K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2010, 21:45   #11
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Hej
Jeg har desværre ikke hørt meget godt om dem, men har ikke selv personlige erfaringer. De jeg kender som har været hos dem, har ikke fået noget ud af det.

Men jeg vil komme med et forslag. Hvad om du selv fandt et alternativ som du så foreslog pensionsselskabet at være sponsor på. Det plejer ikke at være svært at få et bedre alternativ hvis man viser at man brænder for det og går ind i det... synes det er værd at prøve
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 21:59   #12
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har desværre heller ikke noget godt at sige!
Efter flere måneder med navlepilleri for at få skrevet et CV og en ansøgning, så skulle vi sende uopfordrede ansøgninger ud i massevis, og der var 1 ud 20 der fik job.. Synes generelt det virkede meget la-la..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 22:02   #13
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det er spild af tid.

Det var kommunen der selv skaffede mig i job, mens jeg var hos AS3 i Odense,har nu haft det samme job i over 3 år.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 22:04   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
glemte at tilføje en praktik jeg selv fant også arbejde tog as3 alt æren for fik det fjernet og min sagsbehandler blev sur for hun vidste godt de inteth avde med det at gøre
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 22:39   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu kan jeg altså ikke lige forestille mig at der bliver lukket for ledighedsydelsen fordi man ikke vil til en privat aktør man får tilbudt gennem forsikringsselskabet..

Jeg ville da helt klart skrive til både kommune og forsikringsselskab om hvad konsekvensen er hvis man siger pænt nej tak og at man ikke er sikker på det firma ud fra hvad man har hørt ...

Det er jo sådan at når kommunen vil have privat aktør på så skal man have nogen at vælge mellem .. men hvis et forsikringsselskab kommer med tilbuddet hvad så ... ??

Det kunne jeg godt tænke mig at vide .. både hvordan kommune og hvordan forsikringsselskab stiller sig til et nej tak ....

Kunne du tænke dig at spørge om det ?
  Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 22:51   #16
Vinni123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Vinni123 er ny på vejen
Ja,jeg ved heller ikke hvad de laver,er på et af deres livtidskurser lige nu,lovede guld og grønne skove ved første møde,men det viser sig at flere har været der siden april og ikke kommet videre,nej vi skal lære at tilbyde os selv gratis i praktik(altså gratis arbejdskraft )4 uger og derefter kan der yderligere forlænges.Flere er kommet tilbage efter 4-8-12 ugers gratis praktik.Vi sidder flere godt voksne mennesker med vores CV som vi har brugt før og fået job på,men nej det er ikke godt nok ikke AS3 modellen.
Vinni123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 23:56   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis de har erfaringer til at arbejde med psykiaske problemer, og dine er fysiske, Hvad kan de så tilbyde dig?

Prøv at stille dette spørgsmål. Og be om konkret problemløsning for din sag/ mulighed for et fleksjob.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 07:07   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke se hvor du bor, men jeg har gode erfaringer med Midtsjællands KursusCenter, som findes i Ringsted, Næstved og Hvidovre.

http://mskc.dk/
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 22:35   #19
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
fortsættelse af aktør anvist af pensionsselskab

Efter jeg har hørt om jeres erfaringer med as/3
og set i lyset af den stadig stigende styrke af arbejdsledige,

så må jeg nok indrømme, at jeg ikke har den store tillid
på nuværende tidspunkt, at firmaet as/3 magter, at finde et fleksjob til mig,

det er jo ikke lykkedes de to andre aktører, jeg har været tilknyttet,
så måske skulle jeg prøve, at vende kajakken og foreslå, at jeg bliver
opkvalificeret til, at imødekomme arbejdsmarkedet, med de timer jeg er visiteret til.

Et forløb som sansynligvis, vil bringe mig tættere på arbejdsmarkedet.
Løsningen kunne være opkvalificering gennem et kursus, på et af flaskehals områderne f.eks gennem aktørstedet "Venture" som udbyder et kursus i regnskab 32 uger 16 time/uge = bogholder/ regnskabsassisten.

kurset startede desværre allerede i sept.

Hvis pensionsselskabet synes det er noget de vil gå med til økonomisk
så vil jeg foreslå dette kursus, i stedet for et forløb som alligevel bare er spild af tid.

Nu vil jeg først afholde min ferie og så vil jeg vil vende tilbage med opdatering
her på k10
Mange tak for jeres støtte
venligst Palette
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 01:27   #20
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Altså,- jeg har været ½ år - dvs et dobbelt forløb efter eget ønske ved AS3.
Det førte ikke til et job, dog fik jeg dog et samtidig med at jeg stoppede der.

Jeg var fyldt med mange fordomme forud for opstart, men det havde jeg omkring alle aktører. Mødte kun op fordi jeg skulle - og lagde ikke skjul på det. Men så blev jeg sgu glad for det - fra day one

Jeg har ikke været hos andre aktører. Men var rigtig glad for at møde og være sammen med andre / i sparring. Det ½ år var godt for mig.
Må lige tilføje at jeg ikke blev i jobbet (det var godt nok ikke liige noget - var bl.a. for ensomt -men jeg havde da selv fundet det, søgt det, været til ansættelsesamtale og fået det. ) - så jeg er fortsat ledig.

Mit pensionsselskab har aldrig ladet høre fra sig med gode ideer, penge eller andet.
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
advokat firmaet sandager eller advocare i århus nielsen69 Alt det andet 9 12-01-2013 13:02
firmaet lukker hobbymanden Spørgsmål ang fleksjob 7 30-01-2011 04:25
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43
Anden aktør. Wersi 56 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-10-2008 12:36
Ny aktør Lars Dubo Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 01-03-2007 22:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension