K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2014, 14:20   #31
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ok, tak.
Det vil jeg bede om på fredag, hvor jeg skal svare på, om jeg vil sige ja til ressourceforløb.
Det spørgsmål troede jeg først ville komme, når pensionsrådet havde talt.
Der rystes på hovedet af mig, men disse procedurer er meget svære at holde rede på.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 16:17   #32
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har de på rehab.mødet nævnt at ressourceforløb er en mulighed?
For det MÅ de IKKE tage stilling til på et møde hvor du har søgt om pension §17 stk. 2.

så hvad er det for en frist de har givet dig til på fredag?
Uanset om rehab.teamet havde indstillet dig til pension eller afslag på pension, så SKAL din sag for pensionsteamet, som har beslutningskompetencen til hvad der videre skal ske, altså om det er ja eller nej til pension.

MEN hvis du selv ønsker et ressourceforløb, så er det selvfølgelig det du skal stile efter at få, men så vidt jeg forstår er det noget som efter mødet i pensionsteamet kan komme på tale.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 18:52   #33
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det sagde de også selv, at de ikke kunne. Men de fortalte, hvad det gik ud på, og hvad de ville regne med.
Min sagsbehandler sagde, at hun peger på ressource og flex, og det må hun jo godt. Hun havde forklaret, hvor svært det var med pension.
Hun mener, at jeg får lidt mere i flexydelse osv.

Det, jeg skal fortælle hende inden fredag, er, om jeg vil satse på ressourceforløb, når det nejet til pension kommer, eller gå lige til arbejdsprøvning, som resten af gruppen pegede på.
Jeg tror faktisk, at hun prøver at gøre det så godt for mig som muligt indenfor rammerne.

To gange på mødet blev jeg spurgt om noget, som jeg kunne svare på - og påpegede, at det stod at læse i sagen.
De undskyldte med, at sagen er så stor (100 sider).

De havde tydeligvis IKKE læst den, så mødet var helt meningsløst.
(Sagsbehandleren sagde bagefter, at pensionsnævnet med garanti ville læse den. Det var jo en indrømmelse).

De spurgte mig ud om, hvad jeg kunne tænke mig at lave "for livskvalitetens skyld", og hen ad vejen blev det klart, at de udfrittede mig om jobmuligheder. Først især om musiklærer jobs, og da dette ikke er et 9-4 område, skiftede de til at tænke i baner med STÅENDE jobs.
Jeg påpegede, at det ER afprøvet og beskrevet i sagen. "Øh..." lød det.

Jeg godt må ringe til sagsbehandleren mellem 9 og 10 imorgen og stille yderligere spørgsmål. Så kan jeg jo tage udgangspunkt i, hvad du skriver.

Nu har jeg skrevet til centerchefen, for jeg synes, det var et sjusket og ret meningsløst møde.
Det var helt klart, at de skulle have sat så meget på skinner, så hurtigt som muligt inden sommerferien.

Sidst redigeret af mukke; 01-07-2014 kl. 21:43.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 21:56   #34
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
det er rigtig positivt at du har en fornuftig sagsbehandler , de hænger bestemt ikke på træerne, så er der håb om at der kommer en god løsning til gavn for dig.

vh og god aften fra sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 22:12   #35
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det tror jeg desværre ikke på. Min sag er en af de hvide elefanter, der ikke får en afslutning fordi den er blevet for stor, - desværre.
Men, tak for gode råd og god aften.
Mette
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 10:18   #36
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
... MEN inden længe skal din sag for pensionsteamet, hvor du har ret til at deltage i mødet.

det er vigtigt at du møder op, og fortæller dem at rehab.teamet har udeladt væsentlige ting , og hvorfor du mener at en pension ER det bedste for dig.

mange hilsner sortepigen
HVOR står det? Jeg fik ikke noget at vide om, at jeg havde ret til at møde op og tale med det team!
Jeg har bare skrevet til centerchefen, at mødet med rehab-teamet var meningsløst, fordi de ikke anede, hvad der står i min sag.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 10:35   #37
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det skriver pensionsteamet til dig, enten nær du får besked om at de opstarter din pensionssag eller lidt senere når de ved hvilken dag din sag skal for pensionsteamet.

Det kan godt være at de ikke fortalte dig noget da du var derinde, men det er heller ikke deres afdeling agt gøre.

Det er pensionsteamets opgave og det går helt automatisk at du får en indbydelse til at møde pensionsteamet. Det er et lovkrav, at man skal indbydes. Ofte vil der være en svar dato, hvor man skal melde tilbage om man ønsker at deltage

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=158074#Kap3

Læs kapitel 3, paragraff 20, stk 3. Som handler om møde med pensionsnævnet, hvis kommunen opstarter sag om pension.

Har du hørt om de opstarter din sag, eller har du fået skriftlig besked om at de ikke vil opstarte sag?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 02-07-2014 kl. 10:40.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 10:57   #38
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
kopierede lige det sted hvor det står direkte. det står som Gisne skriver i retsinformation.
Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 11:27   #39
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal I have. Så er det sendt til bisidderen.
Ja, jeg har jo ikke fået noget skriftligt endnu, for samtalen fandt sted igår.
Som sagt har jeg klaget over den, for den samtale var helt meningsløs, idet de simpelthen ikke havde læst sagen. Der kom 1/4 indrømmelse.
...eller, de undgik de vigtige aspekter med flid. Det var også bisidderens indtryk.

Når nu klagen er afsendt, skal jeg vel for teamet igen.
Hvor meget skal jeg regne med at styre samtalen selv?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 13:38   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Meget rodet sag....specielt fordi den er spredt over mange forskellige tråde...

Hvad er det for en klage du snakker om her til sidst....er det en klage over den måde din sag blev behandlet i teamet på...

Hvis det er ja så kommer du ikke for teamet igen da det er en sag de skal behandle internt...

Man kan ikke klage over et rehabteams indstillinger..

Du kan først klage over afslaget på pension når sagen har været oppe og vende i kommunen og de har givet et afslag...

Inden de afgør sagen skal du tilbydes et møde foran dem der skal afgøre sagen..som der står i loven du skal...

Citat:
§20 Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=158074#Kap3
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension