K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2006, 13:06   #1
elin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
elin er ny på vejen
hvad har jeg i vente...

Hej
jeg har nu været på sygedagpenge i 1 år pga. bækkenløsning min søn er to år nu og jeg har ikke fået det bedre, tværtimod... bækkenløsningen har rusket op i en gammel piskesmæld skade så jeg har mange smerter også i nakken, derud over har jeg efter undersøgelser og røngten fået konstateret at jeg også er lidt hybermobil, min egen læge og min kiropraktor, siger at hvis ikke jeg kan få bevilliget et flexjob, hvem kan så... De vil begge gerne skrive under på at det er det bedste for mig.
prøver så at finde lidt rundt i regler og hvad jeg kan forvente fra kommunen når jeg søger om flexjob.
Skal jeg i arbejdsprøvning???
Jeg er uddannet pædagog og kan og vil gerne arbejde med større børn ca 12 timer om ugen.
hvad er reglerne for hvor meget jeg skal arbejde og hvad er lønnen,
håber at du kan hjælpe mig lidt inden jeg tager en tur op på sygedagpenge kontoret.
hilsen elin
elin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2006, 15:40   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: hvad har jeg i vente...

hej Elin
Jeg har selv været gennem hele det forløb og ja så skal du arbejdsprøves på en virksomhed .Har du fået udarbejdet en ressourceprofil ? Måske skal du også på arbejdsmedicinsk klinik og undersøges.
En arbejdsprøvning skal vise hvad du magter og hvor mange timer du kan arbejde..det er dig der skal afprøve dig selv så at sige og hvilke skånebehov du har brug for og I det hele taget om du kan magte et fleksjob.
Du får sygedagpenge under forløbet.
Jeg tror du først vil komme på et afklaringsforløb der varer et par uger og derfra komme i en arbejdsprøvning som stedets sagsbehandlere finder til dig..
Har du fået udarbejdet en ressourceprofil ?
Sådan var det for mig, men det er meget forskelligt fra kommune til kommune...måske er der nogle af de andre herinde der kan fortælle hvad der skete for dem.
Stella

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2006, 22:31   #3
j-m
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2006
Indlæg: 15
Styrke: 18
j-m er ny på vejen
RE: hvad har jeg i vente...

ja først og fremmest skal du nok arbejdsprøves for at se hvor mange timer du kan holde til og hvilke job du kan holde til. Derefter kan det være at du får tildelt flexjob som der så fastsættes på de timer du kan holde til, det varierer meget hvor mange timer man bliver sat til.Når du er visiteret til flexjob så går du over på en ydelse der hedder ledighedsydelse som ca. svare til sygedagpenge. Det får du indtil du får et flexjob. Når du ansættes i flexjob får du en løn som minimum svarer til mindste overenskomstmæssige løn inden for området du skal arbejde i, du får løn for 37 timer om ugen uanset hvor mange timer du kan arbejde og uanset hvor mange timer du er sat til at kunne arbejde.
Du kan rundt omkring i dette debatforum finder rigtig mange gode svar på spørgsmål om flexjob, både med løn og timer o.s.v. Held og lykke med det hele..
j-m er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 17 nu, eller vente? Klopper At søge førtidspension 19 18-06-2011 23:16
Hvad har jeg i vente nu ?? Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 18-05-2011 11:56
vente vente vente på FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 66 28-09-2010 17:04
venter på tlf skal ringe-vente -vente c.l.e.o. Dit og Dat 10 18-05-2010 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension