K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2009, 18:33   #1
bellochrisalou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
bellochrisalou er ny på vejen
ledighedsydelse/dagpenge

Hej jeg er næsten ved enden af sygedagpenge perioden, og er så godt som godkendt til flex.. DEJLIGT endelig!!!

men jeg vil spørge om hvad der sker bagefter?
Mine sygedagepenge ophører jo, men kommer jeg så på dagpenge eller ledighedsydelse? Og hvad er forskellen???

Er rigtig glad
bellochrisalou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 19:05   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ledighedsydelse

er lidt mindre end sygedagpenge.....men da du jo så kan melde dig ud af selve A-kassen...så skulle det ...så vidt jeg har forstået.....næsten udligne sig selv.

Man kan ikke få sygedagpenge som fleksjobber....og dejligt du er ved vejs ende
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 21:55   #3
bellochrisalou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
bellochrisalou er ny på vejen
hvorfor skulle jeg melde mig ud af A-kassen?
bellochrisalou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 22:05   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man skal først melde sig ud af a-kassen, når man står med den skriftlige tilkendelse af fleksjobbet i hånden.

Men det er en god ide at forblive i fagforeningen.

A-kasse er overflødig, når man er flekser. Man kan IKKE få dagpenge som flekser. Man får ledighedsydelse under arbejdsløshed osv.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 22:17   #5
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
Her hvor jeg kommer fra er ledighedsydelsen 91% af dagpengesatsen, det er også den sats man får når man er på barsel.

Nu var jeg på sygedagpenge da jeg blev visiteret og jeg fik mere ud på ledighedsydelse end sygeDP.

Men igen tror det er lidt forskelligt med "priserne i kommunerne så.... det er nok en svær en...

Any ways så er ledighedsydelse en ydelse du kan få resten af livet , indtil du går på pension eller hvis du tilbageholder oplysninger om dit helbred, bliver taget i at arbejde ved siden af (orange) osv..

Krydser fingre for den endelig afgørelse - glæd dig til at stå med papirene i hånden!!!

__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 22:42   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Ledighedsydelsen varierer fra 82 til 91 procent af max. dagpengesats
at beholde ledighedsydelsen betinger at man deltager i arbejdsprøvninger
tager et job, hvis det tilbydes dig, og man skal også være aktivt arbejds-
søgende, man kan blive førtidspensionist, hvis helbreddet forværres,
men i forhold til dagpengesystemet, så falder man jo ikke ud, fordi man
ikke ikke har optjent timer nok over en hvis periode, så det er da klart
en fordel.

Sidst redigeret af Tanja; 18-06-2009 kl. 22:49.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 23:27   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Borroe skrev:

Citat:
Any ways så er ledighedsydelse en ydelse du kan få resten af livet , indtil du går på pension
Næ, der er fleksere sandelig ikke så heldige.

Ledighedsydelse stopper, når man bliver 60,5 - og så er det kontanthjælp, hvis man ikke er gift og bliver forsørget af ægtefælle, eller har ret til fleksydelse.

Utroligt, at syge og handicappede skal stilles ringere end andre ledige, som kan få a-kasse til pensionsalderen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 12:06   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Ledighedsydelsen varierer fra 82 til 91 procent af max. dagpengesats
at beholde ledighedsydelsen betinger at man deltager i arbejdsprøvninger
tager et job, hvis det tilbydes dig, og man skal også være aktivt arbejds-
søgende, man kan blive førtidspensionist, hvis helbreddet forværres,
men i forhold til dagpengesystemet, så falder man jo ikke ud, fordi man
ikke ikke har optjent timer nok over en hvis periode, så det er da klart
en fordel.
Tanja jeg følger lige op på din her så den er lidt nemmere at forstå for det er sådan at der skal ligge noget til grund for at de beregner de 82 % normalen er de 91 % men det kan læses her https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=19354

og her er så hvordan de beregner det ...

Citat:
Ledighedsydelsen udgør et beløb, der svarer til 91 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb. Ledighedsydelsen kan dog højst udgøre et beløb, der svarer til, hvad den pågældende i de forudgående 3 måneder i gennemsnit har modtaget i arbejdsindtægt eller anden indtægt, der træder i stedet for arbejdsindtægt.

Ved beregningen af ledighedsydelsen medregnes alle arbejdsindtægter og indtægter, der træder i stedet for arbejdsindtægt, der er indkomstskattepligtige. Hvis der under det tidligere ansættelsesforhold er givet fri bil, fri telefon, fri kost og logi m.v., medregnes værdien heraf ved beregningen af ledighedsydelsen med den skattepligtige værdi af den pågældende ydelse, som skattemyndighederne har fastsat.

I beregningen af den gennemsnitlige arbejdsindtægt indgår perioder med løn, ydelser m.v. under revalidering samt perioder med orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov ikke. Perioder med revalidering og perioder med orlov til børnepasning er således »døde « perioder ved beregningen af ledighedsydelse.

Det vil fx sige, at en person, der inden en revalidering forud for visitationen til fleksjob var deltidsbeskæftiget eller var deltidsforsikret dagpengemodtager, får beregnet ledighedsydelsen på baggrund af arbejdsindtægten ved deltid eller arbejdsløshedsdagpengene.
Tror ikke at der er mange almindelige lønmodtager der rammes af den med de 82 %

Men nogen skal nok gøre , hvad ang at stå til rådighed der skriver du ...

Citat:
at beholde ledighedsydelsen betinger at man deltager i arbejdsprøvninger
tager et job, hvis det tilbydes dig, og man skal også være aktivt arbejds-
søgende
Det er nok lige lidt forsimplet , den forhadet praktik vi alle kan komme ud i inden vi bliver fastansat kan faktisk godt vise sig at være en god ting i nogen tilfælde ...

Hvis det er sådan at man kan sige at man ikke kan klare dette job pga dette og dette , så mister man ikke sin ledighedsydelse man kan godt sige nej til et job der er forkert til en og det er vigtigt at huske ´man skal ikke tage noget man ved at man går ned på man skal beskrive hvad det er ved jobbet der gør at man ikke kan tage det og man skal sammenholde det med sine skånehensyn som man nu kan , er det så sådan at man ikke kan klare det job så er det tilladt at sige nej tak og stoppe igen og ja man skal være aktiv arbejdssøgende men der står ingen steder i loven at hvis ikke man er så mister man sin ledighedydelse ...

Det er bare noget man opfordres til for at gøre det nemmere for kommune og jobkonsulent og for at ens egen skyld også ... men det fremgår klart af loven hvem der kan miste sin ledighedydelse ,...

Citat:
Fortabelse af ret til ledighedsydelse

En person, der har opnået ret til ledighedsydelse, mister kun retten til ledighedsydelse i tilfælde af, at den pågældende

– ikke længere er berettiget til fleksjob,

– bliver selvforskyldt ledig fra et fleksjob,

– gentagne gange afslår rimelige tilbud om fleksjob eller

– generelt ikke er til rådighed for fleksjob.
Det er også værd at bemærke at der står gentagene gange og ikke fordi man siger nej en gang ...

du kan læse meget mere om det her https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=19354 afsnit 4 stk 3

Vil ikke sætte det hele ind her , men der er mange ting der skal gå op i en højre enhed man kan ikke bare sige at man ikke må sige nej til et job , desuden står der i loven at siger man nej til et job (uden god grund ) så mister man sin ledighedsydelse i 5 uger gør man det to gange inden for et år så mister man helt sin ledighedsydelse ...

Uanset hvad en kommune kan finde på af grunde til at lukke for ledighedydelsen , så er det altid værd at huske at man skal anke det , for det er ikke lige sådan at man kan få stoppet ledighedydelsen der er mange ting der skal være opfyldt før kommunen kan gribe til så radikale ting
  Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 16:20   #9
bellochrisalou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
bellochrisalou er ny på vejen
Tusind tak alle! Dejligt med så værdigfulde svar!

Glæder mig til at stå med papirerne i hånden, og selvfølgelig til endelig at komme ud og bestille noget.
bellochrisalou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 16:24   #10
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Når man er i medlem af a-kassen, og er fuldt arbejsdygtig kan man indbetale
til efterlønsordningen, når man modtager ledighedsydelse eller er i fleksjob
kan man indbetale til fleksydelsesordningen, man skal have indbetalt i
sammenlagt 30 år, for at kunne modtage fleksydelse, når man bliver
60,5, nogle kan først komme på fleksydelse, når de bliver 62 år,
men går udfra at der kommer en ændring på et tidspunkt.


http://www.adir.dk/sw15059.aspordningen er god.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg dagpenge kayjay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 06-10-2013 08:44
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
fra SDP til alm. dagpenge imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-01-2012 11:42
Dagpenge thmn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-04-2011 18:55
Er du i fleksjob, på syge-dagpenge, på ledighedsydelse, Peacock Politik og Samfund 5 13-03-2008 11:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension