K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2013, 17:59   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
er der nogen der ved noget om ny skolereform i forhold til flexjob ??

hej !!

håber der måske kan hjælpe mig i forhold til ny skolereform.
jeg er i flexjob på 18.timer i fritidsklub. men vi rummer der udover en special gruppe med autister m.m med børn og unge med særlige behov. jeg møder man,tirs,torsdag og fredag kl.11 til 15.30 da jeg har fri onsdag til fysisk hvile. jeg læste en masse rodede ting idag her og der men det korte af det lange.. jeg fungerer bedst til senest"" kl.15.30 hver" dag. men skulle den ny reform nu gå ind og påvirke fritidsklubbens åbningstid. kan de så godt tvinge" mig til at skulle lave min arbejdstid om" så den så skal hede fra kl.13.00 til 17.30 ?? for så er der ingen tvivl" om at jeg ikke kan holde til jobbet da der er en hel del der giver mig fysiske konsekvenser.

mvh. annech.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 20:53   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej !!

håber der måske kan hjælpe mig i forhold til ny skolereform.
jeg er i flexjob på 18.timer i fritidsklub. men vi rummer der udover en special gruppe med autister m.m med børn og unge med særlige behov. jeg møder man,tirs,torsdag og fredag kl.11 til 15.30 da jeg har fri onsdag til fysisk hvile. jeg læste en masse rodede ting idag her og der men det korte af det lange.. jeg fungerer bedst til senest"" kl.15.30 hver" dag. men skulle den ny reform nu gå ind og påvirke fritidsklubbens åbningstid. kan de så godt tvinge" mig til at skulle lave min arbejdstid om" så den så skal hede fra kl.13.00 til 17.30 ?? for så er der ingen tvivl" om at jeg ikke kan holde til jobbet da der er en hel del der giver mig fysiske konsekvenser.

mvh. annech.
Måske kan de det...
Har du arbejdstidspunkt indført som skånebehov i din kontrakt?

Selvom du har, er der ingen garanti, for hvis der ikke er børn i klubben før kl 13, ja så er der jo ikke brug for personale...
Når det er sagt, kan det jo sagtens være, at I kan finde en fleksibel ordning, der passer i forhold til din sygdom, men som udgangspunkt er fritidsklubben uden skyld, da ændringerne er en politisk beslutning, og det KAN risikere at gå ud over dig

Hvis det var mig, ville jeg få en snak med lederen og drøfte min bekymring for fremtidig arbejdsvilkår - det kan jo være lederen allerede har medtænkt problematikken, eller i hvert fald er villig til at gøre det.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 09:17   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at sandsynligheden for at de samtidig sparer lidt på fritidsordningen, så den fremover bare er fra 13.00-15.30 er større..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 10:54   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror det er de færreste fritidsordninger der holder åben fra kl 13, helhedsskolen lægger lige som op til, at det tidligt bliver fra kl 14.15, da ingen elever vil få fri før - og de fleste får fri senere.
Omvendt er der ikke noget der tyder på, at fritidsordningerne kommer til at have længere åbningstid (hvilket også ville være forfærdeligt for børnene!), da en stor gruppe forældre har en tendens til at presse citronen til det yderste, hvis der er en åbning for det.

Overvejer selv at helt droppe fritidsordningen fra 2014, hvis ungerne alligevel skal være i skole til 14-15 stykker. Nok må være nok.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 12:39   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det er et skånebehov du har...at du ikke kan arbejde senere end til kl 15.30....ja så skal de overholde det...

Hvis det ikke er et skånebehov...ja så kan de godt "tvinge" dig....

Skånebehov SKAL være skrevet ind i ens kontrakt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 17:48   #6
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis det er et skånebehov du har...at du ikke kan arbejde senere end til kl 15.30....ja så skal de overholde det...

Hvis det ikke er et skånebehov...ja så kan de godt "tvinge" dig....

Skånebehov SKAL være skrevet ind i ens kontrakt...
hej webmaster m.m

jeg har lige siddet og nær læst min ansættelses kontrakt. jeg ved ikke helt hvordan det skal tolkes men der står som punkt D. ... ( Hvilke skånehensyn kan der tages i jobbet. )

-Der kan tages skånehensyn i forhold til tunge løft og lign,ligesom her er maskiner og køkkenfacilitetertil det meste.

-Arbejdstid kan tilrette lægges efter behov.
-Der stillesikke krav ift. arbejdstempo.

-Personalet i Huset har indsigt i rummelighed ift. mennesker med forskellige funktionsbegrænsninger fysiske som mentale.

Det er hvad jeg kan se der måske kunne have noget til min fordel om. ved jeg ikke..

nu håber jeg jeg har læst det rigtigt. jeg kan ikke tolket det rigtigt. men det papir jeg læser det fra er fra bilag" der er vedlagt" sammen med min ansættelses kontrakt.

mvh. Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 20:53   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den er nok den..

- arbejdstiden kan tilrette lægges efter behov.

Så er spørgsmålet bare, er det DIT behov den tilrettelægges efter, eller institutionens?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 21:40   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det står under skånebehov ja så er det jo flekserens skånebehov...da arbejdspladsen jo ikke har skånehensyn...

Så står der sådan...ja så vil jeg også regne med at du selv kan tilrettelægge din arbejdstid...

Hvis de nu først skulle begynde at åbne kl 13 i stedet for kl 11....ja så kunne du måske arbejde lidt mindre hver dag men så til gengæld arbejde alle hverdage....så du kan få det løst på den måde...

Men nu kender jeg ikke dine skånebehov...men det var da en mulighed måske...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 09:20   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
På vores skole ændres åbningstiden i sfo sig blot så den åbner senere.. der er ikke længere tid åbent.

Så alt efter om du er ansat på ny eller gammel ordning, så vil du nok nærmere skulle tænke over hvad der vil ske når din arbejdstid måske sættes ned...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 10:48   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
På vores skole ændres åbningstiden i sfo sig blot så den åbner senere.. der er ikke længere tid åbent.

Så alt efter om du er ansat på ny eller gammel ordning, så vil du nok nærmere skulle tænke over hvad der vil ske når din arbejdstid måske sættes ned...
Præcis, det var det jeg var inde på i mit første indlæg - vores institution både fritidshjem og klub, åbner også først senere, men lukker på samme tid.
Dog har de ikke helt styr på hvad tid de åbner endnu, men de regner med det bliver efter kl 14, da der ikke er nogle børn før efter 14 - 15 tiden.

Klubben lukker helt om morgenen. Men fritteren åbner ved sædvandlig tid, mener det er fra 7-8, hvor efter den lukker igen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension