K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2015, 21:39   #1
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Fra revalidering til sygedagpenge

Hej alle I fantastiske mennesker.

Jeg har nogle spørgsmål som jeg søger svar på.

Situationen kort

Sygemeldt siden marts 2012. Opsagt og fratrådt arbejde 1.7.2012. Herefter på sygedagpenge og div. Forlængelser. Ved møde i rehabiliteringsteam blev der bevilget jobtræning/praktik i 18 måneder. Disse 18 måneder startede 1. juni 2014 og udløber iflg. revalideringstilkendelsen 30. november.

Skal for rehabiliteringsteamet igen til januar.

Spørgsmål 1:
Når/ hvis revalideringsydelsen stopper 30. november, bliver man så varslet som ved stop af sygedagpenge i henhold til retssikkerhedsloven, eller opdager man bare sidst i december at der ingen penge går ind på kontoen?

Sagsbehandler sagde ved et møde i oktober at revalideringen stopper, og at den ikke kan forlænges. Der er ikke modtaget noget på skrift endnu om at revalideringsydelsen stopper.

Spørgsmål 2:
Sagsbehandler sagde også at sygedagpenge evt. kunne genoptages hvis man via a kasse stadig er dagpengeberettiget når revalideringsydelsen stopper.

Er der nogen herinde der har prøvet dette, altså komme fra revalideringsydelse og tilbage på sygedagpenge? Der er iflg. A kasse fortsat dagpengeret.

Jeg vil meget gerne høre om der er nogen der vil dele erfaringer.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2015, 10:01   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør evt tjekke med fagforeningen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2015, 11:40   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
ja og tjek op med din a-kasse, der er inde i netop din situation.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2015, 11:46   #4
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Spørgsmål 1.
”Mens man deltager i revalidering, kan man få revalideringsydelse”.
Citat fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering
http://star.dk/da/Ydelser-og-ferie/Delpension.aspx

Når revalideringsforløbet afsluttes, mister man retten til revalideringsydelse.

Spørgsmål 2.
Frederikshavns Kommune fortæller om reglerne.
”Hvis du efter overstået uddannelse/endt revalidering ikke er kommet i arbejde, kan du enten kontakte en a-kasse og undersøge, om du ved eventuelt medlemskab er berettiget til dagpenge, eller du kan kontakte kommunen og undersøge, om du er berettiget til kontanthjælp.
Hvis du ikke kan komme i arbejde, fordi du har en varig funktionsnedsættelse, kan du i dialog med kommunen få afklaret, om du opfylder betingelserne for at få et fleksjob”.

Citat fra Frederikshavns Kommunes hjemmeside.
http://frederikshavn.dk/Sider/Revali...2-b12e5d932a5d
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2015, 12:44   #5
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser

Skal for rehabiliteringsteamet igen til januar.

Spørgsmål 1:
Når/ hvis revalideringsydelsen stopper 30. november, bliver man så varslet som ved stop af sygedagpenge i henhold til retssikkerhedsloven, eller opdager man bare sidst i december at der ingen penge går ind på kontoen?

Sagsbehandler sagde ved et møde i oktober at revalideringen stopper, og at den ikke kan forlænges. Der er ikke modtaget noget på skrift endnu om at revalideringsydelsen stopper.

Mvh. Susanne
Jeg har prøvet det samme...

Jeg fik bevilliget revalidering i et halvt år (praktik/jobtræning/arbejdsprøvning)

Min revalidering blev stoppet før tid (blev fritstillet den sidste måned) og med 3 måneders ventetid til rehab.-mødet var jeg også mega nervøs for min "løn"
Jeg krydsede fingre hver måned og pengene gik heldigvis ind men om det bare er min kommune der var flink eller det er almindelig praksis ved jeg ikke.

Håber det samme sker for dig for det er jo netop hos rehab.-teamet at din fremtidige "løn"-indplacering bliver besluttet.

Måske der er nogen herinde der kan hjælpe dig med at finde noget om at revalideringsydelsen skal varsles stoppet, før den rent faktisk stopper.

Hilsen Moi

Sidst redigeret af Moi; 18-11-2015 kl. 12:54.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 21:21   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Jeg har prøvet det samme...

Jeg fik bevilliget revalidering i et halvt år (praktik/jobtræning/arbejdsprøvning)

Min revalidering blev stoppet før tid (blev fritstillet den sidste måned) og med 3 måneders ventetid til rehab.-mødet var jeg også mega nervøs for min "løn"
Jeg krydsede fingre hver måned og pengene gik heldigvis ind men om det bare er min kommune der var flink eller det er almindelig praksis ved jeg ikke.

Håber det samme sker for dig for det er jo netop hos rehab.-teamet at din fremtidige "løn"-indplacering bliver besluttet.

Måske der er nogen herinde der kan hjælpe dig med at finde noget om at revalideringsydelsen skal varsles stoppet, før den rent faktisk stopper.

Hilsen Moi
Tak for svar.

Det er bare et spørgsmål om man tør vente og se om ydelsen går ind. Hvis pengene ikke kommer ultimo december er det for sent at søge boligsikring for december. Det er også for sent at prøve at komme retur til sygedagpengene fra 1. december når december måned er gået.

Jeg håber der er flere der vil dele deres erfaringer med mig.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 23:35   #7
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvis du har været medlem a A kasse uafbrudt under sygdom og revalidering og fik dagpenge ret inden du mistede arbejde og du nu er erklæret rask af læge, får du dagpenge efter revalidering er stoppet. Jeg har selv fået bekræftelse af A kasse.
Hvad sker det hvis revalidering mislykkes dvs man ikke får job efter lang træning eller uddannelse-vede jeg ikke. Det er jeg fuld gang med undersøgelse også for min egen skyld. Jeg har skrevet til DUKH. Jeg vil give besked her når jeg ved mere
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension