K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2016, 16:17   #1
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Fleksjob eller ftp?

Hej
Jeg er i fleksjob på 3. År med diagnoserne aspergers og kronisk migræne. Jeg arbejder 12 timer om ugen. Er det rigtigt at jeg egentlig hører til under førtidspensionsreglerne? Har fået at vide at min vurdering om 2 år kun er en formalitet, og jeg forventer ikke at kunne få flere timer. Er 47 år.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2016, 17:28   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej..kan du arbejde 12 timer om ugen så hører du ikke til under førtidspensionsreglerne...men under fleksjobsreglerne..

Jeg ved ikke helt hvorfor du tror at du skulle det...der findes mennesker som arbejder helt ned til en time pr uge...og de hører stadig til under fleksjob og ikke under førtidspensionsreglerne...

Den vurdering du skriver om....det er sikkert den vurdering man almindeligvis laver efter 5 år i fleksjob...og den skal vurdere om du stadig opfylder reglerne for fleksjob....altså om du er blevet rask eller om du har fået det meget værre så du slet ikke kan arbejde i fleksjob...

Sålænge du kan arbejde i de 12 timer...ja så vil de sikkert komme frem til at du forsætter i fleksjob..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2016, 18:20   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg tror det du måske har hørt, at for at give minifleksjob, skal det være med udsigt til, at arbejdsevnen kan forbedres.
Jeg tror dog næppe at 12 timer om ugen er lavt nok, til at høre under de regler.

"§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Jobcenteret kan endvidere give tilbud om fleksjob til personer, der aktuelt har en meget begrænset arbejdsevne, hvis der er mulighed for, at deres arbejdsevne inden for en rimelig periode kan udvikles. "

(lov om aktiv beskæftigelsesindsats)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 03:39   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
tror en eller anden har fortalt dig om de gamle regler .

For ja da jeg var i fleksjob var det mindste ca 12 timer - men det var før reformen i 2013 .
Der passede det godt nok -

men nej ikk i dag hvor nogen har ned til 1 time .

ftp stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension