K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2009, 12:25   #1
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Førtidspensions regler????

Jeg for en mail fra min sagsbehandler i starten af febuar hvor der står at han og lægekonsulenten nu er blevet eningen om at indstille mig til pension. og at jeg i løbet af en månede for en tilrettet resurseprofil som jeg skal kommentere til. Jeg ringer derfor til ham og for afvide at denne kommer til og køre på det spykiske og at den vil komme på pensions nævnet i april. I forbindelse med vores handicappet datter hvor vi er berettiget til tabt arbejdsfortjenste fastholder man i jobcenteret denne beslutning i april over for dem og det m,ed det resultat at fordi jeg ikke længere står til rådighed for arbejdsmarkedet er berettiget til det og at min kæreste heller ikke kan få da jeg så som pensonist ville skulle være hjemme hele tiden. Ville ellers ave delt den imellem os. I Juli bliver jeg så kaldt på kommunen, og her for jeg afvide at jeg er for ung til pension, og at jeg kan vælge imellem et fleks eller ingen ting Fleks jobbet kan de af gode grunde ikke sige hvad tilskud bliver til eller hvad der skal være af hjælpe ting, fordi de jo faktisk har vudret mig uegnet til det rummulige arbejdsmarket og derfor låser man mig nu fast i systemet ved og sige jeg skal prøves og prøves( som kan tage flere år) til de finder et sted jeg kan være. Min sag har allederede taget over 5 år. Men efter en snak me ombudsmanden siger de til mig at jeg da skal have en skrifteligt afsalg på pension som de jo har gjort mig klar først at jeg skal have. Men hvad gør jeg og hvad står der i loven om den tid det må tage???
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 13:39   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det er svært og sætte sig ind i. Men når både sagsbehandler og lægekonsulenten nu er blevet enige om at indstille dig til pension. Samt hvis du også har læge papir og papir på deres indstilling.
Havde jeg søgt en §17 på det foreliggende grundlag. Så skal de tage stilling.
Men har du været i arbejdsprøvning?, det kan jeg ikke se udfra det du skriver.
ellers havde jeg ikke søgt, den er meget vigtig
Som jeg kan forstå det er du på kontanthjælp, så du kan ikke miste noget ved at afslag.
Kun komme tilbage på kontanthjælp. Men så har du en skiftlig begrundelse på et afslag.
Sagen vil så tage cirka 3 måneder og afgøre.
Men uden en arbejdsprøvning bliver det næsten med garanti afslag.

Der er ikke noget som hedder for ung til pension, kun under 18 år. Alle mellem 18-65 år kan søge. håber da ikke det var den eneste begrundelse?.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 14:57   #3
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Har været i 3 arbejdsprøvninger. 2 er blevet stoppet pga af heldbredsforværring 1. og 3. gang
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 22:50   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er ikke helt med.. du skriver at du har en mail fra sagsbehandler om at de vil indstille dig til pension og det er noget han og lægekonsulent er enige om der står også en tid den skulle behandles på ...

Er der så efterfølgende taget stilling til den og givet afslag eller hvad ?

Hvis ikke så ville jeg da søge en pension på forliggende grundlag og vedlægge den mail ..

samtidig ville jeg skrive en klage til borgmesteren ang det at man skriver til dig at man indstiller dig til pension for derefter at udtale at du er for ung til pension ..

Hvis jeg forstår dig helt ret så er du afslået tabt arbejdsfortjeneste ud fra at du skal have pension og derfor alligevel er hjemme ?

Hvis det forholder sig sådan så skal du have det med i din klage ..

Du skal så sende din klage til borgmester og til hele kommunal bestyrelse og du skal skrive til dem du har snakket med at du vil have på skrift at de har sagt til dig at du kan vælge mellem fleks og ordinært job fordi du er for ung til pension ..

og så skal man lade være med at snakke i telefon med sådanne mennesker
  Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 08:10   #5
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg er ikke helt med.. du skriver at du har en mail fra sagsbehandler om at de vil indstille dig til pension og det er noget han og lægekonsulent er enige om der står også en tid den skulle behandles på ...

Er der så efterfølgende taget stilling til den og givet afslag eller hvad ?

Hvis ikke så ville jeg da søge en pension på forliggende grundlag og vedlægge den mail ..

samtidig ville jeg skrive en klage til borgmesteren ang det at man skriver til dig at man indstiller dig til pension for derefter at udtale at du er for ung til pension ..

Hvis jeg forstår dig helt ret så er du afslået tabt arbejdsfortjeneste ud fra at du skal have pension og derfor alligevel er hjemme ?

Hvis det forholder sig sådan så skal du have det med i din klage ..

Du skal så sende din klage til borgmester og til hele kommunal bestyrelse og du skal skrive til dem du har snakket med at du vil have på skrift at de har sagt til dig at du kan vælge mellem fleks og ordinært job fordi du er for ung til pension ..

og så skal man lade være med at snakke i telefon med sådanne mennesker
Har skam klaget ikke mindere end 3 gange men uden svar!! Bad så om til det sidste møde at jeg ville have rettet alle de fejl der var og på skrift, men det ville man ikke og så skulle jeg ellers bare glemme det hele. Men efter ombudsmanden så skal jeg have skriftlig afslag på den pension, ellers har jeg jo ikke en eneste mulighed for og klage over afgørelsen. Skal til møde i dag og så for vi og se hvad hun siger til den.
Men er sku svært og køre sin sag når kommunen ikke holder loven gang på gang og man som borger selv skal sidde og finde ud af det.
og ja har fået afslag på tabt arbejdsfortjeneste i april på baggrund af at jobcenteret skrev jeg skulle have pension og så laver de så om på den beslutning først i august. og er først nu blevet kaldt ind til og skal lave min resurseprofil!! flot. Det har så taget 5 år en til nu, for har aldrig i de 5 år godkendt den.
Har flere tråde på siden hvor der kan læses om nogen af de alvorlige ting de har udsat mig og min famillie for og det er ikke småting.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 08:38   #6
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Unhappy

Citat:
Oprindeligt indsendt af Færselsuheld Se meddelelser
Har været i 3 arbejdsprøvninger. 2 er blevet stoppet pga af heldbredsforværring 1. og 3. gang
Hej hvor længe har du været i de arbejdsprøver.. Har været 8mdr første sted og startede i mandags med nr 2. men fik ondt i ryggen pga at jeg skulle skubbe dum vogn som kørte dårligt Fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 11:07   #7
ALFA
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
ALFA er ny på vejen
Hej du skriver du kan vælge mellem fleksjob eller ingenting så tag fleksjob det er bedre end ingenting også hvis din kommunne har forslået det.
Hvis du søger $ 17 på det foreliggende grundlag vil pensionnævnet med garanti give dig afslag! så har du ingenting!

Hvis de finder ud af du ikke kan klare fleksjob så skal de instille dig til førtids-pension.
Så står du osse bedre.

Det er ikke din læge der bestemmer om du skal ha pension det er pensionnævnet.


min historie er omvent:

Jeg fik afslag på fleksjob og brugte §17 på det foreliggende grundlag, Så skal de tage
stilling til førtidpension. Pensionsnævnet ville ikke gi mig pension ,fordi jeg havde klaget over afslag på fleksjob. pensionsnævnet gav grønt lys til fleksjob da de mente det skulle afprøves. Dermed har jeg ret til en ny omgang hos pensionsnævnet hvis jeg ikke kan klare fleksjob og står stærker.

Uanset hvad så må du ikke sige nej til noget komunnen forslår , da jeg har forstået det sådan at det er udvalgte folk fra komunnen der sidder i det pensionnævn.

m.v.h


m.v.h
ALFA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 11:47   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man får nok helt sikkert afslag, hvis man siger nej til noget som til noget komunnen forslår. uden det er afprøvet først.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 13:46   #9
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Fik den udslydning i dag at det var min tidliger sagsbehandler der havede instillet mig til pension, og de3t kunne hun ikke gå ind i og nu havede hun så besluttet flexjob kun med baggrund i det lægelige. Men man vil dog ikke hente det nye der er som faktisk viser hvad jeg fejler, man bruger i stedet en masse gamle undersøgelser som aldrig gav en diagnose.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 18:16   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man behøver ikke en diagnose for at få førtidspension!! Det er arbejdsevnen der skal vurderes, og ikke diagnoserne....
Så hvis de gamle papirer, uden diagnoser, fortæller at du ingen arbejdsevne har, så er det også fint.

Har du ikke noget på skrift angående lovningen om førtidspension??

Iøvrigt er det ulovligt hvis nogen siger i ikke kan få hjælp til den handicappede datter, UDEN at der ligger papir på, at førtidspensionen ér en realitet. De må ikke give afslag på gisninger....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra gammel førtidspensions ordning til ny førtidspensions ordning Webmaster Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 12-02-2013 15:46
Førtidspensions afslag Bylbyl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 06-12-2010 11:40
Førtidspensions Reform neelix Fremtiden for fleksjob og førtidspension 28 18-09-2010 17:44
Førtidspensions indflydelse på SU Danielsan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-03-2010 23:23
Førtidspensions ansøgningen ! Havedammen Dit og Dat 6 28-11-2009 18:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension