K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2009, 17:10   #1
User
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
User er ny på vejen
Flexjob, ledighedsydelse og tab af erhvervsevne

Er blevet tilkendt flexjob af kommune sep08 max 15t. Har fået udbetalt "tab af erhvervsevne" fra Danica under sygemeling, men er blevet frataget udbetaling af Tab af erhvervsevne efter jeg har oplyst Danica om tilkendelse af flexjob hvor de herefter vurderer min generelle erhvervsvene til mellem 1/2 og 1/3. Modtager ledighedsydelse nu der er samme beløb som sygedagpengene(90% af dagpengesats). Er der nogen der kender noget til regler omkring og hvor man evt. kan få hjælp omkring denne problematik? Mine læger taler nu om pension, vil jeg stilles bedre økonomisk hvis det sker? Min erhvervsevne skal ifølge betingelserne være 1/3 eller mindre. Kan klare max 2-3t på piller. Hvordan kan det være at PFA udbetaler indvalideydelse til folk på ledighedsydelse, skal Danica ikke også det? Findes der generelle regler om det? Hvad sker der hvis jeg igen bliver sygemeldt for jeg er bestemt ikke blevet rask tværtimod? Skal jeg hele turen igennem igen med arbejdsprøvning eller hvad? Hvad med det jeg har tjent tidligere er der nogle regler der? Min økonomi er snart ødelagt fordi jeg er blevet syg.
User er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 19:48   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Åh... desværre nogle spørgsmål, jeg ikke kan svare på, så jeg håber, andre kommer på banen.

Men jeg kan da oplyse dig om, at du får ledighedsydelse, hvis du bliver sygemeldt.

Og mens du er sygemeldt, skal du følge sygedagpengeloven og de regler for opfølgning, der er der.

Der skal løbende kontrolleres, om du fortsat står til rådighed for fleksjob... altså om du er for syg og skal have pension, fortsat være flekser eller "mirakuløst" er blevet "rask".

Håber, som sagt, at andre kan hjælpe med resten af dine spørgsmål.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 02:04   #3
bellochrisalou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
bellochrisalou er ny på vejen
Jeg har også haft sådanne spørgsmål, og har kunnet komme frem til dette 'svar'...:


Ja, jeg har modtaget det via en privat firmaforsikring, men andre tegner vist den slags via deres fagforeninger.

Rent faktisk havde jeg udtrykkeligt frabedt mig dens slags forsikringer, men det var tvunget for alle i firmaet som en ordning, hvilket jeg oprindeligt harcelerede imod grundet mistro til forsikringer og så det at jeg engang havde været syg, og derfor formodentlig aldrig ville kunne gøre brug af en forsikring.

Men da uheldet var ude, viste det sig at jeg fik godtgørelse for erhvervsevnetab i form af en månedlig ydelse i fleksjobbet. Og da der var faldet dom var praksis sådan at jeg fik min oprindelige månedsløn for nu omkring 20 timers arbejde + godtgørelse oveni, og altså dermed næsten 150 procent løn for halv tid. Jeg tænkte helt ærligt, at det var en mystisk ordning i denne tvungne forsikringsjungle, og reflekterede lidt over, hvor mange der mon ville række hånden op og sige de var friske på at gå tilbage fuld tid til lavere løn.
På den anden siden, så er ens videre karriere muligheder ødelagte, man kommer længere ned i hierarkiet når der skal forhandles løn, så den vej rundt okay at man kan tegne en forsikring.

Nu var jeg så hverken i stand til at gå op på fuld tid eller bevare jobbet, som ellers var blevet en guldgrube rent timelønsmæssigt. Jeg mistede desværre hele erhversevnen senere og fik i den forbindelse udbetalt en engangssum.

Der er i de enkelte forsikringer så vidt jeg husker mere præcist udspecificeret hvornår de udbetaler erstatning – og dette i forhold til hvor mange timer du kan arbejde i fleksjob, hvorefter de som jeg husker det udregner det matematiske erhversevnetab.

Sorry, hvis det blev lidt gnidret. Klokken er også mange.


og dette:

Jeg har en privat tab af erhvervsevne forsikring i forbindelse med min pension og via denne får jeg en del af min tidligere løn udbetalt såfremt min erhvervsevne vurderes til at være mindre end 50 %. Mht til betingelserne omkring dig så må det stå i dine papirer i fagforeningen, ellers ring og spørg dem ad.

Man kan vidst også søge tilsvarende yderligere TAE via arbejdsmarkedsstyrelsen hvorefter de vurdere om ens sag kan dækkes hos dem ligeså. Det er bare med at undersøge mulighederne for ekstra tilskud når nu de er der .

Chris
bellochrisalou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 08:09   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
spårsmål om erstatning

hej jeg har et spørsmål og har kørt lidt nej meget rundt på k10 for at finde ud af hvor jeg kunne spørge uden at være klog på det gør jeg det her er der nogel der ved om der trækkes i ens ledighedsydelse hvis man får tilkendt en erstatning for en nerveskade hos tandlægen .her været på ydelsen i 6år og her ikke noget med tandlæge besøget for 18 månder siden at gøre nu håber jeg ikk det ødelæger tråden her og ellers god sankt hans
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregning i ledighedsydelse (tab af erhvervsevne) Tante12 Spørgsmål ang fleksjob 21 23-06-2015 14:09
Ledighedsydelse i Flexjob solstrålen Spørgsmål ang fleksjob 5 08-10-2013 13:17
Flexjob - Ledighedsydelse le cuere Alt det andet 4 21-05-2011 08:48
ledighedsydelse og erhvervsevne tabt claus jensen Spørgsmål ang fleksjob 19 23-08-2010 11:17
ledighedsydelse ved start på nyt flexjob DRAGEN Nyt om loven 2 27-01-2008 15:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension