K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2009, 21:24   #1
jernberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 2
Styrke: 0
jernberg er ny på vejen
Post Rettigheder i flex job

Hejsa
Jeg er ny her på siden, men jeg har lige et par spørgsmål vedr. fleksjob.
jeg er fastansat i et flexjob, inde for det offentlige. Mit spørgsmål er:
Hvis man er ansat eller har kontrakt på 20 timer ugentligt/fuldtid og arbejder ekstra. Så siger min arbejdsgiver, at det får man ikke mere for det, og skal ikke have det til afspassere. Dvs. at lige meget hvor meget man arbejder kan man egentlig godt skrotte de 20 timer for man har ingen rettigheder efter det, fordi at kommunen betaler en 37 timer.
Så igen de 20 timer. Hvis min arbejdsdag er fra 8-12 fra mandag til fredag. og de vil bruge mig i weekenden feks. Søndag i 4 timer, men min arbejdsplads at jeg ikke kan få ekstra for det.
I mit hovede vil det være snakke om omlagte timer, søndags betaling og timer til afspassering. men det mener min arbejdsskiver ikke.
Hvad er de 20 timer lavet for ? og hvad rettihheder er der i det jeg har skrevet?. Det skal siges jeg er utrolig glad for mit arbejde, og har det godt. Men jeg ville ikke snydes eller misbruges, fordi min arbejdsgiver er fejl informeret.

hygge
jernberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 23:06   #2
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Wink altså

jeg synes godt nok du skal kontakte din sagsbehandler på det punkt- eller en flexkonsulent. Det bør ikke være rigtigt du ikke får mere i løn hvis du arbejder merer? Og du skal da absolut ikke arbejde mere end hvad du er ansat til! Det kaldes misbbrug og det sker for mange flexjobber som ikke tør sige fra fordi de mende de ingen rettigheder har som flexjobber. Men det har I altså....Og her skal du stå fast. Undersøg sagen og ellers sig fra- det har du fuld ret til! Du e jo ikke flexjobber for ingenting?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 23:40   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Eller fagforeningen på området, som skulle have været inddraget, da din ansættelseskontrakt blev lavet.

Er der ændringer i dine ansættelsesforhold, så skal fagforeningen vel ind over igen.

De 20 timer er lavet efter, hvor mange timer du kan magte, inkl. skånebehov.

Kan du arbejde mere (effektivt) end de timer, skal din fleksordning revurderes... eller ændres ved revurderingen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 23:58   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har også været ansat i fleksjob 20 timer om ugen, reelt arbejdede
jeg 25-28 timer om ugen, arbejdsgiveren spurgte sagsbehandleren om
det ville ændre på tilskuddet, hvis jeg arbejdede mere, sagsbehandleren
svarede at, jeg kunne arbejde op til 37 timer om ugen uden det ville ændre
noget, og lønnen ville også være den samme.

Ca. hver halve år skulle jeg udfylde en oplysningsseddel, omkring helbreddet
eventuelle ændringer og arbejdstimer, lederen skrev under, og jeg sendte
det retur til kommunen.

Jeg mener du skal have tillæg på lige fod med de andre.

Mht. at jeg arbejdede mere end jeg absolut skulle, var noget jeg selv valgte,
og man har ikke krav på mere i løn.

Der findes fleksjobbere som kan arbejde måske 30 timer om ugen, og vil
koste det samme for arbejdsgiveren, som en der kan arbejde 20 eller 15
timer om ugen, men tjek lige med sagsbehandleren, for jeg har oplevet
flere fejlinformationer, de har givet.

Forhåbentlig får du også andre relevante svar her.

Sidst redigeret af Tanja; 27-08-2009 kl. 00:08.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 02:11   #5
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Ovenstående er for mig at se noget af det mest uhyggelige ved fleksjob-ordningen. Jeg savner i den grad at også fleksjobbere får muligheden for overarbejdsbetaling reel mulighed for deltid med videre.

Håber ikke jeg kan være den eneste, der har store moralske problemer med at hvis man arbejder over så bliver man straffet for det - Og ikke mindst at der ikke er en fast idé om arbejdsevne.

Som jeg læser det er det jo sådan at hvis man konkler som en hest, så "skyldes det" at ens arbejdsevne er blevet bedre over-night.

Det synes jeg er et helt forkert signal at sende, og et overset element i fleksjob-debatten.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 06:39   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det kan skutte

passe.

Kender en der er i fleks...og jobber vedkommende mere end de timer vedkommende er sat til....blir det afspassert indtil timerne er udjævnet...så vedkommende holdes på det antal timer der står på kontrakten.

Men igen det er ikke alle arbejdsgiver der er egnet til at have fleksjobber i sit brød.....desværre.

Og kan virkelig ikk være rigtigt at lør og søndag's arbejde ikk vil give enten afspassering eller mere løn....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 08:30   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jernberg

Du har rettigheder som fleksjobber.
De kan ikke kræve, at du arbejder mere end 20 timer om ugen, som
der står i kontrakten.

Du bliver som nævnt betalt for fuldtid, altså 37 timer, så derfor mener jeg
ikke du kan kræve penge, afspadsering for overarbejde.

Jeg arbejdede over 20 timer om ugen, hvilket resulterede i, at jeg var
så udtrættet, at jeg faktisk ikke var til meget resten af dagen.

Set i bakspejlet, så ville jeg ønske jeg ikke havde gjort det, men det var
svært at sige fra, når der var mange opgaver, og på nogle var der en
deadline, som jeg ville overholde, desuden ville det i en del tilfælde være
svært og tidskrævende at sætte andre ind i opgaverne, når jeg var halvt
inde i opgaverne, men egentlig havde behov for at gå hjem.

Du har krav på tillæg ifølge overenskomsten.

Jeg synes fleksjobordningen er god, men det er svært at få job, hvis
folk kun kan arbejde 12-15 timer om ugen, og dem er der desværre
mange af.

Enkelte kan arbejde 37 timer om ugen med skånebehov naturligvis,
kender en som gør det, og arbejdsgiveren modtager 2/3 del i tilskud
til hende, hun er blevet tilbudt fleksjob af andre arbejdsgivere, men
ønsker at fortsætte hvor hun er.

Sidst redigeret af Stezu; 28-08-2009 kl. 18:42. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 23:28   #8
jernberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 2
Styrke: 0
jernberg er ny på vejen
hej igen allesammen
Tusende gange tak for jeres svar.... Det var dejligt.
Jeg har kontaktet fagforeningen, hvor de er sat på sagen. nu og vil finde ud af noget fra højre sted. jeg skal nok komme med det, når jeg modtager noget. men tak for hjælpen

hygge
jernberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 19:09   #9
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Rettigheder i flexjob

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Eller fagforeningen på området, som skulle have været inddraget, da din ansættelseskontrakt blev lavet.

Er der ændringer i dine ansættelsesforhold, så skal fagforeningen vel ind over igen.

De 20 timer er lavet efter, hvor mange timer du kan magte, inkl. skånebehov.

Kan du arbejde mere (effektivt) end de timer, skal din fleksordning revurderes... eller ændres ved revurderingen.

jeg vil give Zuza ret. I forvejen får en flexer løn som en fuldtidsansat - og skulle der gives overarbejdsbetaling eller afspadsering - ja så skal det ske EFTER at der er præsteret 37 timer på jobbet. (ligesom det gælder for "normalt" ansatte).
Kan man klare mere end de timer, man er visiteret til - må timeantallet da sættes op, så virkeligheden afspejles (arbejdsevnen er jo i så fald bedre end ved indgåelse af flex-kontrakten).
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 19:20   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er alting jo ikke så sort hvidt

Jeg har selv været i fleksjob der altid indebare overarbejde ved avis udgivelse , der var et enormt pres for at få os flekser til at blive og tage vores egne journalist samtaler det var mere end svært at sige nej.

Desværre var det så sådan at man mange gange var ødelagt når man kom hjem og ikke rigtigt kunne restituere sig til dagen efter ....

Vi fik ved hjælp af jobkonsulenter og fagforeningen gjort sådan at de møder blev godt gjort ved at vi senere kunne få dem som en fridag når udgivelse pres og sådan havde lagt sig , men det kræver sin mand at få arbejdsgiver til at overholde dette samtidig med at der desværre også var flekser på min arbejdsplads der mente at det var ok at skrabe dem sammen til en uges ferie ...

Og vil nok mene at kan man tage overarbejde med nogen timer for at skrabe dem sammen til en uges ferie så er det måske der man skal overveje om man skal op i tid ...

Så alt efter hvor meget overarbejde det er og hvor tit det er må der være mulighed for andre aftaler ..

Men jeg er faktisk af den mening at hvis det er weekend arbejde feks man skal ind og tage ja så skal man have det samme i tillæg til lønnen som de andre ansatte det er trods alt også flekserens fritid det går ud over ...

men det ved fagforeningen meget mere om (jeg kender en i fleks der får tillæg for søndage )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rettigheder? Bailey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-11-2012 21:52
Hvad er min rettigheder KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 9 01-10-2012 01:24
Hvilke rettigheder har jeg? pan1234 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 29-02-2012 18:59
Hvilke rettigheder har jeg? lesk Alt det andet 6 15-11-2010 20:50
Patient rettigheder i EU buster Alt det andet 2 25-11-2008 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension