K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2013, 08:29   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hundefar Se meddelelser
Det kan da godt være, at jeg ikke er fulgt med tiden, men da jeg havde med det at gøre sådan for alvor, da havde de private aktører ikke noget med arbejdsprøvning og den slags at gøre, de tog sig af aktiveringen, der kræves i følge lovgivningen, så jeg ville høre kontaktpersonen om det er rigtigt at deres tilbagemeldinger bruges ved tilkendelse af fleksjob?
Mens jeg var ledig fleks'er var jeg i 2 forløb hos anden aktør.
Det første forløb, i 2008, var med henblik på, at finde et fleksjob.
Det andet forløb, i 2009, var med det formål, at anden aktør skulle etablere en virksomhedspraktik, til vurdering af min arbejdsevne.

Det var min klare indtryk, at anden aktør ikke var vant til, at etablere virksomhedspraktik á 3 måneders varighed.

Men han gjorde dælme et godt stykke arbejde, og knap et halvt år efter praktikken var jeg tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 11:48   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er MEGET vigtigt at du IKKE går på kompromi med dit helbred.

DVS at du bør få lægen med ind over, når du oplever forværring i din tilstand, såsom træthed mv.

Din læge bør derefter skrive til kommunen, at du overanstrenges, og derfor skal ned i timer eller andet(feks opgaver).

Du bliver bedømt udfra det du viser, hvilket jo betyder at du fremover skal kunne viser den samme arbejdsindsats.

Det er derfor yderest vigtig, at dine timer og skånebehov, tilpasses det du KAN, og ikke kommunens ønske om ordinært arbejde.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 12:51   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SLarsen Se meddelelser
Jeg har vist ikke udtrykt mig ordenligt. Jeg har lidt af depressioner siden jeg var ung (er 52 i dag), og har været i medicinsk behandling siden 2000, og tilknyttet psykiatrien hvor alt muligt er prøvet af.
Min bipolar diagnose har jeg fået for 2 år siden.
I psykiatrisk sammenhæng er 2 år stadig meget kort tid.

Hvis du først har fået den bipolare diagnose for 2 år siden ,mener jeg også det er usandsynligt at man kan betegne sygdommen som stationær.

Problemet med den bipolare tilstand er at man har meget svært ved at komme sig ordentligt efter hver episode, og at man derfor på sigt, kan komme sig lidt (i kommunens øjner det det samme som totalt, men det ved vi andre jo godt at det ikke er)

Når du har været behandlet for depression, så er det faktisk muligt at din bipolare sygdom har været "op-ild-net" af den antidepressive medicin... en krop og hjerne i konstant stress... og først for to år siden har fået lov at rekreerer sig.

Jeg ved fra mig selv at efter mine episoder, hvoraf der er mange og de kommer hyppigt, kan jeg være omkring 6 måneder om at komme mig.

Et andet problem er at din behandling ikke overvåges af n psykiater... det er nødvendigt med korrekt faglig ekspertise i komplicerede psykiatriske forløb.
Det kan fra kommunens side betegnes som "ikke færdigbehandlet" hvis du ikke følges tæt, selvom din tilstand synes at være stabil.

Alt det her skriver jeg fordi du ikke i den vildeste fantasi kan forestille dig hvad kommuner kan finde på for at undgå at afklare folk og henvise dem til fleks eller pension.
Der er ikke noget der må komme bag på dig, men omvendt overdriver jeg heller ikke !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 01:30   #14
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SLarsen Se meddelelser
Tusinde tak for jeres tilbagemeldinger.

Jeg har vist ikke udtrykt mig ordenligt. Jeg har lidt af depressioner siden jeg var ung (er 52 i dag), og har været i medicinsk behandling siden 2000, og tilknyttet psykiatrien hvor alt muligt er prøvet af.
Min bipolar diagnose har jeg fået for 2 år siden.

Hej SLarsen

Jeg fik min psykiatiske diagnose for 3 år siden (borderline) og har som dig lidt af depressioner fra jeg var ung. Jeg har prøvet medicin on/off siden 95. Jeg blev erklæret stationær for min psykiske lidelse næsten med det samme, da sygdommen jo har været der hele tiden men har nu blot fået et navn

Jeg håber du får et lige så smertefrit forløb på den front som jeg fik.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 11:49   #15
SLarsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
SLarsen er ny på vejen
Tusinde tak for jeres svar, det er meget brugbart at høre om jeres erfaringer.

Problemet er, at jeg ikke er bipolar.

Jeg har aldrig været manisk, ej heller psykotisk, og slet ikke indlagt. Jeg sover, og har altid sovet hver nat.

Jeg fik en overgang stemningssatabliserende medicin, som skulle understøtte den antidepressive behandling. Det får jeg ikke mere, det stoppede jeg med i oktober sidste år. Hvad psykiatrien er underrettet om.

Da jeg blev syg, sendte kommunen mig til undersøgelse hos en psykolog for en udtalelse, denne udtalte jeg var bipolar.

Ifm med min sag hos ASK blev jeg sendt til speciallæge. Denne speciallæge udtalte, at jeg ikke er bipolar, derimod lidende af PTSD. Han mente simpelthen, at den psykolog der undersøgte mig, lagde mærke til jeg fik stemningssatabliserende medicin, hvilket er almindeligt til behandling af bipolare patienter, og konkluderede at jeg så måtte være bipolar. Speciallægen skriver også i sin udtalelse at han ikke mener jeg er bipolar, men derimod lidende af PTSD.

Det er noget træls at jeg har den bipolare diagnose hængende på mig. Hvordan kommer man af med sådan noget, kan man overhovedet det...?

Sidst redigeret af SLarsen; 16-11-2013 kl. 12:03.
SLarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 13:46   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Du skriver i dit første indlæg:
Citat:
Slut udtalelsen fra psykiatrien fyldte ikke meget; der står kun mine 2 diagnoser (bipolar og tilpasninsreaktion, længerevarende depressiv)
Og så skriver du senere:
Citat:
Problemet er, at jeg ikke er bipolar.
Og
Citat:
Ifm med min sag hos ASK blev jeg sendt til speciallæge. Denne speciallæge udtalte, at jeg ikke er bipolar, derimod lidende af PTSD.
Det kan godt være du føler dig stabil og ikke kan få det bedre, det DET TVIVLER JEG IKKE PÅ, men kommunen vil med 110% sikkerhed have det der afklaret inden du overhovedet skal regne med at komme videre.

Som jeg skrev tidligere kan det også være et stort problem at du ikke er i behandling ved en speciallæg, jeg ville så hurtigt muligt få en henvisning.
Hvis du ikke har en psykiater, så er der jo ikke rigtig nogen til at få styr på de der diagnoser, og nu er din sag et kludetæppe af løse ender, ked af at sige det...
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 23:07   #17
Hundefar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Hundefar er ny på vejen
Det kan da godt være, at fleks er deres prognose men derfor er der jo ingen der siger, at det ender der, ligesom jeg må fastholde opfordringen til at lave evt. oversigt over dit velbefindende eller mangel på samme kortest muligt, da det ikke er os alle, der har en konsulent, der gider bruge tid på at forkorte osv., ligesom nogle af os selv gerne vil notere det som vi synes er relevant.

Grunden til, at de kører med fleks er, at det er den billigste løsning for kommunen, så hvis man ikke regner med, at folk kan blive selvforsørgende så kører man efter fleks.

Prøv at få fat på forvaltningen og få et møde, så I kan få talt om hvad der skal ske med dig. Hvis du skal noget, skal der sikkert udtalelser til og dem skal de se og få indhentet, så du ikke skal vente yderligere på det senere.
Hundefar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 13:17   #18
SLarsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
SLarsen er ny på vejen
Så er jeg her igen.

Jeg afsluttede kort før jul en arbejdsprøvning, som endte op med at jeg kan arbejde 4 timer/uge (2 timer a 2 dage).
For at summere op, blev jeg allerede for et år siden erklæret stationær, men lægekonsulenten mente jeg var i depression, og at denne kunne bedres, hvilket er korrekt.
Jeg har lidt af depression siden ungdommen, og har en bipolar lidelse (manio-depressiv) desuden som er opdaget for 2 år siden. Jeg har gået i forløb i psykiatrien i flere år, men er afsluttet i efteråret som 'velbehandlet'.

Da lægeudtalelsen er 1 år gammel, blev der indhentet ny lægeudtalelse hos egen læge. Denne blev læst op på mødet (jeg har en kopi) hvori der står, at jeg er stationær i mine lidelser, at jeg er afsluttet i psykiatrien og velbehandlet på nuværende medicin, som jeg har været på det sidste år, og desuden står der, at det ikke forventes at jeg kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse, men at jeg kan arbejde få timer ugentlig. Al dette anerkender kommunen og lægekonsulenten.

Hvad så nu?

Sagsbehandleren siger at jeg nu skal i et 'udviklingsforløb' - nogen der ved hvad det er? Jeg skal i en ny arbejdsprøvning af 12 ugers varighed. Jeg spurgte om det er en arbejdsevnevurdering, hvortil SB svarede at de kalder det 'udviklingsforløb'. Der blev også sagt 'rehabiliteringsteam', men jeg hørte det ikke ordenligt, SB ville dog sende referat og plan med posten (har ikke modtaget endnu).

Jeg ved godt der stadig er langt til et fleksjob, men der måske nogen kan fortælle hvordan forløbet nu vil køre?

Et andet spørgsmål er; jeg har en sag hos ASK, og får derfor stadig SDP. Såfremt denne bliver afgjort, vil jeg stadig kunne beholde mine SDP, iht paragraf 27, 4 (eller 27, 2 hvis jeg er i arbejdsprøvning) nu hvor man ligesom ved jeg ikke kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse?

På forhånd tak
SLarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2014, 00:36   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Umiddelbart, BURDE du få sygedagpenge indtil afklaring af din sag hos ASK!

Hvis de IKKE mener at du er stationær, med din arbejdsevne kan udvikles, herfra, bør ASK jo afvendte, ressourceforløb, som kan tage årevis!

Det her er argumenter du bør bruge, hvis det ender med klagesag.

Måske de vil forsøge at fratage sygedagpengene, men.. det burde IKKE kunne lade sig gøre, så længe din arbejdsskadesag kører, men..

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 17:48   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
§20 spørgsmål til socialministeren

Se her http://www.k10.dk/showpost.php?p=295539&postcount=9

Hilsen Peter som vil holde øje med svaret, sammen med alle jer andre.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension