K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2012, 00:29   #1
meriadol
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
meriadol er ny på vejen
forhøjelse af afslag på FP

Den 21 juni kunne man læse at der var flere der fik afslag på FP.

Mens det i 2010 var ni % , var tallet i første kvartal af 2012 steget til 14 %.

Især i Københavns og odense kommuner var den helt gal.
I københavn steg antallet af afslag fra 17 til 50% i perioden og i odense kommune steg andelen af afslag fra 5 til 21 %.

Disse tal er jo fuldstændig groteske og vanvittige, da det er det samme sæt regler og love man skal gå ud fra.

Skulle der ligge det i det, at når kommunerne mener, de mangler penge, så stramme de bare deres skøn om, hvornår folk er berettiget til FP eller ej.

Tallet på afslag og tilkendelenser skulle jo gerne ligge på nogenlunde det samme.
Er der nogle, der har andre gode forklaringer på disse tal, eller er et bare, at man siger, at når vi mangler penge, giver vi bare nogle flere afslag.
Så er der jo mange syge mennesker,der ikke får det, de har krav på.
meriadol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 01:03   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja det er vanvittig der kan være sådan en forskel..jeg bor i haderslev kommune og webmaster satte noget ind den anden dag om det var faldet hel vild - ja-erne.jeg fik selv i 2o1o...

det virkersom om de fuldstændig har glemt at tænke på det er levende mennesker der er gået en gruelig masse igennem for at nå dertil og så endnu engang blive sparket ned af stigen...

regelbogen er jo d.samme om du bor på bornholm.københavn el.haderslev...undrer mig over forskellen..det virker mere som et spareprogram - frem for reelle og rigtige nej-er..det er skræmmende

du hører også mere om det blir sværre at få det hvis man er ung - det ka man se herinde..men sygdom og ulykker har altså ingen alder..og der er jo ikke ligefrem nogen der drømmer om at komme dertil

og hvad så fra næste år..der skal man næsten være død for at få ftp - undslyld udtrykket,men det er jo rigtig..arbejdsløse,syge og svage er der bare ikke plads til mere..det koster..føj siger jeg bare..og det er velfærds dk 2o12-2o13...det er pinligt vi ikke ka tage os ordentlig af dem der trænger og give dem et værdig liv..
det burde der ku være plads til.

undskyld hvis jeg kom ldt forbi tråden..så må vi bede webmaster om at flytte det..

jeg bliver bare så bitter,der er ikke mindre der har krav på førtidspension - det tror jeg hvertfald ikke
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 19:18   #3
meriadol
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
meriadol er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ja det er vanvittig der kan være sådan en forskel..jeg bor i haderslev kommune og webmaster satte noget ind den anden dag om det var faldet hel vild - ja-erne.jeg fik selv i 2o1o...

det virkersom om de fuldstændig har glemt at tænke på det er levende mennesker der er gået en gruelig masse igennem for at nå dertil og så endnu engang blive sparket ned af stigen...

regelbogen er jo d.samme om du bor på bornholm.københavn el.haderslev...undrer mig over forskellen..det virker mere som et spareprogram - frem for reelle og rigtige nej-er..det er skræmmende

du hører også mere om det blir sværre at få det hvis man er ung - det ka man se herinde..men sygdom og ulykker har altså ingen alder..og der er jo ikke ligefrem nogen der drømmer om at komme dertil

og hvad så fra næste år..der skal man næsten være død for at få ftp - undslyld udtrykket,men det er jo rigtig..arbejdsløse,syge og svage er der bare ikke plads til mere..det koster..føj siger jeg bare..og det er velfærds dk 2o12-2o13...det er pinligt vi ikke ka tage os ordentlig af dem der trænger og give dem et værdig liv..
det burde der ku være plads til.

undskyld hvis jeg kom ldt forbi tråden..så må vi bede webmaster om at flytte det..

jeg bliver bare så bitter,der er ikke mindre der har krav på førtidspension - det tror jeg hvertfald ikke
Du har fuldstændig ret, jeg tror også at det bliver brugt som en spareøvelse.
meriadol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 21:20   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Måske de også har været lidt for frie med at dele ud af FTP til nogen før i tiden og det er der blevet strammet op på. Sikkert desværre lidt for meget.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 10:59   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Statistik er jo taknemmeligt. Det siger ikke noget om, hvem der søgte for hvad o.s.v.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forhøjelse af FP meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-06-2012 18:05
forhøjelse af FP meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 19-11-2011 20:45
Forhøjelse af førtidspension Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 27-11-2009 10:28
forhøjelse af ftp. pr. år knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 05-02-2009 00:25
Afslag på forhøjelse af pension.. jannie61 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-03-2008 02:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension