K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2007, 10:52   #61
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
svar til dig privat om vigtig ydelse

Hej Stella.
Jeg har noget vigtigt du skal læse på din mail, noget som sikkert mange kan få glæde af.
Knus Fra annette
PS. ja jeg har været væk længe men har det bedre igen
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2007, 13:03   #62
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
fortæl det til andre herinde Annette ...det vil gavne alle at vide...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2007, 18:17   #63
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Åh, hvor er jeg frustreret! Og træt og stresset.. Hun ringede fra Reva i mandags og sagde, at stedet hun regnede med, jeg skulle have været i arbejdsprøvning ikke kuunne tage mig ind af alligevel. Så det blev ikke til en samtale. Hun ville så finde ud af noget andet og ringe til mig. Det har hun så bare ikke gjort, og jeg har ikke kunnet få fat på hende idag.. Imorgen er så hendes sidste arbejdsdag, inden hun holder 3 ugers ferie... Hun skulle snakke med sin chef, om jeg så skulle vente eller om jeg kunne komme ind til en af hendes kolleger, men det har jeg jo så heller ikke hørt videre om.

Jeg ville jo gerne have det igang, da jeg synes det er så anstrengende at gå her og vente i uvidenhed! Jeg fik lagt en besked i receptionen om, at hun skal ringe til mig imorgen.

Nå, det var lidt brok herfra..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2007, 11:40   #64
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har siddet og tænkt lidt til morgen, og jeg bliver mere og mere harm.. Efter 1 års ledighed skal jeg revurderes. Fint nok. Men så bliver man afsluttet hos JSV og sagen sendes til et andet jobcenter. Dette jobcenter sender sagen videre til Reva, som skal sørge for arbejdsprøvning i 13 uger. Med lidt hovedregning, er det meget nemt at regne ud, at jeg tidligst i det nye år, kommer tilbage til JSV eller andre jobkonsulenter. Det vil altså sige, at i mindst 7 måneder bliver der ikke ledt efter noget job til mig!
Hvorfor kunne JSV ikke stadig lede efter job, mens jeg bliver revurderet? Revurderingen er jo udelukkende sat igang pga mere end 12 måneders ledighed og ikke pga ændringer i helbredstilstand eller andet.

Jeg er altså træt af det, og jeg fatter ikke meningen med det!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2007, 11:55   #65
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er meningsløst. Og du er desværre ikke den eneste, der trækkes igennem dette cirkus.

Prøv at læse her om at få folk til at arbejde:

Citat:
Pozzo, en herremand med et reb og en pisk i hånden, Lucky, hans tjener med rebet om halsen. Foran dramaets måbende hovedpersoner, vagabonderne Vladimir og Estragon, udsteder Pozzo den ene groteske ordre efter den anden: »Dans!«. Lucky danser – og stopper. »Encore!«. Lucky danser igen. »Tænk!«. Lucky rabler desperat en lang og uforståelig remse af sig. Optrinnet er et studie i meningsløs ondskab.
Af CLAUS HJORT FREDERIKSEN

http://politiken.dk/debat/kroniker/article360115.ece

I 2007 og i mange år har man ikke måttet slå sine børn, men man må gerne piske syge, handicappede og langtidsledige.

Mobning er heller ikke tilladt, men det gælder åbenbart ikke alle.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2007, 12:11   #66
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, det er skræmmende! For ikke at tale om vanvittigt og spild af penge! Og ligeså med til at gøre os mere syge. Hvad har de gang i?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2007, 12:46   #67
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Jeg har med min bedste forstand ( selv om det ikke gælder når det kommer til politikere og dumme love) ikke anden forklaring end at det må være fordi det giver brød på bordet til diverse jobkonsulenter og sagsbehandlere og politikere at bruge 7 måneder og flere gange længere til at " revurdere" en i forvejen godkendt til fleksjob person...

HVORFOR BRUGER DE IKKE TIDEN TIL AT OPRETTE FLEKSJOB TIL ALLE DE CA 16.000 FOLK DER ER PARKERET I DEN ORDNING PÅ UBESTEMT TID ?

Der bliver ikke hjulpet med at oprette fleksjob til fleksere, men de bliver kørt rundt i manegen uden garanti for at nogensinde få et fleksjob.

Dette burde vi skrive en rapport om til arbejdsmarkedsgruppen på Borgen.

Det kan ikke være rigtigt at fleksere der er ledige skal køres gennem et 7 måneders revurderings forløb hvert eneste år...flekseres liv bliver jo en stor revurdering i al evindelighed ... det er ikke Fair.


det er så uretfærdigt og ondt at jeg ikke har ord for det !

GAD VIDE HVOR LAFS STÅR HENNE PÅ DET SPØRGSMÅL ? Man hører jo intet fra dem. VED DE DET ELLER ER DE TOTAL LIGEGLADE ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2007, 14:28   #68
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Hovedformal Med Revurdering

En revurdering SKAL munde ud i følgende, hvilket sikkert kan give mange sagsbehandlere grå hår i hovedet, når folk er for syge til fleksjob eller aktivering:

Citat:
Som et led i kommunernes gennemgang af den enkelte sag skal hver kontant- og starthjælpsmodtager have en ny eller revideret jobplan, der beskriver personens beskæftigelsesmål og fastlægger den indsats, der skal til for at få personen i job.

Der er afsat midler til resultatløn for sagsbehandlerne i kommunerne.


http://nychance.bm.dk/graphics/Docum...lag_040506.pdf
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2007, 09:27   #69
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
I fredags blev jeg ringet op af min sagsbehandler i jobcenteret. Hun var meget, meget venlig og ville snarest fremsende de 2 lægeerklæringer, der ikke var med i min aktindsigt. Desuden beklagede hun meget, at jeg havde fået oplysninger om de andre kursister fra AS3, det ville de være opmærksomme på en anden gang.

Jeg fik så lige luftet min frustration over den jobkonsulent jeg havde hos JSV. Hun bekræftede at hans job var at finde et job til mig med de beskrevne skånehensyn, ikke at stille spørgsmålstegn ved det. Hun sagde, jobkonsulenterne skulle respektere resultatet af arbejdsprøvningen. Desuden var de derinde godt klar over, at det er mere end svært at komme i job, de kunne også se det på antallet af personer der blev sendt tilbage til dem til revurdering.

Desuden forklarede hun mig, at de ikke kan pille ved min bevilling. Det har jeg jo også hørt herinde, men det var nu alligevel meget rart at få bekræftet af jobcenteret

Desuden fik jeg hendes direkte nummer, og jeg skulle bare ringe, hvis der var noget. Det var dejligt at snakke med en venlig sjæl

Nu venter bare samtalen hos Amnesty på onsdag. Der er så ikke mulighed for job bagefter, og det er jeg lidt træt af, men jeg kan jo hverken gøre fra eller til.
Så er det op til mig, at vise, hvad jeg kan og ikke kan i arbejdsprøvningen, og jeg vil denne gang være meget opmærksom på, hvad der efterfølgende bliver føjet til ressourceprofilen, så der ikke kan være noget at tage fejl af hos en kommende jobkonsulent!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2007, 13:59   #70
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Angry

Det der med at man får af vide før man begynder at der ikke er nogen som helst mulighed for fleksjob efter en arbejdsprøvning eller praktik er da totalt urimeligt !!!!
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg som flekser mand Spørgsmål ang fleksjob 3 11-02-2013 14:08
Nu ny flekser mand Spørgsmål ang fleksjob 32 04-01-2013 10:27
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
Revurdering efter 2. arbejdsprøvning-råd og vejledning søges! Wilhelmine Alt det andet 2 09-03-2011 08:10
flekser og lån i banken orkidee Spørgsmål ang fleksjob 5 26-12-2009 12:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension