K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2010, 09:47   #1
Mickey
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mickey er ny på vejen
Må man have ekstra indtægt ved siden af en revalidering ?

Hej K10. Jeg er nu langt om længe blevet indstillet en revalidering, og muligvis en forrevalidering men spørgsmålet er nu om jeg kan få lov til at tage den udd. jeg vil, er endnu uvist. (har gået sygemeldt og ventet på svar i 2 år)
Men en ting ved jeg udfra mit forløb, og det er at jeg pt. ikke ved hvordan jeg får penge til at løbe rundt, med 2 børn, eget hus, bil (ved så godt at nogen nok ville sige så sælg dog huset, eller bilen, ja tak men det er nemmere sagt end gjort har forsøgt, og ved samme forbindelse sender jeg er stor tak til flexlånene
Det som jeg vil spørge om er : må man have ekstra indtægt ved siden af en forrevalidering / revalidering, det som jeg tænker på er om man evt. måtte stifte / starte et selskab (enkeltmand), som man så i fritiden forsøger at sælge nogle effekter fra, nu når man alligevel sidder hjemme i hytten om eftermiddagen /aftenen. (man kan jo lave meget fra en computer, og bare
lidt ekstra indtægt ville være som sendt fra vorherre).
Håber nogen ved lidt om ovennævnte.
Mickey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 09:59   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Du må tjene 12.000 kr. før det modregnes.
Men det er noget du skal aftale med kommunen.!!!

Citat:
Indtægter, der trækkes fra i revalideringsydelsen

§ 58. Kommunen nedsætter revalideringsydelsen med
1) det beløb efter fradrag af arbejdsmarkedsbidrag, som revalidenden får i praktik-, elev- eller lærlingeløn eller som løn under optræning, og
2) indtægter fra andet arbejde, dog kun hvis disse overstiger 12.000 kr. pr. år.
Stk. 2. Ved afgørelsen af, hvad der kan betegnes som arbejdsindtægter, anvendes de regler, der er fastsat i medfør af § 58 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.
§ 59. Kommunen nedsætter revalideringsydelsen med indtægter fra løbende udbetalinger fra forsikringer og pensionsordninger, herunder løbende udbetaling af erhvervsevnetabserstatning efter lov om sikring mod følger af arbejdsskade. Disse indtægter trækkes dog kun fra i det omfang, de sammenlagt med revalideringsydelsen overstiger revalidendens hidtidige arbejdsindtægter.
Stk. 2. Socialministeren fastsætter regler om, hvorledes hidtidige arbejdsindtægter opgøres og reguleres m.v.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 10:46   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Læste fakta om en kvinde med 4 børn - der tog ekstra job som sosu - om natten, for at kunne forsøge familien, hun var enlig.

Dette fortalte hun ikke - men betalte selvfølgelig skat af det.

Hun blev anklaget for socialt bedrageri, da hun jo arbejde en del og var på revalidering samtidig.......
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frakendelse ved Indtægt ved siden af FTP schjodtz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 18-05-2013 19:08
Revalidering / ekstra indtægt Agent007 Alt det andet 4 14-03-2011 15:32
Et godt råd? Indtægt ved siden af pension? fiemie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-04-2009 07:35
flexlov / ekstra indtægt ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 14 17-10-2008 11:08
Ekstra indtægt! KimH Et godt link! 0 16-02-2008 13:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension