K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2009, 19:58   #1
raffe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2009
Lokation: Randers
Indlæg: 21
Styrke: 16
raffe er ny på vejen
Timeantal i fleksjob?

Jeg er visiteret til et fleksjob på 20 timer ugentligt hvilket er hvad jeg max kan holde til.

Til en samtale på kommunen kom vi ind på det at søge om et nyt fleksjob og her fortalte sagsbehandleren mig, at hvis jeg finder et nyt job skal skånehensynene (dvs også timeantal) vurderes igen.... Kan det virkelig passe? At der skal en jobkonsulent ind og vurdere hvad jeg kan og ikke kan en gang til??
Kan desuden ikke rigtig se hvordan man kan gå ud og søge et fleksjob uden at kunne fortælle arbejdsgiver hvor mange timer de kan regne med at man er på arbejdspladsen.

PS Fik desværre ikke noget på skrift om ovenstående....
raffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 20:54   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jo det rigtig selv er jeg vudret til 20 timer men det jo ikk alle job der er lige belastende så måske kan man klare mere eller mindre et andet sted så det vigtig at mærke efter og få sagt fra og til under prøvetiden ,indte er sikkert i denne verden jeg er selv på vej i en ny arbejds prøvning men man har sine begrensninger og må man tage det der fra og så siger du ca 20 timer men det er en evig vudering at være flexer sådanne er ihver fald for mig...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 21:07   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Rigtig mange skal genvurderes om og om igen (lidt som skruen uden ende), så det lyder som om 'alt går efter bogen' hvis de siger du skal ud i en ny arbejdsprøvning....så enig med C. L. E. O

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 21:50   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Cleo
Da jeg var ledig fleksjobber blev jeg aktiveret hele tiden, men jeg mener
kommunen har en forpligtelse til det, især efter at man har gået ledig
et stykke tid, det har den fordel at det giver arbejde til nogle, men jeg
synes det var meget stressende.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 22:01   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Der er kun! en`og kun en`, der kan vurdere hvor mange timer du kan klare, og det er dig selv!

Derfor skal du altid huske at sige fra, uanset hvor mange steder du kommer hen.

Måske kan du 3 timer en dag, og en anden 4, men det er jo kommer jo helt an på, hvilket job man får, og ens overskud, samt om arbejdspladsen tager hensyn.

Så op et vist sted, med hvad din jobkonsulent siger!!!

Knus fra Helle.

jeg skriver Altid i mine ansøgninger ca.x antal timer, så må det jo komme an på en " prøve" hvor meget jeg kan. Det har du ret til at skrive/ sige, men jobkonsulenterne, er ikke glade for det, men det er jo heller ikke dem, der skal til evt. samtale.

Jeg vil ikke komme til en jobsamtale, og Arbejdsgiver så tror at, jeg kan arbejde fuld tid!! Så du skal skrive hvad du syntes, ikke hvad Kommunen siger du skal, vi er voksne mennesker, ikke børn!

Sidst redigeret af helle4; 20-07-2009 kl. 22:07. Årsag: ps
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 22:03   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja Tanja, stress er kodeordet!!

Det er jo en temmelig uholdbar situation hvis folk er rigtig syge...og så blive hevet fra den ene aktør til den anden - og tilbage igen. Og ledigheden og den usikre situation gør også rigtig mange fleksere endnu mere dårlige...også psykisk, og flere får direkte forværringer af de oprindelige symptomer, og kan tilsidst INTET, andet end at søge førtidspension.

Underligt system!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 22:21   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tanja det er stressende for alt dykken ned i elendighederne ens mangler og så samtidig står alle muligheder åben siger de det jo til at blive helt splidet afog uvisheden om hvad det ender med ryster min lille verden hver gang
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 22:32   #8
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg synes det var svært at blive ved at finde arbejdspladser, hvor
jeg evt. kunne bruges, og nogle steder søgte jeg igen indenfor nogle
måneder, til sidst fik jeg endnu flere problemer med at sove, hukommelsen
blev mere svækket, men heldigvis blev jeg førtidspensionist, ja, systemet
kan være utroligt hårdt, især når man bliver presset til at søge noget, som
man godt ved, er helt urealistisk at varetage, men nu har jeg et godt snakketøj, og derfor tror jeg nogle jobkonsulenter har ment, jeg kunne en
hel del, hvilket en neuropsykologisk undersøgelse satte en stopper for.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 22:58   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af raffe Se meddelelser
her fortalte sagsbehandleren mig, at hvis jeg finder et nyt job skal skånehensynene (dvs også timeantal) vurderes igen.... Kan det virkelig passe? At der skal en jobkonsulent ind og vurdere hvad jeg kan og ikke kan en gang til??
Det er fuldstændig korrekt.
Man kan jo godt forestille sig, at du i eet job kan klare 20 timer, men at du i et andet job kun kan klare eks. 17 timer.

Derfor er det mest almindelige, at man forud for et fleks-job, er i praktik i virksomheden for at prøve tingene af, og justere skånehensyn og timetal.

Min jobkonsulent (hos anden aktør) fortalte mig, at det mest almindelige er 1 måneds praktik, hvis arb.giver så ønsker 1 måned mere, så kan man lave den aftale, at hvis det i den ekstra måned viser sig, at flex'eren ikke kan klare jobbet, så har det været gratis for arb.giver.

Hvis det derimod går godt og ender ud i ansættelse, så betaler arb.giver løn for den ekstra måned.

På den måde bliver der ikke tale om udnyttelse af gratis arb.kraft.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 02:24   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er altså totalt ude i hampen med hele dette fleks-system.

Det er ofte brugt, at man arbejder gratis i cirka en måned FØR ansættelse i et job - virksomhedspraktik, kaldes det blandt andet.

Men forlang at få et fleksjobbevis, som kommunen SKAL udstede, og der skulle så gerne stå de vigtigste ting.

Det gør det nemmere for dig at søge på egen hånd, hvis nogen skulle sylte dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min.timeantal i fleksjob dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 9 02-04-2012 12:48
Timeantal i Flexjob solskin Spørgsmål ang fleksjob 8 01-04-2010 13:41
Timeantal? Malene2450 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 09:22
fleksjob - timeantal beani Alt det andet 12 10-02-2008 01:45
Ankestyrelse om timeantal zuza Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 0 24-01-2008 03:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension