K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2010, 14:09   #1
Camilla23
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2010
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 12
Styrke: 15
Camilla23 er ny på vejen
Procedure vedr. fleks eller førtidspension

Hej til alle jer kloge hoveder herinde. Jeg håber at jeg kan få noget hjælp og assistance vedr. min ansøgning om fleks. Her er en kort beskrivelse...

Jeg har lidt af diskusprolabs de seneste 6 år. Jeg har fået konstateret prolabs under flere scanninger over de seneste 6 år. Da der ikke er belastning på selve roden kan jeg ikke blive opereret, men prolabsen er der stadigvæk (scanninger). Jeg har svært ved at både stå og sidde op for længe af gangen. Jeg er blevet sendt til jobtræning for at de skal vurdere min arbejdsevne. Jeg har kunne arbejde effektivt ca. 1/2 time om dagen. Min ressourceprofil bliver snart færdig, da jeg skal til afsluttende samtale inden længe.

Spørgsmålet er:

1. Kan man få fleks helt ned til 2-5 timer om ugen?

2. Hvis de vurdere på centeret at jeg ikke er egnet til fleks, skal de så give mig pension?

3. Hvor lang tid går der fra ressourceprofilen er færdig fra centeret til at de træffer en beslutning i kommunen?

4. Er meget interesseret i at rejse væk i flere måneder, da varme hjælper på ryg lidelserne, hvad sker der hvis jeg rejser væk i flere måneder med min sag?

5. Hvis centeret samt min sagsbehandler mener at jeg burde få pension, da flere læger inkl. min egen samt sagsakterne fra hospitalet viser, at jeg ikke kan udføre belastende arbejde, Hvor store er chancerne og hvor lang tid går der?

Jeg håber der nogle der kan hjælpe mig
Camilla23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 18:31   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Camilla,

Det lyder godt at du er nogenlunde opdateret i din sag mht. udfærdigelse af rp og lign.

Det er muligt at du kan visiteres til fleks på 5 -6 timer ugentligt, hvis din arbejdsplads "vil" dig. Alternativt ligger grænsen på ca. 12,5 timer pr. uge for at det økonomisk skal kunne løbe rundt med 2/3 tilskud for arbejdsgiveren.

Såfremt din kommune ender med at give afslag på fleks skal en ny sag omkring pension startes op såfremt du ønsker at søge dette i stedet. Det er muligt at de tager en masse informationer fra fleks sagen og bruger i ftp. regi, jeg har i al fald selv oplevet "den omvendte verden".

Mht. ferie, der må du nok snakke med din sagsbehandler om dette er muligt og hvad det vil betyde i forhold til din sag mht. ydelse osv.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 01:26   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
4. Er meget interesseret i at rejse væk i flere måneder, da varme hjælper på ryg lidelserne, hvad sker der hvis jeg rejser væk i flere måneder med min sag?

Hvis viljen(og evnerne) er der hos lægen og kommunen, kan Du sagtens tage på rekreation til de varme lande... -det er jo i alles interresse at den syge får det bedre
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 08:57   #4
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Tror ikke du kan få ferie under udredning, det har min sagsbehandler oplyst om, for så kan det skønnes som om man forhaler noget og det er ikke godt.

De kan jo også yderlige starte noget op og så er ferie nok ikke det mest hensigtmæssige, for som min sb oplyser, så giver det ikke et klart billede, når afprøvning afbrydes for at holde ferie.

held og lykke med din sag...

anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ØH frem og tilbage er lige langt eller noget - vedr førtidspension igen Lejeko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-05-2013 20:01
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Vedr. afklaring til fleks (antal uger) cl8 Spørgsmål ang fleksjob 2 15-02-2011 13:02
Ftp eller fleks....??? amazing Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-10-2007 14:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension