K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2008, 21:25   #1
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Lorte dag

Fik afslag på fleksjob idag.

De vil have mig til en speciallæge og han/hun skal lave en udtalelse eller vurdering, eller hvad det end er de skal bruge fra den person.
Er der nogen her der har været til sådan en, og hvordan forløber det?
Hvor mange gange skal man tale med den person?
Min sagsbehandler sagde en gang, men jeg tvivler efterhånden på hans ord.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2008, 21:28   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øv, Løvetand.

Man plejer kun at skulle tale med speciallæge een gang.

Hvis din ARBEJDSEVNE har været nedsat lææænge, og hvis du HAR været i arbejdsprøvning, kan du jo klage over afgørelsen med den begrundelse.

Det er IKKE diagnosen, der afgør, om du kan få fleksjob, men arbejdsevnen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2008, 22:08   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja det kommer jo an på hvilken speciallæge du skal til, jeg var 2 gange hos rygdimsen, men den sidste gang var fordi, komm. mente at nu ´var der jo gået 1 år, lol, havde sq ikke gjort ryggen bedre.

Så ved ikke hvad du skal til, men jeg fik min flex... har bare ikke fået noget job endnu, men det er en helt anden sag.

Mange Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 08:31   #4
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Tak for jeres svar
Det eneste jeg ved er at jeg skal til en speciallæge på kommunen.

De har udtalelser fra andre læger, men når revalidering skal være afprøvet først, og derefter arbejdsprøvning (15 mdr. arbejdsprøvning)før fleksjob kan komme på tale, så er det jo klart at de andre lægeudtalelser er gamle i mellemtiden, når de sylter en så længe.

Jeg forstår heller ikke hvorfor min sagsbehandler indstiller mig til fleksjob, han må da vide lige så godt som det team, at de udtalelser så ville være for gamle og at det ville give afslag på den baggrund. Den lægeerklæring kunne jo have været lavet i løbet af de 15 mdr. jeg allerede har været i det lorte arbejdsprøvningssystem.:eek

Jeg orker ikke deres bureaukrati, og jeg er sindsyg træt af en gang til at skal ind og sidde og vurderes af et andet menneske.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 08:42   #5
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Jeg forstår godt din frustration. Det er da også MEGET længe at være i arbejdsprøvning. Må kommunen trække din sag SÅ længe.

Og.... at kommunen ikke kunne regne ud, at dine lægepapirer ville være forældede efter så mange måneder, kommer vist ikke bag på mange i dette forum. Jeg tror ikke der sidder mange på kommunen, der tænker længere frem end til den næste kop kaffe de skal nå at drikke...... Et surt opstød herfra, men det er bare SÅ hårdt at være underlagt det snøvleri kommunen yder....

Håber du hurtigt får overstået den undersøgelse og lige så hurtigt efter bliver godkendt til fleks. Helt urimeligt, at sagerne tager så lang tid.
Mette
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 10:37   #6
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hvor jeg bare føler med dig.. det virker så uendeligt håbløst alt sammen.. gir dig lige en kæmpe for det har man godt nok brug for i sådan en situation.
Det er sku`ikke mennesker der sidder i kommunerne, de kommer fra en anden PLANET... og kender ikke til at have medmenneskelig følelse og forståelse for andre mennesker, det er derfor de egner sig til dette job.
Ved godt man ikke må ønske noget grimt for andre, men efter selv og have været igennem dette system, ville jeg ønske de selv måtte mærke det på deres egen krop... Men de ville selvfølge ikke mærke noget, da de ingen følelser har.
Er der noget der kan gøre en syg, så er det dette Tortur helvede, kan ikke beskrive det på anden måde.

Tusinde af hjerte varme tanker fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension