K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2009, 16:38   #21
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Nu er jeg måske igen lidt på tværs.

Har svaret i en anden tråd om det at være syg. Jeg giver alle ret i at man ikke bliver rask af at gå på arbejde. Men når det er sagt, så er vi altså nogen som for altid har pådraget os en sygdom eller skade, der vil følge os hele livet. Så bør man måske ikke betragtes som syg, men mere som en person med et handicap.

Så hvis et aktiverings tilbud kunne bestå i motion/genoptræning, fysioterapi, psykolog ect. så er det vel positivt. Hvem har ikke prøvet at skulle betale den slags ydelser på sygedagpenge, kontanthjælp...

Vi har vel alle et mål om at vende tilbage på det ordinære arbejdsmarkede. At det mål så ikke altid kan nås, vil måske gå op for sagsbehandlere mm. hvis der sker en mere aktiv opfølgning. I og for sig er det jo ikke en lægelig diagnose som afgør om man kan eller ikke kan arbejde. Så jeg håber de nye tiltag i højere grad vil vurdere den enkeltes virkelige resourcer på arbejdsmarkedet og agere derfra.

Min oplevelse af systemet i dag, er at det er alt for tungt og kunne trænge til en fornyelse. Derfor skal vi måske lade være med at kaste med mudder for nye tiltag før vi kender effekten. For måske viser de nye tiltag sig at være gode.

Men jeg er dog ked af at det nye tiltag bruger pisk i stedet for gulerod i kampen for at hjælpe sygemeldte tllbage på arbejdsmarkedet.

Velcro
Ja... det er den "fine forklaring" du giver her velcro... den som Hjort også vil male stolpe op og ned med i pressen når han bliver spurgt...

Men vi ved jo allesammen godt, at ingen af disse pæne tilbud er et krav til kommunerne om at bruge dem... og vi ved godt at Hjort samtidigt står med refusionstommeskruen ude af synsvinkel for pressen.

Vi ved også at som WEB skriver, at så får man sku' ikke megen psykolog hjælp for 7.500,- ... det beløb er næsten kun et symbolsk beløb, som kommunerne meget vel vil bruge på aktiverende tilbud i stedet for, som de HAR LOV TIL uden den syge borger kan gøre en skid.

Jeg giver rent ud sagt ikke en hujende fis for Hjort's menneskelige udægning af sin galimatias mere, for den bliver aligevel fordrejet i kommunerne til at koste dem mindst muligt, og han er udmærket klar over det... jeg jeg vil tillade mig at påstå, at han faktisk selv sider med den hensigt.

Det er jo faktisk skide smart, at have en skjult agenda, og så lave et lovforslag der på overfladen ser menneskeligt ud, vel vidende, at han med refusions tommeskruen og et latterligt lavt beløb på 7.500 som ikke afstedkommer en skid af de GODE tiltag som psykologhjælp genoptræning osv. kan TVINGE kommunerne til at følge hans skjulte agenda, uden så meget som at sige en lyd til dem.... en særdeles genial måde at fralægge sig ansvaret og fremstå som "manden med menneskesynet" på.

Han er en røv med ører! og det mener jeg!
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 16:57   #22
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Vi ved også at som WEB skriver, at så får man sku' ikke megen psykolog hjælp for 7.500,- ... det beløb er næsten kun et symbolsk beløb, som kommunerne meget vel vil bruge på aktiverende tilbud i stedet for, som de HAR LOV TIL uden den syge borger kan gøre en skid.
citat

ja jeg er enig med web og razmo ...

hvorfor kan de kommuner ikke lade de syge være i fred og få behandling gennem deres egen læge og blive raske og så være frisk til at arbejde igen ?

Hvorfor ikke ?

Eller hvis de aldrig kan blive raske så søger de om fleksjob eller pension eller hvad det nu er de har brug for men det her er ikke noget der vil hjælpe folk ..alle de tiltag den regering har lavet har jo ikke hjulpet nogen...tværtimod...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 16:58   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Nu er jeg måske igen lidt på tværs.

Har svaret i en anden tråd om det at være syg. Jeg giver alle ret i at man ikke bliver rask af at gå på arbejde. Men når det er sagt, så er vi altså nogen som for altid har pådraget os en sygdom eller skade, der vil følge os hele livet. Så bør man måske ikke betragtes som syg, men mere som en person med et handicap.

Så hvis et aktiverings tilbud kunne bestå i motion/genoptræning, fysioterapi, psykolog ect. så er det vel positivt. Hvem har ikke prøvet at skulle betale den slags ydelser på sygedagpenge, kontanthjælp...

Vi har vel alle et mål om at vende tilbage på det ordinære arbejdsmarkede. At det mål så ikke altid kan nås, vil måske gå op for sagsbehandlere mm. hvis der sker en mere aktiv opfølgning. I og for sig er det jo ikke en lægelig diagnose som afgør om man kan eller ikke kan arbejde. Så jeg håber de nye tiltag i højere grad vil vurdere den enkeltes virkelige resourcer på arbejdsmarkedet og agere derfra.

Min oplevelse af systemet i dag, er at det er alt for tungt og kunne trænge til en fornyelse. Derfor skal vi måske lade være med at kaste med mudder for nye tiltag før vi kender effekten. For måske viser de nye tiltag sig at være gode.

Men jeg er dog ked af at det nye tiltag bruger pisk i stedet for gulerod i kampen for at hjælpe sygemeldte tllbage på arbejdsmarkedet.

Velcro
Pointen Velcro, er måske mere, at ideen er udmærket for de personer der KAN, og som bare har brug for en hjælpende hånd til at komme videre og som psykisk er klar til det! Men ideen er jo ikke særlig god for dem som netop ikke kan, og som af psykiske årsager vil knække pga af det - og Hjorten og de andre ansvarlige, vil netop IKKE lave forskel uanset diagnose, selv om flere forskere, behandlere og psykiatriformanden fortæller samstemmende, at arbejde IKKE kan gøre folk raske!!

Man kan jo heller ikke ignorerer at der i gruppen af mennesker, er nogen der befinder sig i en gråzone og som endnu ikke kender fremtidsudsigten af deres diagnose, og som i processen går og afventer det endelige resultat. At få dem ud i et job, vil jo kun gøre tingene værre...
For slet ikke at nævne dem der netop pga arbejde er blevet stresset og måske deprimeret - at sende DEM lige fluks tilbage på arbejdsmarked er jo nok noget nær det værste man kan gøre!!!

Men alt dette bliver der ikke taget højde for!! Det er bare UD på arbejdsmarked med recepten i hånden og akut nummeret til distriktpsykiatrien i inderlommen!!

Synes du virkelig, med hånden på hjertet, at DETTE er OKAY??? http://www.ugebreveta4.dk/2008/20083..._grundlag.aspx

Sidst redigeret af Ninja; 24-01-2009 kl. 17:03. Årsag: stavebøffer årsaget af vrede
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 17:04   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er kun et formål med dette tiltag....

Det er at spare penge...på grund af stigende udgifter til dagpenge...og samtidig har Fogh jo lovet skatte lettelser...

Så for at få det til at gå op i en højere enhed....ja så spare man på de syge og give pengene væk i skatte lettelser..

@Velcro
Når man tager det lægefaglige væk fra lægerne og lægger det over på alm jobkonsulenter....så skal det da gå galt...

Jeg ved godt at der står at der er en lægekonsulent med hen over....men vi ved jo godt alle sammen hvad han/hende er der for.....og det er ikke for de syge...men for at give kommunen en blanco check til at gå videre...

Hvor er retssikkerheden henne i dette...

NEJ jeg vil for min del IKKE være med til at give dette tiltag et grønt lys..

Om et stykke tid...så kommer den med en eller to succes historier om hvor godt det hele har gået....
Men alle dem som har fået fysiske eller psysiske knæk og fået det meget værre..og som skal leve med dette resten af deres liv....ja dem kommer vi ikke til at høre om...før de dukker op her på K10...

Jeg håber virkeligt at den tåbelige jagt på syge mennesker snart stopper...

Til alle jer som ikke er syge/arbejdsløse endnu.....tro mig....dette vil ramme jer når og hvis i skulle komme i den situation...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 17:06   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man kan i hvertfald sige en ting, nu ved vi hvor penge til nogen af skattelettelserne skal komme fra ....

Og 7500 forslår intet , i dag er det sådan at ingen syge kan få fysio (jo små grupper) men os der før kunne få det hvis vores læge anbefalede det ja vi kan sq ikke mere og derfor er der mange tusinder der ikke har fået den nødvendige fysio og dermed smertelindring i mange år ...

hvis den var så vigtig hvorfor er det så at kommunerne ikke har ville være med til at betale ...

og hvorfor høre vi ikke mere om det her i den landsdækkende presse.. jeg ved hvad jeg skal i weekenden skrive skrive og atter skrive .. og det burde vi alle gøre os der er fanget i systemet følger med og finder ud af hvad der sker,men resten opdager det først når det går galt....

Der er nok også en grund til at alle forskere med forstand på det her er bekymret og bange for retssikkerheden ...


Vi skal jo ikke være bekymeret udtalse det for lægekonsulenter hjælper med øøøøhhh er det de lægekonsulenter der i strid med bekendtgørelser har siddet i årevis ude i kommunerne og ødelagt folks liv ved at ignore lægepapir er det de lægekonsulenter der er fritaget fra læge loven ...

8 år med den her regering har medført en ting ... vi er som land blevet en banan republik fatter ikke hvad de tænker på derinde ....

Hmmm gad vide om jeg er i særlig risiko
Citat:

Sytten jobcentre landet over deltager i projektet, hvor tilfældigt udvalgte syge og fleksjobbere udvælges til at deltage i en fire måneders periode. Udover den ugentlige samtale på jobcentret skal de senest fire uger efter start deltage i såkaldt 'aktive tilbud' mindst ti timer om ugen.

Jeg er både flekser og sygemeldt


Citat:
Succeskriterierne er lysende klaret: Etteren er ud af offentlig forsørgelse og i arbejde, toeren er en deltids raskmelding, sidste mulighed er at deltage i et aktivt tilbud. (Som nævnt skal det lægeligt dokumenteres, at den syge ikke kan deltage i mindst ti timers aktivt tilbud om ugen.)
Gad vide hvordan man vil få flekser ud på den måde .. skal vi tilbage til det ordinære marked ...


Der skal godt nok meget til men jeg er målløs...

Nå men regeringen graver deres egen grav så vi snupper lige dagens gode nyhed intet er så galt at det ikke er godt for noget læste i politikken i går at var der valg i dag fik blå blok kun 82 mandater....

Men hold da op hvor er der langt til næste valg ...
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 17:16   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja! der er sgu lang tid til næste valg!

Flere herinde skriver ofte at vi trænger til nye regler, men det er jo dét regeringen laver hele tiden. Nye regler der bliver mere og mere vanvittige, og som overbebyrder os alle sammen med papirarbejde - selv er jeg næsmest ved at drukne i dokumentationer, lægepapir, speciallægeerklæringer, psykologvurdering 'og jeg skal komme efter dig'...

Og det ENESTE alle disse papir gør, er at forsinke sagen, trække tiden ud, spare pensionen og putte klienten i én eller anden refusionskasse..........indtil der kommer et nyt tiltag man skal dokumentere man ikke kan deltage i. GAAAAAAAAAAB!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 17:22   #27
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja helene det er også ubeskriveligt kedeligt og ødelægger glæden ved livet...det var bare en anden vinkel...

Engang for længe siden havde jeg en rigtig god socialrådgiver ...hun sagde at det var vanvittigt at jeg skulle til 3 læger for at få den samme diagnose...En er nok .

Du har så evigt ret det forsinker bare sagerne og man ligger brak...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 17:23   #28
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Det er direkte anstødende uanset om man er på kontanthjælp, sygedagpenge eller sygemeldt flekser, hvad f..... tror den mand man kan tillade sig at behandele folk sådan

Der sidder f..... en diktator i maven på CHF, for han skal bevise han kan få folk i arbejde uanset på hvilken måde det sker. Føj

Som andre skriver, nu skal der inhentes penge til de lovede skattelettelser. Jeg væmmes, over sådan en mand

Og endnu engang rammer man dem der har det svært nok i forvejen. Det er direkte usmageligt.

Nu må der altså til at ske noget inden det går fuldstændig galt.

NY REGERING NU......... den kan sq ikke være ringere

Min søn på 9 år spørger , hvad jeg skriver om. Og fortæller ham det.

Han siger : Han skal fyres, han er da dum. Folk er ikke syge for sjov." Ja selv et barn kan se det er helt galt.

Sidst redigeret af Suncil; 24-01-2009 kl. 17:28. Årsag: Tilføjelse
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 18:15   #29
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
http://www.fagligtansvar.dk/index.ph...ontent_id=1420


Beskæftigelse

22.01 2009

Hjorten åbner sluserne for løntilskud ( gratis arbejdskraft)

Nye EU regler lemper betingelserne for, hvornår private virksomheder kan få løntilskud til ansættelse af ledige, men beskæftigelsesministeren lader de samme regler gælde for de offentlige arbejdsgivere. Det kan åbne en ladeport for aktiveringscirkus, hvor ordinære stillinger besættes med ledige, siger konsulent i FOA, Ole Jensen

Bølge af løntilskud

- Fagbevægelsen kan ikke leve med, at vi nu får en bølge af løntilskudspersoner, som truer de ordinære jobs. Det vil øge både antallet og presset fra ledige, som vil blive aktiveret især i kommunerne, siger Ole Jensen.

Han forudser et aktiveringscirkus, hvor et voksende antal ledige skal aktiveres, de kommer til at afløse hinanden, i det der nu er ordinære stillinger.

- Samtidig med at ledigheden vokser eksplosivt udvides gruppen med bistandsklienter. Det betyder yderligere 60 – 70-tusind flere, som står til at blive aktiveret. Det er nødvendigt sætte hælene i, vi skal væk fra de passive løntilskud, hvor folk piskes ind i noget, de ikke ønsker. I stedet er der brug for et nyt redskab, som opkvalificerer og rekruttere ledige til regulære job, siger Ole Jensen.

- De penge, som i dag bruges til passive løntilskud, hvor folk bare opbevares, kunne i stedet bruges aktivt til at rekruttere og opkvalificerer ledige til den offentlige sektor. Det vil ikke være i strid med EU-reglerne, siger han. (brink)



Hmmmm jeg sidder og prøver at gennemskue hele det cirkus...meningen er at syge og ledige skal fungere som løntrykkere...sænke lønnen på arbejde...


Er der nogen der kan oversætte denne artikel til gadesprog...hehehe så man kan forstå hvad det er han har gang I...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 21:12   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja! der er sgu lang tid til næste valg!

Flere herinde skriver ofte at vi trænger til nye regler, men det er jo dét regeringen laver hele tiden. Nye regler der bliver mere og mere vanvittige, og som overbebyrder os alle sammen med papirarbejde - selv er jeg næsmest ved at drukne i dokumentationer, lægepapir, speciallægeerklæringer, psykologvurdering 'og jeg skal komme efter dig'...

Og det ENESTE alle disse papir gør, er at forsinke sagen, trække tiden ud, spare pensionen og putte klienten i én eller anden refusionskasse..........indtil der kommer et nyt tiltag man skal dokumentere man ikke kan deltage i. GAAAAAAAAAAB!
Vi trænger skam ikke til nye regler.....

Vi trænger til at regeringen får et nyt menneskesyn...hvor penge ikke udgør 99 % af det...

@Stella
Han er ved at udvide det A hold og B hold som er her i danmark...

Dem der er i job nu og som bliver fyret....ja de kommer ud i samme job....men bare som gratis arbejdskraft...

Det vil sige at alle de ordinære stillinger der er nu....de bliver besat af arbejdsløse...

Alt i alt...så bliver det meget billigere for virksomhederne...da de jo ikke har de store udgifter til arbejdskraft...

Kan man så forstå hvorfor han er i gang med dette....tja...de rige bliver rigere og de fattige bliver fattigere....det er jo liberal tænkning....
De siger det bare ikke højt...det lærte Eva Kjær Hansen da hun kom til at sige det højt til en journalist at det ville være bedre hvis der var større ulighed i danmark...fordi det giver dynamik i samfundet...

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-2896970.html
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
9.z imod kina. hejhejhej Politik og Samfund 0 22-05-2013 13:16
en statslig sammensværgelse imod de syge einstein Lægekonsulenternes Rolle 66 13-08-2012 17:31
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
amok frklarsen Politik og Samfund 21 29-11-2009 09:39
Claus Hjort!Er du uddannet læger/psykiater?Hvordan kan du lave lov for syge UDEN DET? lionesse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-11-2007 00:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension