K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2017, 01:55   #11
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af M80 Se meddelelser
Problemet er det min egen læge der skrev dette i dokumentation til kommunen, at han vil anbefale en psykiatrisk udredning, og nu holder kommunen fast i det, at jeg skal få lavet sådan en selvom jeg siger min depression intet har med min sygemelding at gøre, men det min svære hovedpine og piskesmæld, men de fastholder jeg skal få lavet en psykiatrisk udredning, og nu jeg nærmest tvunget ellers ryger jeg ud af sygedagpenge.

De siger ens psykisk tilstand kan være med til at man ikke arbejder, selvom man ikke selv syntes dette.

Jeg tror de ude efter få en anden diagnose end hvad de andre speciallæger har udtalt, så jeg kan raskmeldes selvom jeg syg.

Ved ikke hvad jeg skal gøre, men vil heller selv finde en psykiater end de anbefaler en.

Det skal siges jeg sygemeldt pga. en bilulykke og har svær hovedpine og piskesmæld som følge af det, og nu også opsagt fra arbejde pga. min lange sygefravær.
For det første har du en af de af de almindelige dårlige læger, som desværre ikke er svære at finde.
De er der desværre blevet mange flere af.
Det er uforskammet af din læge at skrive det til kommunen vel og mærke, hvis du ikke har set hans skrivning inden han sendte det til din kommune.

Han har sikkert gået på kursus i funktionelle lidelser, for som min nuværende læge sagde, da jeg direkte spurgte ham: Det kursus har vi alle været på.

læger bliver nemlig proppet med propaganda vedr. dette. Obligatorisk for alle medicinstudernede og i lægeuddannelsen er det indlagt som en del af studiet. Tak "sundhedsstyrelsen" som står over folketinget, da Sundhedsministre udskiftes som dine trusser, og iøvrigt intet ved om syge mennesker, og derfor læner sig op af deres berygtede styrelser.

Nå,men nu til dit spørgsmål.
Jeg kan anbefale, Torben Vilmer. Måske ikke et orakel, men min personlige erfaring er, at han tager folk alvorligt.

Dog med dette forbehold, at han også vil forsøge at finde en finde en psykiatrisk diagnose, og i dit tilfælde kan udskrive antidepressiva, men her skal du bare holde fast og sige at dine symptomer på nedtrykthed er kommet fordi, du har ondt, og så håber jeg du bliver hørt
.Det er helt naturligt at blive berørt og trist , når man rammes af sygdom,og det i sig selv er ikke en sygdom men en naturlig reaktion.

Jeg kan ikke garantere, at du bliver hørt men jeg mener ikke, at han er som de fleste psykiatere.
Jeg har mødt mange bl.a i mit job gennem mange år, hvor jeg har oplevet mange horrible og arrogante psykiatere.

Ps, jeg er desværre blevet lidt paranoid her på K 10, så jeg tager mine forbehold.
Især fra de der intet skriver om sig selv , men gør sig kloge på andres vegne

Hvis jeg havde vidst hvad jeg ved i dag var jeg ikke endt hvor jeg er i dag.
Mit sygdomsforløb begyndte med en psykiatris diagnose. PTDS , men i dag har jeg desværre utallige fysiske diagnoser oveni, men de der ikke umiddelbart kan måles bliver betragtet som psykiske og det er umådelig svært at overbevise lægerne, fordi det står i journalen, så pas på og tænk dig om.
Du bliver nemlig kontrolleret i hoved og røv og du kan ikke få det slettet.

Hvis jeg vidste hvad jeg ved i dag havde jeg bare raskmeldt mig og hutlet mig igennem som almindelig arbejdsløs.
Don´t belive the system.

Sidst redigeret af vasen; 16-06-2017 kl. 02:35.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2017, 09:36   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af M80 Se meddelelser
Problemet er det min egen læge der skrev dette i dokumentation til kommunen, at han vil anbefale en psykiatrisk udredning...
Se en udredning er jo en ganske anden sag end en speciallægeerklæring.
Og når du ikke fejler noget psykisk er der jo ikke fare på færde.

Men at din depression ikke påvirker dit sygdomsforløb, det finder du nok ikke en psykiater der vil skrive under på... de ser nemlig på hele mennesket.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
For det første har du en af de af de almindelige dårlige læger, som desværre ikke er svære at finde.
Det er ikke fair at skrive at en læge er dårlig fordi han anbefaler en psykiatrisk udredning af en patient med depression, kompleks smertetilstand og fysiske symptomer.
Derimod er det netop at se det hele menneske, når lægen forsøger at finde hoved og hale i hvad der foregår.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2017, 11:56   #13
M80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2017
Indlæg: 19
Styrke: 7
M80 er ny på vejen
Min egen læge havde også anbefalet blandt andet Torben Vilmer. Jeg prøver se om jeg kan få en tid hos ham.

Min depression startede pga. min bilulykke, så jeg har ikke haft det tidligere.

Jeg føler ikke det depression der har skylden for jeg ikke kan arbejde, men min svære hovedpine og nakke, ryg og lænd smerter.
M80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2017, 20:40   #14
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af M80 Se meddelelser
Min egen læge havde også anbefalet blandt andet Torben Vilmer. Jeg prøver se om jeg kan få en tid hos ham.

Min depression startede pga. min bilulykke, så jeg har ikke haft det tidligere.

Jeg føler ikke det depression der har skylden for jeg ikke kan arbejde, men min svære hovedpine og nakke, ryg og lænd smerter.
du er godt på vej og ikke alle ser på det hele menneske.
Og at skrive at man har en depression uden at det er undersøgt er en overfladisk diagnose, så stol på dig selv.

Sidst redigeret af vasen; 16-06-2017 kl. 20:42. Årsag: skåfejl.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension