K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2011, 12:23   #1
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Exclamation Ny arbejdsprøvning ( måske bedre denne gang )

Ja så skal jeg starte i en ny arbejdsprøvning efter jeg stoppet det første sted hvor jeg kun var i ca 5 uger, og sikket et sted jeg var PHU HA .

Nu tror jeg for engang skyld at de er begyndt at forstå mig og de problemer der er fulgt med i forbindelse med min arbejdsulykke for snart 2 år siden .

Denne gang skal jeg i en tøjforretning , og jeg skal arbejde hver anden dag i begyndelsen med 2 timer . Det er sørme noget andet end det jeg skulle sidst med alle de timer , som jeg selvfølgelig slet ikke kunne jeg måtte gå hjem .

Ejeren af forretning var en rigtig dejlig pige , som har prøvet at have rigtig mange i arbejdsprøvning og hun sagde at jeg selv kunne bestemme hvornår jeg ville komme og gå , og at jeg skulle passe på mig selv .

Og så blev jeg rigtig glad da hun sagde til mig mens min jobkonsulent hørte på det at hun kunne se at jeg havde problemer med nakken , den kan du da ikke bevæge ret meget , og din venstre arm kan du da slet ikke bruge . JO Jo det var rigtig set af hende , det er første gang at noget direkte har sagt det til mig pånær dem som kender mig rigtig godt , og selvfølgelig alle mine speciallægeerklæringer der ligger på mig efterhånden, og anderkendelsen af skaden i ASK , men efterfølgende erstatning for men`.


Nu glæder jeg mig til på mandag , da skal jeg starte og jeg skal kun være der i 8 uger , jeg tror at de bruger de sidste uger jeg var det andet sted også til at bedømme mig på .

Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 13:54   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Rigtig mange gange held og lykke. Hvor er din optimisme dog dejlig!
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 15:16   #3
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Tak skal du have Stampe. Jeg har brug for alt den optimisme jeg kan bruge , fordi min sag bestemt ikke har været let eller kørt helt efter bogen det har været op af bakke hele tiden.

Jeg ved det er et godt sted jeg skal hen i arbejdsprøvning , kender flere der har været der og de har været behandlet med respekt for deres sydom . Som hun sagde til mig under samtalen , vi kan jo alle komme ud for at blive syge og så skal hjælpen også være der .

Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 17:02   #4
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
håber det bedste for dig og at det bliver en rigtig god arbejdsprøvning denne gang. Lyder ihvertfald til at det er et sted hvor dine skånehensyn vil blive respekteret.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 19:20   #5
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Hej Nuvi.
Dejligt for dig at du har fået et nyt sted hvor du skal være. Jeg er også i praktik og det er et kanon sted, og de tager også hensyn til min arbejdsskade har tennis og golfalbuer på begge arme og en dårlig nakke, så jeg har jo også mange hensyn, men dejlgit at de tænker på en der hvor man skal være i praktik. Jeg har 4 timer om dagen, og er færdig d 26 august, men tror ikke jeg kan klare mere end de 4 timer. Men nu må vi se hvad der skal ske når jeg er færdig. Håber på et flexjob. Held og lykke med de næste 8 uger.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 22:38   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nu husker du vel alle de "gyldne regler" for arb.prøvning.

Skriv udførlig dagbog, send kopi hver uge til sb og evt. konsulent.

Mød op hver dag, hvis du overhovedet er i stand til det.

Sig fra/gå hjem når din grænse er nået, også selvom du lige er kommet ind af døren.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 07:39   #7
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Jeg skal nok huske at skrive en meget udførlig dagbog , det gjorder jeg også første gang jeg var afsted i arb.prøvning , som blev sendt både til Jobkonsulent og SB .

At sige fra når grænsen er nået , bliver meget let for mig fordi det sted jeg skal hen godt kender mig og ved hvad jeg kan .

De timer jeg skal begynde med er meget mere realistisk for mig , det har jeg også sagt til jobkonsulenten , og da jeg endnu engang har fået en ny er hun meget mere lydhør over for mine problemer , det er jeg super glad for .

Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 08:11   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vil jeg ønske dig held og lykke, i håb om, at det vil bringe dig i rette mål.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 09:20   #9
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Ja nu kan det snart være nok. Jeg er lige blevet ringet op af Jobkosulenten ang min arb.prøvning . Hun havde snakket med min SB , hun var meget imod at jeg kun skulle arbejde 6 timer om ugen og så hver anden dag .

Med dette kunne de jo ikke se hvordan at min arbejdsevne er , det var alt for lidt tid havde min SB sagt . Dette kunne hun jo ikke komme med til et evt flexnævn .

Jeg har så fået lov til at starte alligevel efter meget diskussion frem og tilbage, de blev ved med at sige at jeg på det andet sted jeg var i arb.prøvning var kommet op på ca 12 timer , og det er også rigtig nok , men der blev jeg altså tvunget til at være der , jeg turder ikke gå hjem hvilket jeg har fortalt Jobkonsulenten .

Jeg har også sagt at jeg ikke er helt realistisk omkring min egen situation , men jeg håber jeg nu kan bevise over for dem at jeg ikke magter at arbejde mere end 5 til 6 timer om ugen .

Nu starter jeg så på mandag, jobkonsulenten har sagt at jeg meget hurtigt skal op i tid , så sagsbehandleren kan se hvad jeg kan

Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 08:25   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at du kan det du kan.

Kan du KUN 6 timer, er det jo en del af vurderingen. Derfor får nogen altså pension.
Godt du fasthold opstart.

Du har selv ansvaret mod forværring af din eksisterene helbredstilstand, dvs at du IKKE er dækket af nogen forsikring hvis dette skyldes overanstrengeles/overbelastning eller lign.
Ej heller andret der kan henføres direkte/inddirekte fra eksisterene.

Hvis SB stiller krav du ikke kan indfri, ber du dem skrive under på erstatningsansvar, mod forværring, så kan du i værste fald få erstatning.(dette plejer dog at være nok, til at kravene slækkes).

Husk IKKE at øge din medicin eller lign da det vil give et skævt billede af din arbejdsevne.

Bliver der problemer, bør du kontakte læge for at han laver journalnotat eller andret, mod yderligere øgning af timer.
I værste fald må du sygemeldes, dette vil jeg dog fraråde, da det er bedre at møde op hver dag, selvom det er for at gå hjem kort tid efter, eller stort set vende i døren.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
reform af fleksjob det bliver bare bedre og bedre MTVRV1 Politik og Samfund 11 27-02-2012 08:26
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
ftp selvom man måske har det bedre om 10 år ? Marolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 11-10-2010 00:15
Brev til Borgmester Jan Boye - mon han svarer denne gang?? lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 13-08-2007 15:49
Læs her før du går i gang med denne sektion. Hejdien Ledige Stillinger + Jobannoncer: Ledige flekser 0 23-11-2005 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension