag på FP, jeg spørger fordi jeg er i de samme baner som Kat, med Helsingør dommen, men også fordi det du oplyser minder en del om min egen sag (altså det omkring selve sagen, ikke omkring den mere private side)

Måske det var en ide for dig, at få sendt en §17 forandliggende FP ansøgning af sted, dog tror jeg det er vigtigt at der lige bliver samlet sammen på nogle ting før du gør det.
Formålet vil være at få dig videre i systemet, og få rydet op i din sag, for du vil rimelig sikkert få afslag på FP, både fra kommunen men også fra ankenævnet. Men som jeg skrev, er en fleksvisitation et skridt i den regtige retning.

Noget af det jeg tænker der lige skal på plads, er at du FORLANGER at få din ressourceprofil opdateret, og der i får lavet en liste ud fra de lægelige dokumenter, med skånebehov, lige så skal du have lavet din egen liste med skånebehov, altså de ikke dokumenterede, fordi sådan en liste er overskulig, OG fordi kommunen faktisk har pligt til at fortælle hvilke jobs de mener du kan varetage ud fra dine skånebehov, i et afslag på FP (de fleste kommuner er bare ikke særlig gode til at få det skrevet i deres FP afslag, min egen inklusiv)

Når man så anker sådan et afslag, ryger hele sagen til ankenævnet, der vil de så se hele din sag i gennem, og påpege fejl og mangler... de vil simbelthen forlange at der bliver rydet op, godt nok vil det betyde en hjemvisning (ommer søde kommune) men det at få rydet op, virker til, også for din sag at være en rigtig god ide.

Som jeg skrev i første indlæg, er man ikke enig i en afgørelse så skal man altid anke, lige meget hvad kommunen så end sider og fortæller en, for ofte siger de nemlig at man vil få afslag at det ikke kan betale sig og bla bla bla, netop for IKKE at få os til at anke.

Hamrende smart taktik, for kan de nu få 8 ud af 10 til at hoppe på den, så er det faktisk rigtig mange penge sparet.

Må jeg være så fri... jeg bliver noget forvirret over at du blander tingene lidt sammen, altså din sociale sag er en ting, og din sag omkring hjælp i hjemmet er altså en anden, de 2 ting har ikke direkte noget med hinanden at gøre, de berøre hinanden, det er jeg klar over, men det ene giver altså ikke automatisk det andet, sådan er systemet altså nu en gang, og det er vi he inde også nød til at svare dig ud fra, så hvis du føler at vi ikke reagere på tingene omkring hjemmefronten, er det altså derfor... det er et helt kapittel for sig.
Altså jeg kan godt forstå at du blander tingene sammen, for, for dig hænger det utvilsomt sammen, men i forhold til kommunen er det bare vigtigt at du forstår at adskilde tingene, for i systemet hænger det netop ikke sammen, og for os her inde, risikere du bare forvirring, fordi vi har vennet os til at det netop er 2 forskellige ting.
Måske det vil være en ide, at tage det ene i en farve (skrive i fx grønt) og det andet i en anden (fx sort) eller tage det i 2 seberat tråde, hvor du så linker til den anden tråd (det sidste er nok for, forvirende for dig, også fordi du tydligvis har et stort behov for at få læsset af, et behov, jeg altså udmæeket er med på)

At VISO skal ind over, er noget positivt, har du prøvet selv at kontakte dem?? Hvis ikke vil jeg klart råde dig til det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kontant hjælp? elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 29-04-2013 14:18
Kontant hjælp? Trex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 19-10-2012 05:40
dr1, kontant og sygedagpengestop østerbro Politik og Samfund 25 01-03-2011 00:02
Kontant Formue mus0025 Alt det andet 14 20-05-2010 21:01
Kontant Maj-Britt Alt det andet 0 26-08-2008 09:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension