K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2008, 18:32   #11
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hmm, zuza

Så vidt jeg kan se sammenligner du andel for førtidspensionister imellem 15 og 66 år med hele befolkningen. :/

Men der er noget galt med de tal fra noegletal.dk for 6.2% af ialt 3706776 imellem 15 og 66 år (statistikbank.dk) BEF1A07 giver 229820 førtidspensionister. Begge tal fra noegletal.dk og statistikbank.dk er opgjort per 1. januar 2007.

Tallet for antallet af førtidspensionister jeg har fra jobindsats.dk er for 1. halvår og den er på ialt 244777. Forskellen på 14957 (244777-229820) svarer næsten til antallet af nytilkendelser for førtidspension i hele 2007 på: 11902.

3055 er vist så at sige forsvundet i afrundinger. Men det vil give en andel på 6.6 % med 244777 som grundlag ialt per 1.7. 07.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 23-07-2008 kl. 18:36. Årsag: bef det :)
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 18:43   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, for det er opgjort som værende hhv. 7,5 pr. 100 indbyggere og 6,2 pr. 100 indbyggere. Og det regner jeg med, at det svarer til 6,2 % og 7,5%. Og med en befolkning på 5.500.000, så blev tallet sådan.


Og i DINE tal fra Ankestyrelsen er det opgjort til antal "helårspersoner".

Dvs. der kan jo sagtens være mange, som IKKE har optjent ret til 100% pension, fordi de ikke har boet i landet længe nok (husker ikke lige antal år).

Dvs. to personer kan tælle som een helårspensionist.

Samme princip gælder i mange andre statistikker. Ledige, ledige fleksere, folkepensionister.



Her er en helt 3. kilde til antal førtidspensioner.

Husk, det er antal personer. Jeg ved IKKE, om det er omregnet til HELÅRS-personer eller ej. Er det IKKE omregnet, er antallet naturligvis lavere end nedenstående.

Citat:
Tabel 1: Antal førtidspensionister, 1995-2003
Tjek side 119 her: http://www.casa-analyse.dk/files/pdf...pport_2003.pdf

Den nyeste sociale årsrapport har også nogle tal opgjort i 2007:

De kan findes her side 95 og igen på side 99:
Her er der 232.934 på pension, mens der året før i 2006 var 245.885 - da et pænt fald.
http://www.casa-analyse.dk/files/pdf...apport2007.pdf

(Sikke et detektivarbejde... )

Der er OGSÅ den mulighed, at der er BÅDE fleksydelse og efterløn, som påvirker pensionsantallet, da jeg går ud fra, at mange er nedslidte og derfor modtager disse ydelser i stedet for en førtidspension.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 19:34   #13
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Ja, self.. CASA analyse... hvorfor er jeg ikke kommet på dem :/

Godt gravet frem.

Tallene fra Ankestyrelsen er ikke helårspersoner, men Enhed : Antal.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 10:57   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Flemming og Zuza! Jeg henter lige den her frem igen, da jeg synes I har fat i noget vigtigt! Hvis der skal laves en reform af ftp-området til efteråret, er det da vigtigt, at alle informationer kommer frem i lyset. Jeg undrede mig derfor også meget over, at ingen medier tog fat i Flemmings pressemeddelelse... Har I overvejet at forfølge sagen yderligere? Fx kontakte SF eller Enhedslisten og bede dem stille spørgsmål til Karen Jespersen?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 16:06   #15
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Risa,

Jeg har på idé stadiet, at jeg vil sende min opgørelse til Folketingets arbejdsmarkedsudvalg og evt. sundhedsudvalget. Grunden til at jeg vil sende det samme til sundhedsudvalget er, at kortvarige besparelser på sygedagpenge/kontanthjælp og førtidspension meget let vil blive spist op af øgede udgifter på sundhedsområdet.

Jeg vil begynde på den her op til den 1. august.

Der er nemlig efterhånden mange ting, som ikke i mediedebatten bliver belyst ordentligt med hårde fakta.

Selve skrivelsen skal være så klar i mælet som muligt. Og jeg vil forsøge, at holde den så neutral som muligt selvom Morten Birket-Smiths udmelding om "90% psykisk syge kan helbredes" vil få en ordentlig omgang.

Jeg venter iøjeblikket på tal fra Vejle kommune for at dobbeltchecke antallet af førtidspensionister i 2007 og 2008. Bare for en sikkerheds skyld.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 17:20   #16
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Flemming, super ide! Jeg har de seneste dage tænkt meget over, at "nogen" (min hjerne er desværre ikke til det med tal og informationer lige i øjeblikket) burde lave en seriøst udseende raport, hvori der bliver redegjort for ftp-tal og nogen af de udtalelser, der har været fremme i medierne og kommet fra politikerne. Den burde nok ikke være så lang, for folkene på Borgen drukner i forvejen i papirer og dumper en murstensroman ind på deres pc/bord, læser de den sandsynligtvis ikke. Men selve teksten kunne være nogle sider, og så kunne appendixet, med dokumentation for tal og påstande, for den sags skyld være 1725 sider langt... Bare en ide, håber ikke jeg blander mig for meget...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 17:49   #17
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Risa,

Sjovt nok er det også min tanke med det. Nemlig en par sider med oversigt med en slags resumé af med bilag for nærmere indhold.

Fint nok med input.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 18:49   #18
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hehe! Super, Flemming!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svar tider Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-08-2011 17:51
Anken er sendt. Hårde tider... DaisyBoo Spørgsmål ang fleksjob 16 20-03-2009 20:28
Nye tider zuza Dit og Dat 0 08-07-2008 01:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension