K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2016, 00:47   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig er det rimeligt at man får den dækning man har betalt for...også selvom det så var en direktør lønning...

Man har jo betalt for det via sin forsikring...

Jeg har svært ved at se problemet i dette..og hvad folk der skal leve for mindre har med sagen at gøre..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 10:02   #32
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Webmaster

Ja selvfølgelig skal man have hvad man betaler for, det gælder ved alle forsikringer.

Med hensyn til folk, som skal leve for mindre har med sagen at gøre, var fordi at larsbc trak dem ind i debatten og jeg forklarede egentlig bare at der er en stor forsikrings præmie i forskel, som jeg og andre har betalt og dette har de jo så ikke. Så hvordan han kan trække dem ind i denne debat, må du spørge ham om.
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 11:28   #33
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Den side, du linker til indeholder jo helt generelt overblik.

Fordelen ved en invalidepension er, at du på en enkel måde kan sikre din månedlige indkomst, hvis du mister din erhvervsevne.

Citatet virker smart formuleret, da man ikke angiver, hvor meget man er sikret.

Vi kender ikke din personlige police, og det skal vi da heller ikke.

Gå føli efter, hvad der fremgår af din police.

Held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 12:14   #34
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Stampe der står blandt andet at det er forskelligt om det er en løbende eller et fast beløb, som udbetales. Mit er løbende og larsbc et beløb, det kommer an på din police. Ifølge larsbs så kan jeg jo åbenbart ikke læse min egen police, men heldigt at han kan læse sin egen.
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 13:41   #35
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
I bund og grund er det "fuldstædig ligemeget" om du får mere end medens du var rask og havde et fuldtids-job, og jeg tror også at det er hvad Webmaster prøver at sige.

Der er jo også mange mennesker som kommer ud for en ulykke, i fritid eller arbejdsrelateret, som får en stor sum - nogle gange flere millioner - men som stadigvæk er i stand til at passe et fleksjob. Skulle de så heller ikke have en berettiget forsikring udbetalt?

Det der er afgørende her er at du har tegnet en forsikring, og hvis du opfylder betingelserne for udbetaling, skal du naturligvis have udbetaling. Har du ikke forsikringsbetingelserne fra tegningstidspunktet? Det er jo dem som gælder for dig. Hvad forsikringsselskaber ændrer på betingelser fremadrettet er da dig ligegyldigt.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 13:46   #36
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Ja alle skal have hvad de har krav på og jo har selv bestemmelser og de siger udbetaling, som jeg har skrevet. Det ændre jo bare ikke på at de prøver at snige sig uden om og det er jo det, som er problemet. Jeg er jo ikke den eneste, som har problemet og derfor oplyser jeg om det. Sådanne sager skal frem og har nogle ondt i røveren over at nogle får forsikring ved flex og pension, så siger det jo mere om dem end os, som bliver forsøgt snydt.
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 15:21   #37
Larsbc
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
Larsbc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Palsbo Se meddelelser
Øhhh Larsbc

Hvor ser du overbetaling i mit tilfælde?
Jeg har betalt for en forsikring, som sikre mig 70% af min løn ved sygdom. De har krævet penge for dækningen og så må de også udbetale jo.

Igen så vender jeg lige tilbage til det du kalder overbetaling og vil gerne se hvor du kan læse at dette finder sted.

Min grundløn før sygdom var 32000 og med diverse vagter osv var den over 40000kr om måneder.

Som det er nu vil jeg få det, som min grundløn var da jeg blev syg og det er også det, som jeg har forsikret mig mod. Så hvad mener du med overbetaling?

Nordea pønser jo på at afvise alt, så man kun får sin ftp elller flexydelse. Men de mange tusinde kr forsikringen kostede om året vil de gerne have.

At du så bringer ind at folk må leve for langt mindre er jo ikke mit problem, derfor man kan tegne en forsikring jo. Dem som ikke har gjort det er jo selv skyld i det.

Forresten så er det Nordea selv som har udregnet disse tal i sin tid og ikke mig. Det står også skrevet i tråden her.

Så jeg har ikke haft travlt med noget men henviser til det, som står i min police

Med hensyn til det du skriver om en engangs udbetaling ved ftp, så kommer det an på hvordan din forsikring er tegnet og min er med løbende ydelse og det kan du også læse på nordeas hjemmeside hvis du satte dig ind i tingene. Der kan du også læse om at de kan vælge dækning fra 40% til 70% af gammel løn. Har 70% dækning og har betalt for dette, så hvordan kan du stille ? Til beløbene?

Larsbc da dette var svært for dig, så er linket her og læs og forstå.

Ps så stod det også længere oppe
https://www.nordealivogpension.dk/Vo...on/851464.html
Øhh Palsbo 😀
Du har åbenlyst meget ondt af dig selv og kan tilsyneladende ikke se objektivt på sandheden. Hvorfor skulle jeg i himlens navn bruge min tid på læse dine link til forsikringsbetingelser etc.
Du har tilsyneladende ikke sat dig godt nok ind i juraen omkring selvsamme.
Jeg prøver at hjælpe dig og jeg prøver kortfattet at sige til dig at det måske ikke skal fylde så forbandet meget hvad og hvorfor. Det er ikke værd at bruge så mange kræfter på, med tanke på familie og omgangskreds. Nordea udbetaler kun et engangsbeløb ved fp. I KNOW 😜Færdig slut. God kamp 😀 Kan du have en fortryllende weekend
Larsbc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 15:28   #38
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
De udbetaler ikke et engangsbeløb ved førtidspension det står også på hjemmesiden og på policen. Det er individuelt. So you dont know

Så du ved altså intet

Hvilken sandhed taler du nu om og du har intet svaret på andet en dumme kommentarer om overbetaling osv, som du ikke kan finde nogle steder

Jo jeg er inde i juraen, tydeligvis også mere end du er.

Policerne er stykket forskelligt sammen alt efter aftale. Er din med et beløb ved ftp, så gælder den dig og ikke vi andre

Læs og forstå, fra Nordea side af og det gælder ikke i min aftale, den er med løbende udbetalinger frem til det 65 år

Invalidesum
I nogle aftaler udbetales der engangsudbetaling, hvis du mister erhvervsevnen - en såkaldt invalidesum

Sidst redigeret af Palsbo; 01-10-2016 kl. 15:32.
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 18:00   #39
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Det er ikke korrekt at Nordea kun udbetaler en sum ved førtidspensionering. Der udbetales ligeså TAE.

Det kommer helt og holdent an på hvad for en forsikringstype man har tegnet og hvad der står i betingelserne herfor.

Jeg kender personer som får udbetalt TAE fra Nordea, som er på førtidspension.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 20:06   #40
Hr Larsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Hr Larsen er ny på vejen
Korrekt, man kan have valgt en invalidepension med løbende udbetaling med udløb ved pensionering eller man kan vælge en invalidesum som kommer til udbetaling som et engangsbeløb.

Vil også lige minde jer om, at K10 er et forum hvor vi skal hjælpe hinanden og ikke bekrige hinanden, husk den gode tone !!
Hr Larsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension